Eesti Kaptenite Klubi ja teised meremehi ühendavad organisatsioonid saatsid riigikogule kaubalaevastiku taastamismeetmeid toetava ühispöördumise.

- Kaubalaev merel
- Foto: Andras Kralla
Eile riigikogule saadetud ühises pöördumises tõid meremehi ühendavad organisatsioonid esile, et Eesti on professionaalse meremeeskonna kontsentratsioonilt tööealise elanikkonna koguarvu maailma juhtivaid riike. Eestis on orienteeruvalt 10 000 kehtiva kutsetunnistusega meremeest, kellest täpsustamata andmetel töötab 6000 teistele riikidele kuuluvatel merelaevadel. Samas ei ole mitte ühtegi rahvusvahelises mõistes kaubalaevana käsitletavat alust, mis kannaks ahtris Eesti lippu.
Pöördumises rõhutatakse, et Eesti lippu kandva kaubalaevastiku taastamine on Eesti riikluse ja majandusliku julgeoleku aspektist möödapääsmatu samm ning meie merendusorganisatsioonid on valmis olema partneriks valitsusele ja riigikogule, et vajalikud seadusemuudatused ellu viia.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Valitsus andis 2017. aasta suvel ministeeriumitele korraldused, mis on seotud kaubalaevadega opereerivatele ettevõtetele ja meremeestele teiste riikide vastavate institutsioonidega samaväärsete konkurentsi, ennekõike maksustamise tingimuste väljatöötamiseks 2018. aasta jooksul.
Viimased Eesti lipu all sõitnud kaubalaevad kustutati laevaregistrist 2014. aastal. Need olid Eesti Merelaevandusele kuulunud segalasti-konteinerlaev Kurkse, mis kustutati registrist veebruaris, ning tema sõsarlaev Kalana, mis kustutati aprillis. Pärast seda ei ole enam Eesti lipu all ühtegi tõelist kaubalaeva.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!