• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,28%6 215,78
  • DOW 300,11%44 543,12
  • Nasdaq 0,73%20 351,28
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,28%6 215,78
  • DOW 300,11%44 543,12
  • Nasdaq 0,73%20 351,28
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 16.09.14, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Äripäev pani turundusfirmad uut moodi ritta

Sel aastal koostas Äripäev ­Turunduse TOPi mõnevõrra teisiti, jagades turunduse valdkonna ettevõtted kaheks: sõnumit loovateks turundus­firmadeks ja sõnumit avaldavateks meediafirmadeks.
Ettevõtted reastati äri edukuse järgi Äripäeva edetabelite metoodikat kasutades – see arvestab lisaks käibe ja kasumi absoluutnumbritele ka käibe ja kasumi kasvu (võrreldes eelmise aastaga) ning käiberentaablust.
Digiturundus röövib käivet. Turundusäride TOPis kerkisid tänavu esile e-turundajad – koos võitja FreshMedia OÜga tegeles sellel alal esikümne firmadest iga kolmas.
“E-turundus jätkab turuosa “röövimist” traditsioonilistelt turunduskanalitelt, sest üha enam inimesi veedab oma ­aega internetis ning ka raha liigub sinna, kus on inimesed,” rääkis ettevõtte omanik ja juht Mikk Lilo.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tema ettevõte kasvatas eelmisel aastal aasta varasemaga võrreldes käivet ligi kolm korda, 2,1 miljoni euroni.
Samas on endiselt hinnas ka nn traditsioonilised kanalid, mida näitas välireklaamipinda müüva JCDecaux Eesti võit meediafirmade TOPis. Vaatamata tihedale konkurentsile kasvatas JCDecaux Eesti nii käivet (14%) kui ka kasumit (8%) ehk teenis 5 miljoni ­eurose müügitulu juures 1,3 miljonit  eurot kasumit.
Reklaam õues jõuab kohale. “Välimeedia mõjualas liiguvad paljud reklaamijatele väga olulised sihtrühmad, kelleni teiste meediate kaudu on aina keerulisem jõuda: linnaelanikud, mehed, jõukamad inimesed, kindlasti noored, mitte-eestlased jne. Digitaalse meedia areng on andnud inimestele võimaluse maailmaga kursis olla ka kodust väljaspool, välireklaami mõjualas liikudes,” sõnas valdkonna parima juht Kristiina Kõiv.
Lisaks toob täna Äripäeva tellijateni jõudev erileht Turunduse TOP välja enam agentuuritulu teeninud turundusfirmad ja kõige rohkem reklaamiraha teenivad meediaettevõtted.
 
Tasub teada
Turundusfirmade TOP

Artikkel jätkub pärast reklaami

1. FreshMedia OÜ – e-turundusagentuur2. Inspired Universal McCann OÜ – meediaagentuur3. Web Expert OÜ – e-turundusagentuur
Meediafirmade TOP
1. JCDecaux Eesti OÜ – välimeedia2. Äripäev AS – ajalehed, ajakirjad3. Planestar OÜ – välimeedia

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele