Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennufirmad krigistavad Hiina konkurentide peale hambaid

    Hiinlased lendavad üha enamFoto: epa

    Hiina lennufirmad on välja tulnud odavate pikamaalendudega, mis teeb murelikuks tuntud suured lennundusettevõtted, kirjutab Bloomberg.

    Hiina lennufirmad ei paku üksnes odavaid siseriiklikke lende, vaid välja on kujunenud omapärane süsteem, kus ettevõtted lendavad väikestest ja sageli tundmatutest Hiina lennujaamadest suurtesse linnadesse üle kogu maailma.
    “Hiina lennufirmad on oma potentsiaali avastamise alguses ning kui teised ei suuda sellega sammu pidada, siis paistab nende tulevik üsna tume,” ütles CAPA analüütik Will Horton.
    Suured lennufirmad on asja kohta juba ka arvamust avaldanud. Tuntud lennufirma Delta Airlines president Glen Hauenstein ütles analüütikutele, et Hiina konkurentide tegemisi kindlasti jälgitakse. American Airlinesi president Robert D. Isom märkis, et viimasel ajal jääb lennukites kohti üle: marsruudil Los Angeles-Hong Kong näib inimestel olevat väiksem huvi reisida. Ilmselt on selle põhjuseks Hiina lennufirmade soodsad pakkumised - Bloombergi andmeil on Hiina lennukompaniide hinnad võrreldes USA lennufirmade omadega mõnikord isegi kolmandiku võrra madalamad.
    Demograafiline eelis
    Hiina lennufirmade tulevikule mõeldes tuleb eeskätt tähele panna demograafiat. Hiinlased muutuvad ajapikku üha rikkamaks ning kui kunagi võis lendamine tunduda luksus, mida saavad endale lubada vaid rikkad, on lennureisid muutumas kättesaadavamaks üha suuremale hulgale inimestele. Seda suurendab eriti asjaolu, et Hiina lennukompaniid lendavad väikestest lennujaamadest, mis asuvad miljonilinnade läheduses. Kui lendamine on tehtud nii lihtsaks ning ka soodsaks, pole põhjust, miks inimesed ei peaks tahtma reisima minna.
    Shanghai Chongyang Investment Managementi analüütik Chen Suming lausus, et kui varem domineerisid Hiina turul just USA lennufirmad, siis nüüd hakkavad hiinlased asja üle võtma. Lennureisijate arv kasvab peamiselt hiinlaste arvelt, kusjuures suurenemas on just esimest korda lendajate arv. 
    Hiina lennufirmade agressiivsest sekkumisest globaalsele lennuturule annab märku ka lennukitootja Boeing. Ettevõtte andmeil vajavad Hiina lennufirmad järgneva kahe kümnendi jooksul enam kui 6800 uut teraslindu koguväärtuses triljon dollarit, et suuta nõudlusega sammu pidada.
    Nafta hinna mõju
    Siiski ei räägi kõik aspektid Hiina firmade poolt ja teiste vastu. Analüütikud on märkinud, et nafta hind mängib kindlasti rolli selles, kui jõuliselt saavad firmad laieneda. Kui nafta hind ning seega ka lennukikütus on kallid, annab see kindlasti suurtele lennufirmadele rohkem hingamisruumi.
    Lisaks soodustab viimast ka tõsiasi, et hind pole ainus, mida reisijad vaatavad. Näiteks Cathay Airlines on hinnatud viietärnilennufirmaks, võrdluseks, Hiina riiklikul lennukompaniil Air China on üksnes kolm tärni.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.