Hiina lennufirmad on välja tulnud odavate pikamaalendudega, mis teeb murelikuks tuntud suured lennundusettevõtted, kirjutab Bloomberg.
- Hiinlased lendavad üha enam Foto: epa
Hiina lennufirmad ei paku üksnes odavaid siseriiklikke lende, vaid välja on kujunenud omapärane süsteem, kus ettevõtted lendavad väikestest ja sageli tundmatutest Hiina lennujaamadest suurtesse linnadesse üle kogu maailma.
“Hiina lennufirmad on oma potentsiaali avastamise alguses ning kui teised ei suuda sellega sammu pidada, siis paistab nende tulevik üsna tume,” ütles CAPA analüütik Will Horton.
Suured lennufirmad on asja kohta juba ka arvamust avaldanud. Tuntud lennufirma Delta Airlines president Glen Hauenstein ütles analüütikutele, et Hiina konkurentide tegemisi kindlasti jälgitakse. American Airlinesi president Robert D. Isom märkis, et viimasel ajal jääb lennukites kohti üle: marsruudil Los Angeles-Hong Kong näib inimestel olevat väiksem huvi reisida. Ilmselt on selle põhjuseks Hiina lennufirmade soodsad pakkumised - Bloombergi andmeil on Hiina lennukompaniide hinnad võrreldes USA lennufirmade omadega mõnikord isegi kolmandiku võrra madalamad.
Demograafiline eelis
Hiina lennufirmade tulevikule mõeldes tuleb eeskätt tähele panna demograafiat. Hiinlased muutuvad ajapikku üha rikkamaks ning kui kunagi võis lendamine tunduda luksus, mida saavad endale lubada vaid rikkad, on lennureisid muutumas kättesaadavamaks üha suuremale hulgale inimestele. Seda suurendab eriti asjaolu, et Hiina lennukompaniid lendavad väikestest lennujaamadest, mis asuvad miljonilinnade läheduses. Kui lendamine on tehtud nii lihtsaks ning ka soodsaks, pole põhjust, miks inimesed ei peaks tahtma reisima minna.
Shanghai Chongyang Investment Managementi analüütik Chen Suming lausus, et kui varem domineerisid Hiina turul just USA lennufirmad, siis nüüd hakkavad hiinlased asja üle võtma. Lennureisijate arv kasvab peamiselt hiinlaste arvelt, kusjuures suurenemas on just esimest korda lendajate arv.
Hiina lennufirmade agressiivsest sekkumisest globaalsele lennuturule annab märku ka lennukitootja Boeing. Ettevõtte andmeil vajavad Hiina lennufirmad järgneva kahe kümnendi jooksul enam kui 6800 uut teraslindu koguväärtuses triljon dollarit, et suuta nõudlusega sammu pidada.
Nafta hinna mõju
Siiski ei räägi kõik aspektid Hiina firmade poolt ja teiste vastu. Analüütikud on märkinud, et nafta hind mängib kindlasti rolli selles, kui jõuliselt saavad firmad laieneda. Kui nafta hind ning seega ka lennukikütus on kallid, annab see kindlasti suurtele lennufirmadele rohkem hingamisruumi.
Lisaks soodustab viimast ka tõsiasi, et hind pole ainus, mida reisijad vaatavad. Näiteks Cathay Airlines on hinnatud viietärnilennufirmaks, võrdluseks, Hiina riiklikul lennukompaniil Air China on üksnes kolm tärni.
Seotud lood
Boeing võitis India SpiceJeti korraldatud hiigelhanke, mille tulemusena üritab sealne lennufirma võita tagasi turuosa praeguselt liidrilt IndiGolt.
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.