• Jaga lugu:

    Jan Palmér: EA on raha teenimiseks liiga väike

    Estonian Airi tegevjuht Jan PalmerFoto: Andras Kralla

    Estonian Air oleks kasumlik, kui lennukite arv rohkem kui kahekordistuks, leidis Estonian Airi juht Jan Palmér.

    Miks Infortar just nüüd Estonian Airi osta soovib?
    Eks nad tegelevad ju samuti transpordiäris. Usun, et Tallink on otsinud investeerimisvõimalust mitu aastat, aga nüüd paistis olevat hea ajastus. Estonian Airi on vahepeal restruktureeritud, see on veidi väiksem, mistõttu on rohkem võimalusi ettevõtte arendamiseks. Aga tasuks lisada, et lõplikku heakskiitu veel pole ja enne tehingu toimumist tuleb veel mitmeid asju lahendada.
    Kui palju Infortar Estonian Airi investeerib?
    Ainus asi, mida me teame, on see, et nad soetavad enamusosaluse. Mis see täpselt tähendab, seda ma ei tea.
    Millised on Estonian Airi tulevikuplaanid ja visioon?
    Tuleb arvestada, et Eesti turg on väike. Saame tekitada ühe või kaks uut liini, aga ei saa oodata suurt lennuühenduste kasvu. Me saame aga pakkuda all-lepinguid suurematele ja juhtivatele Euroopa lennufirmadele. Selle nimel oleme töötanud kõvasti viimase aasta jooksul. Seni oleme seda edukalt teinud näiteks Birminghamis.
    Kas on plaanis osta ka uusi lennukeid?
    Kui meie äriplaan õnnestub, vajame rohkem lennukeid. Ma ei pea silmas, et peaksime neid kindlasti ostma, sest turul on palju lennukeid ning nende leidmine pole probleem.
    Milline on hetkel Estonia Airi majanduslik olukord?
    2013 oli päris hea aasta, aga 2014 pole kõik liinid enam nii edukad nagu mullu. Näiteks Kiievi, Peterburi ja Moskva lendude täituvus on vähenenud. Midagi hullu ka pole, aga võiks olla paremini.
    Kuidas mõjutaks Infortari investeeringud Estonian Airi?
    Võin ainult spekuleerida, aga arvatavasti nad mõistavad, et Estonian Air on hetkel natukene liiga väike, et sellega pikas perspektiivis raha teenida. Selleks on vaja rohkem lennukeid. Meil on neid seitse, aga vaja oleks umbes 15-20 lennukit, et ületada kriitiline piir. Ma usun, et nad mõistavad seda, sest tegelevad laevandusega ning seal on sisuliselt samamoodi. Estonian Airil tuleb rahvusvaheliseks muutuda. Mina usun sellesse ning olen üpris veendunud, et ka Infortar mõtleb ka sedasi.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Tõnu Mertsina: jaekaubandus buumib
Jaekaubanduse kasv on tugev ka ilma välisturistideta ja on võtnud eelmise kümnendi finantskriisi eelsete buumiaastate mõõtmed, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Jaekaubanduse kasv on tugev ka ilma välisturistideta ja on võtnud eelmise kümnendi finantskriisi eelsete buumiaastate mõõtmed, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Rootsi ehitajaid ähvardab tsemendipuudus
Rootsi suurte ehitusfirmade juhid on asunud üksmeelselt võitlema Rootsi suurima tsemenditehase säilitamise nimel.
Rootsi suurte ehitusfirmade juhid on asunud üksmeelselt võitlema Rootsi suurima tsemenditehase säilitamise nimel.
Hasartmängumaks tahetakse kindlatest saajatest lahti siduda
Rahandusministeerium saatis kooskõlastusele seadusemuudatused, millega muudetakse riigieelarvesse laekunud hasartmängumaksu tulu kasutamist – edaspidi ei lähe sellest kindel protsent ministeeriumidele valdkondade rahastamiseks, vaid tulu laekub riigi üldistesse tuludesse.
Rahandusministeerium saatis kooskõlastusele seadusemuudatused, millega muudetakse riigieelarvesse laekunud hasartmängumaksu tulu kasutamist – edaspidi ei lähe sellest kindel protsent ministeeriumidele valdkondade rahastamiseks, vaid tulu laekub riigi üldistesse tuludesse.
Teeni 200 000 eurot, tuleb kõigest rahandusministri isa võlg sisse nõuda
Kurikuulsa pankrotistunud transpordifirma Autorollo nõue endise omaniku Väino Pentuse vastu läheb juba mitmendat tiiru enampakkumisele. Nüüd algab oksjon 90 000 eurost.
Kurikuulsa pankrotistunud transpordifirma Autorollo nõue endise omaniku Väino Pentuse vastu läheb juba mitmendat tiiru enampakkumisele. Nüüd algab oksjon 90 000 eurost.