• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinki omanikud noolisid Leedu lennufirmat

    Ain Hanschmidt ja Enn Pant soovivad osta kahte lennufirmatFoto: Raul Mee, Äripäev

    Tallinki suuromanik Infortar uuris võimalusi omandada lisaks Estonian Airile ka Leedu lennufirma Air Lituanica, kuid tehing jäi katki.

    Air Lituanica juhtkonnale 7. mail saadetud kirjas tegi Enn Pandile, Ain Hanshmidtile ja Kalev Järvelillele kuuluv ettevõte ettepaneku alustada koostööd ühise firma loomiseks, millel oleks kaks baasi – nii Tallinnas kui ka Vilniuses, selgub Äripäeva käsutuses olevast kirjast.
    Infortar palus vastust 20. maiks. Leedu majanduslehe Verslo žinios ajakirjanik Dalius Simenas ütles Ärpäevale, et tehing jäi siiski katki. 22. mail teatas Leedu lennufirma Air Lituanica ootamatult, et lõpetab tegevuse.
    Suured plaanid
    Selle asemel, et püüda päästa Air Lituanicat, tehakse aga kõnealuses kirjas, mis kannab Infortati tegevjuhi Jaan Tamme allkirja, ettepanek alustada uus ettevõte, mis tagaks madalamad ülalpidamiskulud läbi sünergia Estonian Airiga. „Meie eesmärk on sulgeda Air Lituanica õiguslik keha, kuid säilitada praeguse firma parimat turuväärtused nii palju kui võimalik, sealhulgas välja valitud töötajaid, tugevat kohalikku brändi ja kliendisuhteid,“ seisab ettepanekus.
    Uue ettevõtte loomise esimene faas leiaks aset ajavahemikul oktoober 2015 kuni detsember 2016. Selle käigus luuakse Vilniusesse lennubaas ning pannakse paika esialgsed liinid Brüsselisse, Amsterdami, Stockholmi, Berlini, Hamburgi, Münchenisse ja Tallinna ning mõned hooajalised lennud, näiteks Spliti ja Barcelonasse. Samuti plaanitakse teha koostööd skandinaavia lennufirmaga SAS.
    Eriliselt tihe side luuakse Tallinnaga, kust edasi saaksid leedukad sõita Helsingisse (Tallinkiga), samuti Skandinaaviasse Kopenhaagenisse ja Oslosse. Seejuures on eesmärk esimese 15 tegevuskuu jooksul teenindada 200 000 reisijat.
    Pikemas plaanis on kavas laiendada nii lennukiparki kahelt lennukult 5-8 masinani. Samuti lisada sihtkohti nagu London, Moskva, Peterburi, Varssavi, Viin, Milano, Pariis ja Praha ning kasvatada reisijate arvu 500 000ni.
    Kokkuvõttes looks Infortar kahe kodubaasiga, Tallinnas ja Vilniuses, lennufirma, mis aga vajaks kuni aastani 2020 toetusi. Seejuures on Infortar valmis investeerima kokku kuni 50 miljonit eurot.
    Selleks, et plaani ellu viia, vajaks Infortar nii majanduslikku kui ka poliitilist tuge ja põhjendumust kohalikelt võimudelt, seisab kirjas.
    Teatavasti on Infortar huvitatud ka Estonian Airi ostmisest juhul, kui Euroopa Komisjon lõpetab võimaliku keelatud riigiabi uurimise ning kiidab selle heaks. Kuigi esialgu pidi Euroopa Komisjon andma oma hinnangu kevadel, siis praeguseks on see lükkunud sügisesse.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Elektri hind lööb gongi: ongi aeg!
Inimene hakkab ikka tegutsema siis, kui viimane häda käes ja surm silme ees. Ent miks oodata selg-vastu-seina-hetke, kui antakse juba ilmseid märguandeid, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Inimene hakkab ikka tegutsema siis, kui viimane häda käes ja surm silme ees. Ent miks oodata selg-vastu-seina-hetke, kui antakse juba ilmseid märguandeid, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
"Ma ei investeeri aktsiatesse eraisikuna. Kas tahate teada, miks?"
Kui 10 aastat tagasi loodud investeerimiskonto süsteem oli omal ajal oluline samm eraisikuna investeerimise soodustamiseks, siis nüüdseks kannatab see väheste uuenduste all ja muudatused üldises maksukeskkonnas on teinud ettevõtte alt aktsiatesse investeerimise üha atraktiivsemaks.
Kui 10 aastat tagasi loodud investeerimiskonto süsteem oli omal ajal oluline samm eraisikuna investeerimise soodustamiseks, siis nüüdseks kannatab see väheste uuenduste all ja muudatused üldises maksukeskkonnas on teinud ettevõtte alt aktsiatesse investeerimise üha atraktiivsemaks.
Raadiohommikus tipptegijate äriplaanid 2022. aastaks
Kolmapäevane Äripäeva raadio hommikuprogramm jõuab kuulajateni aasta tähtsaimalt majandussündmuselt Äriplaan 2022, kus toome eetrisse kuulajate ootused ja plaanid järgmiseks aastaks.
Kolmapäevane Äripäeva raadio hommikuprogramm jõuab kuulajateni aasta tähtsaimalt majandussündmuselt Äriplaan 2022, kus toome eetrisse kuulajate ootused ja plaanid järgmiseks aastaks.
Monese kaasab uue suuna jaoks raha
Eesti juurtega finantstehnoloogiaettevõte Monese käivitas uue ärisuunana modulaarse pangandusplatvormi, mille esimene klient on pank Investec, mis juhib ühtlasi Monese käimasolevat investeerimisringi.
Eesti juurtega finantstehnoloogiaettevõte Monese käivitas uue ärisuunana modulaarse pangandusplatvormi, mille esimene klient on pank Investec, mis juhib ühtlasi Monese käimasolevat investeerimisringi.