Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    FOTOD: viimne maandumine

    Ligi 8 aasta eest Aegna saare lähedal koos reisijatega merre kukkunud Copterline`i helikopter Sikorsky S-76C+  utiliseeriti.

    Kuusakoski kaalumaja Lasnamäe serval Tallinnas. Hommikupäike pole oma ringiga veel kitsukese kontori akendeni jõudnud. Klõbinal valmib metalli vastuvõtuakt. Naisterahva vilkaid näppe jälgib advokaadibüroo Soraineni vandeadvokaat Carri Ginter. "Vaata, kuidas miljonitest saab 296 eurot," pomiseb ta paberile alla kirjutades. 14 inimest hauda viinud Copterline`i helikopter Sikorsky S-76C+ registritähisega OH-HCI on jõudnud oma viimsesse peatuspaika.
    Kolmapäeval, 10. augustil 2005 kell 12.42 Aegna saare lähedal koos reisijatega merre kukkunud kopter oli ligi 8 aastat tragöödia vaikiv tunnistaja. Viimastel aastatel polnud õnnetuse uurimisest enam avalikkuse ees juttu; sestap küsin Copterline`i esindavalt Ginterilt, kas uurimine kestis tõesti tänini ja kes ning mida viimastel aastatel täpsemalt menetles. "Ekspertiise oli erinevaid, kuid lõpuks aegub iga tõendusmaterjal," vastab advokaat napisõnaliselt.
    Kuusakoski juhatuse liikme, Balti ja Poola regiooni direktori Kuldar Suitsu saatel sammume värvilise metalli ladustamisplatsile. Kahekorruselise maja kõrguste metallihunnikute kõrval ta seisabki. Tiibadeta lind. Rohkem pardi kui luige moodi. Tiivikud ja saba lebavad 10 meetrit eemal. Puidust konteinerisse on pakitud kopteri mootor. Salongis lebavad segipaisatult istmed. Kokpitis paiknevad juhtimis- ja mõõteseadmed on osaliselt eemaldatud ja deformeerunud.
    Kuldar Suits katsub kere alumiiniumit. "Võrreldes vanade Vene kopteritega on see õhuke, kuid vastupidav," nendib ta. "...kerguse huvides," lõpetab advokaat Carri Ginter rutakalt tema lause. Advokaat ja metallifirma juht teevad ringi ümber rusude ja asutavad minekule.
    Eemal seisnud ja seni sündsalt vaikinud hiiglaslike käppadega ekskavaator asub toimetama. Hetked kopteri utiliseerimisest jäävad kaamera eest varjatuks. Ees seisab teekond Hiina, toorainena uuestisünnile. 
    Päike on varjude üle võimust saamas.
    Õnnetusejärgselt pole Copterline liini korralikult käima saanud
    2000. aastal tuli Soome lennufirma Copter Action (hilisem Copterline) turule uue luksustootega, pakkudes vaid 18 minutit kestvat õhusõitu Tallinna kesklinnast Helsingi kesklinna. "Tuliuus kopter Sikorsky S 76C+ on sellise liini jaoks konstrueeritud," ütles Copter Action Estonia tegevjuht Tõnis Lepp. Kopteri hind oli sada miljonit Eesti krooni. Vaatamata krõbedale piletihinnale muutus kiire regulaarliin kiiresti populaarseks ja peagi hakati rääkima uute sihtkohtade loomisest. Ent 2005. aasta augusti traagiline õnnetus pööras ettevõtte plaanid pea peale.
    Õnnetusejärgselt jätkati Tallinna-Helsingi liinil veel lühiajaliselt ja ühe kopteriga. 2007. aasta veebruaris kuulutati Copterline`ile välja pankrot. Ettevõtte nõukogu esimees Pekka Jaatinen nimetas selle põhjusena väljaminekutest väiksemad sissetulekud.Uued omanikud (Ilkka Herlin ja pensionikindlustusfirma Ilmarinen) ja tegevjuhtkond üritasid liini uute kopteritega (Agusta Westland AW139) taaskäivitada, kuid edutult. Esimene katse liini uuesti käivitada oli plaanitud 2008. aasta märtsi lõppu, kuid reaalselt läks kopter liinile 9. aprillil. Tehnilise rikke tõttu katkestati lennud lühiajaliselt juba 14. mail. Augustini opereeriti vaid ühe kopteriga, mis muutis regulaarlendude planeerimise eriti tundlikuks. Augustis tuli liinile ka teine Agusta Westland AW139, kuid juba 2008. aasta detsembris teatas ettevõtte tegevjuht Kaj Takolander lendude lõpetamisest ja töötajate sundpuhkusele saatmisest. Esimese katse  luhtumise põhjuseks tõi Takolander majanduslanguse. Copterline jätkas otsimis- ja päästeoperatsioonide operaatorina.
    Teist korda tuli Copterline tagasi turule 2011 sügisel, tehes avalennu 14. septembril 2011. "Lubasime tagasi tulla siis, kui olukord majanduses hakkab paranema," kommenteeris lendude eest vastutava Copterline OÜ tegevjuht Tõnis Lepp, kelle plaan oli aastas üle lahe lennutada 15 000 kuni 25 000 ärireisijat. Juba oktoobris tekkisid varuosade tarneprobleemide tõttu esimesed lühiajalised liinikatkestused.
    2012. aasta juunis katkestati taas lennuühendus, sest lennumasin vajas sertifikaadi pikendamist ja hooldusremonti. Siis veel oli lootus sügisest lendudega jätkata. Järgmine tähtaeg oli tänavu jaanuaris, kuid ka siis liini ei käivitatud. Seejärel lubati lendude jätkamist juunis. Praegu ütleb ettevõtte koduleht, et plaan on liin taasavada 12. augustil.
    Kopteri saba ja tiivikud Kuusakoski värviliste metallide ladustamisplatsil 28. mail.Foto: Erik Prozes
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.