• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,1
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,1
  • 29.10.14, 15:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sõerd: EA uus omanik on tekitanud poliitist arutelu

Uudis, et Tallinki suuromanik Infortar võib kevadel omandada Estonia Airi enamusosaluse, on reformierakondlase ja Infortari väikeaktsionäri Aivar Sõerdi sõnul juba tekitanud poliitilist arutelu.
Infortari väikeaktsionär Aivar Sõerd
  • Infortari väikeaktsionär Aivar Sõerd
  • Foto: Raul Mee
"Majandusminister loodab selles küsimuses Reformierakonna toetusele, peaminister on öelnud, et valitsus pole veel arutanud, Kadri Simson lennufirma tuleviku kohta tavapäraselt selget seisukohta ei võta, aga ei jäta ütlemata, et firma peab kuuluma riigile," kirjeldas Sõerd. Ta lootis, et ei pea seda teemat täna kommenteerima, kuna on nii poliitik kui ka väikeaktsionär. Sõerd on ka Tallinkis aastaid töötanud. Ta lisas, et see teema on tema jaoks marginaalne, kuid riigi jaoks väga tähtis.
Sõerd tõdes, et temal on kommentaari andmine komplitseeritud. "Osaluse suurus on muidugi mikroskoopiline, aga see ei takista küsimast, kas ma olen täielikult erapooletu," märkis Sõerd.
Väikeaktsionärina märgib ta, et see tehing on väga riskantne. „Küsimus on selles, kas õnnestub lennufirma kasumisse viia kahe-kolme aastaga. See on ambitsioonikas eesmärk,“ lausus Sõerd. „Tallinki seisukohast on üsna ratsionaalne lähenemine, sest see võimaldab reise ja teenuseid, mida Tallink pakub, paremini pakendada.“

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ta lisas, et see aitab tulevikus ka lahendada seda probleemi, et tulevikus oleks rohkem ärituriste. „Riigi seisukohast vaadates on tähtis, et oleks lennuühendus Euroopa pealinnadega,“ märkis Sõerd. „Ühendused on majanduse jaoks kriitilise tähtsusega.“
Sõerdi sõnul ei ole fraktsioon seda küsimust veel arutanud ja need arutelud seisavad ees.
„Ükskõik kumma poolt vaadata, kas investori või riigi, siis on vaja rohkem infot, mis on tehingu täpsemad tingimused,“ sõnas Sõerd. „See peaks olema nii tehtud, et riigi ja investori huvid oleksid tasakaalus.“

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele