• Jaga lugu:

    EL ähvardab internetifirmasid käibepõhise maksuga

    Amazoni madalasse marginaali võib plaanitav maks eriti teravalt mõjutadaFoto: Scanpix/Reuters

    Euroopa Komisjon kavatseb paremate lahenduste ootel kehtestada rahvusvahelistele digitaalmajanduse suurfirmadele 3protsendilise maksu ettevõtete käibelt, kirjutab ettepaneku mustandi oma valdusse saanud Reuters.

    Kui ELi liikmesriigid ja parlamendid ettepaneku heaks kiidavad, siis kehtestatakse maks ettevõtetele, mille ülemaailmne käive ületab 750 miljonit eurot ja ELi käive 50 miljonit eurot.
    Esialgu oli plaanitud ELis teenitud käibepiir seada 10 miljoni euro tasemele, aga see oleks liialt astunud kasvavate ettevõtete kandadele.
    Maksuplaaniga kavatsetakse püüda kinni sellised USA suurfirmad nagu Uber, Airbnb, Amazon, Google ja Facebook. Kõigile nendele ettevõtetele on ELi liikmesriikidel olnud etteheiteid, et maksude maksmiseni ei jõuta kunagi tänu maksurežiimide erinevuse ärakasutamisele Euroopa Liidu sees.
    Maks kehtestatakse digitaalsele reklaamile, vahendusteenustele ja digitaalsete turuplatside pakkumisele. Reutersi hinnangul võib see osutuda valusaks väikse marginaaliga tegutsevatele ettevõtetele nagu Amazon, sest tegemist on käibe-, mitte kasumimaksuga.
    USA infotehnoloogiasektorit esindava huvigrupi asepresidendi Josh Kallmeri sõnul on tegemist vale lähenemisega. „Käibe maksustamine ei ole riikidevahelise maksustamisprobleemide lahendus,“ ütles ta Reutersile ning kutsus ELi üles vältima ühepoolseid samme ning koordineerima maksustamist rahvusvahelisel tasemel.
    Digitaalsete teenuste maks on eeldatavasti ajutine meede, kuni suudetakse leida uus rahvusvaheline lahendus sellele, kuidas maksustada rahvusvaheliste ettevõtete kasumeid seal, kus need tekivad. Maksu jaotamisel võetakse näiteks arvesse, kui palju kasutajaid sellistel ettevõtetel mingis riigis on.
    Sarnase lähenemise palus kasutusele võtta ka Euroopa Parlament neljapäevasel istungil. Samuti sarnaneb see Prantsuse ettepanekuga kehtestada võrdsustav maks ning Itaalias kehtestatud digimaksule.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Snaige küsib kahjumi katteks aktsionäridelt miljon eurot
Snaige kutsus kokku erakorralise aktsionäride koosoleku kahjumi katmise ja firma restruktureerimise arutamiseks; aktsionäridelt vajatakse lisaraha miljon eurot.
Snaige kutsus kokku erakorralise aktsionäride koosoleku kahjumi katmise ja firma restruktureerimise arutamiseks; aktsionäridelt vajatakse lisaraha miljon eurot.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Analüüs: liigume elatustaseme poolest tagasi 2019. aastasse
Palgakasv jätkus esimeses kvartalis hoogsas tempos - keskmine brutokuupalk kerkis aastaga 8 protsendi võrra -, hinnad aga tõusid sellest ikkagi kaks korda kiiremini, kommenteerib Swedbanki vanemökonomist Liis Elmik.
Palgakasv jätkus esimeses kvartalis hoogsas tempos - keskmine brutokuupalk kerkis aastaga 8 protsendi võrra -, hinnad aga tõusid sellest ikkagi kaks korda kiiremini, kommenteerib Swedbanki vanemökonomist Liis Elmik.
Eesti kalamarjabuumi taga seisab Indrek Kasela
Statistikaamet üllatas eile andmetega, mis näitasid, et kalamarja müük Eestis on aastaga tonnide viisi kasvanud. Kui esiti pakuti suureks põhjuseks lihtsalt eestlaste kasvanud armastust kalli kraami vastu, siis PRFoodsi juht Indrek Kasela teadis lisada, et suure osa tõusust annab just tema ettevõte.
Statistikaamet üllatas eile andmetega, mis näitasid, et kalamarja müük Eestis on aastaga tonnide viisi kasvanud. Kui esiti pakuti suureks põhjuseks lihtsalt eestlaste kasvanud armastust kalli kraami vastu, siis PRFoodsi juht Indrek Kasela teadis lisada, et suure osa tõusust annab just tema ettevõte.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.