Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Allan Kiili poliitiline katus

    Tallinna Sadama endisi juhte Ain Kaljuranda (paremal) ja Allan Kiili kahtlustatakse altkäemaksu võtmises.Foto: Raul Mee

    Viis aastat tagasi oli tõsiselt kaalumisel Tallinna Sadama toonase juhtkonna vahetus, kuid praeguseks korruptsioonikahtlustusega Ain Kaljurand ja Allan Kiil jätkasid mõjuka reformierakondlase Neinar Seli toel.

    Äripäev kirjutas oktoobris 2011, et Isamaa ja Res Publica Liit eesotsas majandusminister Juhan Partsiga soovis sadama juhtkonnas muutusi, samas kui Reformierakond eesotsas Tallinna Sadama nõukogu esimehe Neinar Seliga toetas praeguse juhatuse jätkamist.
    Üheks kompromisslahenduseks pakuti, et kahest juhatuse liikmest üks ehk toonane reformierakondlane Allan Kiil vahetatakse välja IRLile ja viimase toetajatele sobilikuma inimese vastu. Sadama praegune juht Ain Kaljurand jätkaks aga ettevõtte juhina.
    Korraldati ka nn avalik konkurss, kus osales küll 13 juhikandidaati, kuid kindlalt oli teada vaid ametis jätkava juhatuse nimed. Ka hääletus käis sisuliselt kas juhatuse jätkamise poolt või vastu. Peale jäi Neinar Seli tahe ning nii Kaljurand kui ka Kiil jäid ametisse.
    Tallinna Sadam on võimuerakondadele oluliseks ettevõtteks, sest sadama juhtide otsused mõjutavad ka erakondi toetavate ettevõtjate äriedu. Tegu on sisuliselt monopoolse ettevõttega, kelle otsustest, investeeringutest ja dividendidest sõltub paljude saatus. See on üks põhjus, miks riigifirma juhatuse valimine tekitab alati palju kirgi.
    Selles kontekstis asetub uude valgusesse endise praamikuninga Vjatšeslav Leedo tunnistus kohtus. Nädala alguses kinnitas tunnistajana üle kuulatud Leedo, et temalt küsis sisuliselt altkäemaksu Tallinna Sadama endine juhatuse liige Allan Kiil.
    „Raha küsimine tuli otseselt välja Tallinna Sadama juhatuse liikmelt Allan Kiililt. Ta nimetas ka summat. Summa oli joonistatud 4 sidrunit ehk siis 4 miljonit. Oli öeldud, et kui saame selle summaga hakkama, siis saame poliitilist toetust ja tuleb rääkida ning kohtuda inimestega, Remo Holsmeriga, kuna tema ajab sadamas seda liini. Seda ütles Tallinna Sadama juhatuse liige Allan Kiil, võis olla 2014. aastal,“ meenutas Vjatšeslav Leedo kohtus.
    Käimasolev kohtuvaidlus puudutab 2015. aasta 4. ja 5. septembril Postimehes ilmunud artikleid, kus väideti anonüümsele allikale tuginedes, et Remo Holsmer kohtus Leedoga, küsides vihjete kaudu, nagu „partnerlus“, altkäemaksu. Holsmer pöördus 17. septembri õhtul Harju maakohtusse Postimehe vastu hagiga, milles soovis ebaõigete faktiväidete ümberlükkamist ja ebakohase väärtushinnangu avaldamisega tekitatud mittevaralise kahju hüvitamist. "Kinnitan veelkord, et ei ole küsinud Vjatseslav Leedolt mingisugustki hüve ja artiklites esitatud väited on valed," teatas Holsmer siis.
    Meenutuseks, et Holsmer asus Tallinna Sadama nõukogu etteotsa pärast seda, kui senine esimees Neinar Seli sattus uurimise alla seoses toimingupiirangu rikkumisega. Nüüdseks on Seli nimetatud kuriteos süüdi mõistetud. Kunagine Seli erakonnakaaslane Allan Kiil on aga riigiprokuratuuri kahtlustuse järgi väidetavalt võtnud altkäemaksu miljonite eurode ulatuses. Ta ise pole oma süüd tunnistanud. Mõlemad, nii Kiil kui ka Seli ei kuulu enam Reformierakonda.
    Selles loos peitub aga veel üks võimalik huvide konflikt. Nimelt esindab praegu Remo Holsmerit kohtus Postimehe vastu advokaadibüroo Sorainen. Pärast Allan Kiili ja Ain Kaljuranna vahistamist ja ametist tagandamist nimetas Holsmeri juhitud nõukogu oma viimase otsusega Tallinna Sadama juhatusse Soraineni büroo partneri Carri Ginteri, kelle üks ülesandeid oli muuhulgas kõik lepingud ja dokumendid läbi vaadata. Ginter on Holsmerit sotsiaalmeedias kaitsnud.
    Nii ongi praegu lõpuni selgusetu, kui tihedad ja läbipõimunud olid Allan Kiili, Tallinna Sadama ja Reformierakonna seosed, kuid need saavad aina uusi varjundeid.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.