Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes mais eelmise aasta maiga võrreldes püsivhindades 8%, teatas statistikaamet. Kui aprillis kasvas müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 6%, siis mais müügitulu kasv kiirenes veelgi.
- Enim suurenes müügitulu apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes. Foto: Andras Kralla
2016. aasta mais oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 557,9 miljonit eurot.
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2015. aasta maiga võrreldes 13%. Müügitulu suurenes enamikul tegevusaladel, vaid muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskauba (nn kaubamajad) jäi müügitulu eelmise aasta maiga võrreldes samale tasemele. Enim suurenes müügitulu apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes, kus müük kasvas eelmise aasta sama kuuga võrreldes neljandiku. Keskmisest enam suurenes müügitulu ka tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv 19%) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 15%).
Toidukaupade kaupluste müügitulu on viimastel kuudel olnud küllaltki stabiilne. Mais suurenes nende kaupluste müügitulu eelmise aasta maiga võrreldes 5%.
Mootorikütuse jaemüügi ettevõtete müügitulu suurenes 2015. aasta maiga võrreldes püsivhindades 6%.
Võrreldes eelmise kuuga suurenes mais jaekaubandusettevõtete müügitulu püsivhindades 8%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 1%. 2016. aasta viie kuuga (jaanuar–mai) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 6%.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.