• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,22%6 211,68
  • DOW 30−0,1%44 451,62
  • Nasdaq 0,81%20 366,65
  • FTSE 100−0,09%8 777,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,79
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,22%6 211,68
  • DOW 30−0,1%44 451,62
  • Nasdaq 0,81%20 366,65
  • FTSE 100−0,09%8 777,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,79
  • 05.09.17, 17:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riik annab Eesti Raudteele 8 miljonit

Riik plaanib Eesti Raudteele muude eelarveridade ülejäägi arvelt juurde anda 8 miljonit eurot, et riikliku taristufirma finantside tasakaal säiliks.
Raudtee.
  • Raudtee.
  • Foto: Raul Mee
"Sellise ettepaneku saatis majandus- ja kommunikatsiooniministeerium rahandusministeeriumile," kinnitas ministeeriumi raudteetalituse juhataja Indrek Laineveer.
Plaan saab teoks, kui riigikogu otsustab tänavust riigieelarve seadust muuta. Nimelt on majandusministeeriumi haldusalas raha üle jäänud – 5 miljonit Rail Balticu edasilükkumise arvelt ning kolm miljonit odavama teehoolde tõttu.
Seaduse järgi on riigil aga kohustus tagada avaliku raudtee majandaja ehk Eesti Raudtee eelarvetasakaal. Kohustuse mõte son selles, et pakutava teenuse kvaliteet säiliks. See põhimõte on raiutud nii Eesti kohalikesse seadustesse kui ka eurodirektiividesse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Majandusministeeriumi osakonnajuhataja Laineveeri hinnangul on raha liigutamine hea mõte. "Sel viisil saaks riik raudteeinfrastruktuuri-ettevõtja eelarvetasakaalu tagada nende vahendite arvelt, mis mujal jääks kasutamata," rääkis ta.
Eesti Raudtee pole oma tulemustest poolest juba aastaid erilist põhjust rõõmustamiseks andnud. Mullu veeti riigifirma taristul 12,52 miljonit tonni kaupa, mida oli 18,7% aasta varasemast vähem. Transiidimahud vähenesid 29% 8,03 miljonile tonnile.
Ka finantsseis pole kiita. Kui veel 2015. aastal oli firma käive 43,9 miljonit eurot, siis mullu vaid 33 miljonit. Koondkahjum ulatus mullu 10,8 miljoni euroni, tunamullu suudeti tulemuseks saavutada veel 6,3miljonine kahjum.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele