Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroopa autoturg jätkas oktoobris kasvulainel

    BMW tehase töötaja kinnitab uuele autole firma logo. Oktoobris BMW sõiduautode müük kasvas.Foto: EPA

    Kui Eestis uute autode müük oktoobris vähenes, siis Euroopa tervikuna näitas kasvunumbreid.

    AMTELi teatel jätkas uute sõiduautode müük Euroopa turgudel kasvamist ka oktoobris, kuid oli siiski veidi tagasihoidlikum võrreldes eelmiste kuudega.
    Oktoobris ületati eelmise aasta müüginumbrid 2,9 protsendiga ja kokku müüdi tänavu oktoobris Euroopa Liidu liikmesriikides üle 1,1 miljoni uue sõiduauto. Kümne kuu kokkuvõttes on aga kasv võrreldes möödunud aasta sama perioodiga siiski muljetavaldav 8,2%. Ühtekokku on tänavu kümne kuuga müüdud Euroopa Liidus enam kui 11,5 miljonit uut sõiduautot.
    Ennekõike mõjutasid oktoobrikuu veidi väiksemat kasvu viie suurima riigi tagasihoidlikumad müüginumbrid. Näiteks Suurbritannias toimus isegi väike langus ning Prantsusmaal ja Saksamaal piirdus kasv 1 protsendiga. Jätkuvalt oli müük hea aga Hispaanias ja Itaalias, vastavalt 5,2% ja 8,6%.
    Kuigi Leedus ja Lätis on tänavu uute sõiduautode müük tublisti kasvanud, jäävad nad Eestist müüginumbritelt siiski kaugele maha. Leedus on tänavu kümne kuuga müüdud 14 400 ja Lätis 11 500 uut sõiduautot, aga Eestis 17 500. Väikest kasvu näitasid oktoobrikuu müüginumbrid ka Soomes, kus kümne kuu kokkuvõttes ollakse möödunud aastaga võrreldes praktiliselt nullis.
    Väikese languse tegi läbi ka mõne suurema autotootja müük. Näiteks Euroopa turuliidril Volkswageni Grupil oli langus oktoobris 0,6%, aga aasta kokkuvõttes ollakse siiski 6,4% plusspoolel. Müüginumbreid kasvatasid oktoobris suurematest tootjatest Ford, Fiat-Chrysler, BMW ja Daimler.
    Eesti autoturul jätkub langus juba mitmendat kuud järjest ja oktoobris müüdi uusi sõiduautosid 9,4% võrra vähem kui möödunud aastal. 
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Raadiohitid: miljonär Marko Oolo nipid ja ka rikkad nutavad
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
5 protsendi klubi idee tõi Martin Villigule Eduka Eesti võidu ja 10 000 eurot
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.