Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Estravel sihib väiksemat konkurenti

    Lennuk.Foto: Andres Haabu

    Reisituru suurtegija Estravel tahab osta Jüri Rebaselt ära Eesti vanima reisibüroo Mainor Meelise.

    Mainor Meelis on tegutsenud juba pea 30 aastat. Tähtpäev saabub juunis, samas kui Estravel saab 30aastaseks alles augustis. Niisiis on Mainor Meelis Eesti vanim reisibüroo.
    ning mullu jäi firma käive pisut alla 2,6 miljoni euro.  Kui varasematel aastatel müügitulu kasvas, siis mullu langes see 2,5 protsenti ning oli firma jaoks kümnendi kõige kehvem tulemus. Puhaskasumi mõttes oli aasta siiski korralik – kui 2016. aastal jäädi 18 100 euroga plussi, siis mullu ulatus kasum 39 000 euro juurde.
    Mainor Meelisest mitukümmend korda suurem Estravel selgitab konkurentsiametile esitatud teates ostuhuvi sellega, et kui kasutada ühiseid laiendatud hakelepinguid lennufirmade, hotellide ja pakettreisikorraldajatega, siis mida suuremad on ostumahud, seda soodsamad on ka tingimused, sealhulgas sisseostuhinnad.
    „See omakorda võimaldab koondujatel pakkuda Eesti tarbijaile soodsamaid hindu samadele reisiteenustele või kvaliteetsemat reisiteenust sama müügihinna juures,“ märkis Estravel konkurentsiametile. Kummagi ettevõtete äritegevus koondumisega seoses ei muutu ning koondamisi ühinemisega ei kaasne.
    Kuna nii Estravel kui ka Mainor Meelis on reisibürood, on nende äris hulk kattuvusi. Näiteks müüvad mõlemad rahvusvahelisi lennupileteid, ühine turuosa jääb siiski alla 10%. Mõlemad firmad vaherndavad ka välismaist hotellimajutust – siin on kahe peale kokku turuosa alla 5%. Lisaks müüvad nii Estravel kui ka Mainor Meelis välismaale suunduvaid pakttreise. Siin on ühine turuosa ligi 11%. Kuna ühelgi kaubaturul ei ületa ühine turuosa 15%, ei ole Estraveli kinnitusel konkurentsiohtu karta.
    Estraveli käive Eestis oli mullu kokku 61,6 miljonit eurot, suurima osa müügitulust andis lennupiletite müük, millest firma teenis 27,4 miljonit. Olulisel kohal olid ka pakettreisid, millest teeniti 9,1 miljonit eurot, ning välismaised hotellid, mis tõid Estravelile 8,3 miljonit eurot tulu.
    Mainor Meelise 2,45 miljoni euro suurusest müügist Eesti elanikele andis suurima osa ehk 990 000 eurot pakettreiside müük. Teisele kohale jäi rahvusvaheliste lennupiletite müük, millest teeniti 860 000 eurot, veidi väiksema osatähtsusega oli välismaiste hotellide vahendamine, mis andis Mainor Meelisele 380 000 eurot tulu.
    Enda mulluses majandusaruandes prognoosis Mainor Meelis, et 2018. aastaks on kohalikul turul ennustatav varasemalt tunduvalt suurem majanduskasv, mis koos tööjõuturu defitsiidi, keskmise palga jätkuva tõusu ja kasvava, kuid siiani veel üleelatava inflatsioonig  ei kõla iseenesest reisibüroo jaoks sugugi halvasti.
    „Intressid saavad olema samad, teatud tehingutes isegi negatiivsed ning võimalik, et aasta teisel poolel varasemast vaid mõne protsendipunkti kümnendiku võrra kõrgemad, mis ühelt poolt põhjustab pikki laene maksvatel eestimaalastel ka edaspidi väikseid plaaniväliseid ülejääke ja teiselt poolt otsib mõttetult pangas väärtus kaotav raha väljundit - lisaks kasutoovamatele varaklassidele mingil viisil ka lihtsalt ära tarbimist - miks mitte siis ka elamuste-reisimise eesmärgil,“ seisab aruandes.
    Selleks aastaks prognoosib firma ka juba eelmistel aastatel alanud eraisikute reisimisele suunatud tarbimishuvi kasvu. „Täiesti kindlat käivet ja tulu nende arvelt siiski loota ei saa, kuna mõned, liikuvama kontingendina, on jällegi avastanud laia maailma eeskujul odavad reisipakkumised, mis aga samavõrra ei vaimusta reisibürood,“ tõdes Mainor Meelis aruandes.
    Odavate reisipakkumiste ja transpordipiletite hinnasõja tingimustes ei ole olematuks muutunud ka oht, et hankijad, kelle teenuseid lõppklientidele vahendatakse, ei suuda oma kohustusi täita ehk toimumata võivad jääda reisid, majutused või lennu ja laevasõidud. Teatud riski tuleb näha järgmisel aastal karmistuvate eurodirektiivide, suurenevate regulatsioonide, massiivsemate tagatismäärade, täiendavate reisijaõiguste ja andmekaitsereeglite jõustumisel, märkis firma.
    „Seega on meil ka aastaks 2018 keskmiselt keeruline usaldusväärselt prognoosida, milline saab olema kogu maailmas veel mõningasel määral jätkuva ootuse, majandusliku volatiivsuse ja poliitiliste riskide tegelik mõju Mainor Meelise käekäigule. Kavatseme kindlasti kangeima luubi alla võtta kõik ärisuhted partneritega, ettevõtte eelarve ja kulud ning vajadusel teha operatiivseid majanduslikke otsuseid,“ lubas Mainor Meelis aruandes.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Financial Times analüüsib: kuidas Balti riigid Venemaa pärast köiel käivad
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.