• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 10.01.18, 13:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Meremehed kutsuvad üles kaubalaevastikku taastama

Eesti Kaptenite Klubi ja teised meremehi ühendavad organisatsioonid saatsid riigikogule kaubalaevastiku taastamismeetmeid toetava ühispöördumise.
Kaubalaev merel
  • Kaubalaev merel
  • Foto: Andras Kralla
Eile riigikogule saadetud ühises pöördumises tõid meremehi ühendavad organisatsioonid esile, et Eesti on professionaalse meremeeskonna kontsentratsioonilt tööealise elanikkonna koguarvu maailma juhtivaid riike. Eestis on orienteeruvalt 10 000 kehtiva kutsetunnistusega meremeest, kellest täpsustamata andmetel töötab 6000 teistele riikidele kuuluvatel merelaevadel. Samas ei ole mitte ühtegi rahvusvahelises mõistes kaubalaevana käsitletavat alust, mis kannaks ahtris Eesti lippu.
Pöördumises rõhutatakse, et Eesti lippu kandva kaubalaevastiku taastamine on Eesti riikluse ja majandusliku julgeoleku aspektist möödapääsmatu samm ning meie merendusorganisatsioonid on valmis olema partneriks valitsusele ja riigikogule, et vajalikud seadusemuudatused ellu viia.
 

Artikkel jätkub pärast reklaami

Valitsus andis 2017. aasta suvel ministeeriumitele korraldused, mis on seotud kaubalaevadega opereerivatele ettevõtetele ja meremeestele teiste riikide vastavate institutsioonidega samaväärsete konkurentsi, ennekõike maksustamise tingimuste väljatöötamiseks 2018. aasta jooksul.
Viimased Eesti lipu all sõitnud kaubalaevad kustutati laevaregistrist 2014. aastal. Need olid Eesti Merelaevandusele kuulunud segalasti-konteinerlaev Kurkse, mis kustutati registrist veebruaris, ning tema sõsarlaev Kalana, mis kustutati aprillis. Pärast seda ei ole enam Eesti lipu all ühtegi tõelist kaubalaeva.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele