Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Äripäeva reklaamiosakond saab uue juhi
Äripäeva reklaamiosakonna uus juht Priit JõgiFoto: Andres Haabu
Äripäeva reklaamiosakonna uue juhina alustab homsest Priit Jõgi.
Äripäeva reklaamiosakonna juhi kohalt lahkub vastastikusel kokkuleppel Asso Laido, kes on töötanud reklaamiosakonnas paarkümmend aastat ja poole sellest ajast reklaamiosakonna juhina. Homsest hakkab osakonda juhtima Priit Jõgi, kes käivitas septembrikuus Äripäeva raadio.
Äripäeva peadirektor Igor Rõtov rõhutas, et vastastikusel kokkuleppel lahkumine ei ole sõnakõlks ja nad jäävad kindlasti sõpradeks. „Meie müügitulemused viimastel kuudel ei vastanud päriselt meie ootustele ja me ühise arutamise käigus jõudsime vastastikku sellisele kokkuleppele,“ selgitas Rõtov.
Ta tõdes, et reklaami ongi praegu keeruline müüa, kuid kuna Äripäeva tellijate arv kasvab ja tooted on muutunud tugevamaks, otsitakse teistsugust lähenemist ja teistsugust hüpet. Rõtovi sõnul käivitas Jõgi Äripäeva raadio projekti väga edukalt ja tal on ka kadestamisväärne müügikogemus. „Praegu on talle antud vabad käed ja kuu aja pärast ootan temalt uut plaani ja loodan seal näha ambitsiooni,“ sõnas ta.
Täiesti uut strateegiat siiski Rõtovi sõnul oodata ei ole, sest Äripäeval on kombeks liikuda n-ö evolutsiooniliselt. „Me ei taha teha kindlasti järske muutusi, küll aga tahame pikalt ja väga põhjalikult planeerida. Loomulikult meie reklaamimüük hakkab kaasajastuma. Kindlasti tulevad uued sisuturunduselemendid, kindlasti arvestame rohkem interneti automatiseerimisega ja klientide suurema vajadusega. See on igaühele selge, et selline vana tüüpi reklaam, et lihtsalt lehekülg lehte või bänner üles, enam ei toimi,“ lausus ta.
Rõtovi sõnul klientide jaoks esimeses faasis midagi ei muutu, kuid sügisel peaks saama pakkuda neile juba uusi lahendusi.
Priit Jõgi ütles, et ühte suurt asja, mis muutmist vajab, ei ole. „Meil on palju tooteid, meil on palju inimesi, kõikidega tuleb tööd teha ja vaeva näha. Siis kindlasti saame ka rohkem tulemust,“ rääkis Jõgi. Ta märkis, et Äripäev on business to business turu liider ja seda tuleb ära kasutada. Ka Äripäeva raadio turule toomine näitas tema sõnul, et on palju kuulajaid ja ka kliente, kes on business to business turust huvitatud. „Me peame nendeni jõudma, me peame tegema neile sellised lahendused, mis aitavad nende äril olla edukam ja nii me saame ka ise edukamaks.“
Keeruline turg
Rõtov tõdes, et reklaamiturul on globaalne probleem: tugevas seisus paberireklaam on siiski mõõdukas languses. Samuti ei saa meediaväljaannetes kasvada bännerireklaam, sest Google ja Facebook võtavad aina suuremat turuosa. Tema sõnul on üks märksõna praegu erilahendused: tuleb pakkuda igale kliendile omanäolist toodet või omanäolist väljundit. Samuti on tema hinnangul võimalik teha suur hüpe sisuturunduses. „Mitte kvantiteedis, Eesti turg on sisuturundusartikleid täis, vaid tõesti tuua turule rohkem sisuturunduslikke reklaamilahendusi, mis on kliendile kasulikumad ja ka lugejale nauditavamad ja mitte häirivad."
Amet pole võõras
Jõgi ütles, et uus amet talle väga võõras ei ole, sest ta on ka varem meediamajades reklaamimüügiosakondi üles ehitanud ja toonud neisse uusi tuuli. Ta on olnud meediaga seotud 1990. aastate keskpaigast, alustades Saaremaa kohalikus raadios müügidirektorina ja tegi ka raadiosaateid. Vahepeal juhtis ta mõned aastad turundust ja müüki Ekspress Hotline'i ettevõtetes ning tagasi meedias on ta 2000. aasta sügisest. Siis alustas Jõgi Trio LSL Raadiogrupis müügi- ja turundusdirektorina ning alates 2001 kuni 2013 oli Trio LSL Raadiogrupi juhataja. 2016 oli taas Trios ning 2017. septembris käivitas Äripäeva raadio.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.