Artikkel
  • Jaga lugu:

    Tallinna võiksid tulla tasulised erateed

    Pealinna ummikute leevendamiseks tuleks ehitada kahetasandilised teed, millest üks on tasuta ja teine tasuline, pakkus välja Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa. Ekspertide arvates on mõte teostatav ja põnev, aga tuleb olla kindel, kas ka äriplaan vett peaks.

    Rüütelmaa ütles, et paljudes maailma suurlinnades on teed laiuse asemel ehitatud kõrgusesse, sest linnaruum on piiratud. Viimase aastaga on Tallinna liiklusesse lisandunud sõidukeid 5%, kolme aastaga 15% ja me kõik tunnetame seda liikluskoormust, põhjendas ta mitmetasandiliste teede vajadust.
    Ta nimetas näitena Singapuri, kus autojuhil on võimalik valida kahe hinnaga tee vahel. Ühel neist kehtib börsihind, mis sõltub liiklustiheduses. Automaatne süsteem saadab vastavalt autojuhi valikule kuu lõpus arve, ütles Rüütelmaa. Tema sõnul on praegu tegemist ainult ideega, arvutusi ja muid plaane tehtud ei ole, aga ideed on kaalutud ning sellel on jumet. „Tõenäoliselt peaks kaasama erainvestori,“ arvas Rüütelmaa.
    Haabersti ristmiku rekonstrueerimise planeerinud K-Projekt ASi omanik ja juht Rein Annusver arvas, et idee kahetasandilisest teest on teostatav. „Ma arvan, et väga mõistlik on viia osa liiklusest teisele korrusele, eelkõige just transiitliiklus,“ rääkis ta. 
    Kas selline tee on liiklejale tasuta või tasuline, sõltub sellest, kes on tee ehitanud ehk selle jaoks raha andnud. Annusver arutles, et võib-olla tuleks praegu teha tasuliseks näiteks Tallinna kesklinna läbimine. "Saadud raha võiks investeerida teede kahetasandiliseks ehitamiseks, sel juhul ei oleks vaja erainvestoreid kaasata,“ arutles ta. Kui aga erainvestor tahab teha tasulise tee, on temal vaja välja mõelda, kuidas ta raha tagasi teenib, märkis Annusver.
    Leevendus mitmele teelõigule
    Rüütelmaa peab teise tasandi rajamist kõige tõenäolisemaks koormatud teelõikudel, näiteks Järvevana ja Haabersti suunal. Tema sõnul tooks see leevendust esimesele tasandile, mis jääks tasuta.
    Annusveri sõnul ei tule rekonstrueerimise lõppfaasis olevas Haabersti liiklussõlmes lähiajal probleeme, küll aga avalduvad probleemid mujal, kus rekonstrueerimata tänavad ei võta liiklusvoolu vastu. "Kui Haabersti liiklussõlmes autod seisavad, siis sellepärast, et neil ei ole kuhugi edasi minna,“ kirjeldas ta. 
    Annusveri sõnul võiks eri tasapinnaseliseks ehitada näiteks Tammsaare tee, kuid Tallinna linnas on neid kohti kindlasti veel. „Küsimus on selles, kui palju oleks sõidukijuht valmis selle eest maksma, et punktist A punkti B ilma ummikuteta kiiresti kohale jõuda,“ ütles ta.
    Võtab aega
    Amserv Grupi omanik Raivo Kütt, kes praegu koos Raivo Heinaga veab ka Saarema silla ehitamise projekti, arvas, et idee kahetasandilistest teedest Tallinnas on väga teoreetiline ning sellega soovitakse põhiprobleemidelt tähelepanu eemale juhtida. „Vaadates Tallinna teeremonti, siis on raskusi 100-meetriliste teelõikude rekonstrueerimisega, rääkimata siis kahetasandiliste teede ehitamisest,“ sõnas Kütt.
    Samas ütles Kütt, et kui oleks päriselt võimalik valida tee, mida mööda saaks kiiremini kohale, oleks ta nõus selle kasutamise eest maksma. „Aga ma ei usu sellesse, kui vaadata suuri teedeehituse objekte Tallinnas, kus päevade kaupa ei toimu mingit tegevust,“ ütles ta.
    Sarnaseid variante maailma linnades, kus üks lõik on tasuline ja teine mitte, ei ole Kütt kohanud. „Rohkem kasutatakse sellist loogikat maanteedel, et kiirtee on tasuline ja tasuta on võimalik sõita mööda aeglasemat teed,“ sõnas Kütt. „Kui suudetaks näiteks Piritalt läbi kesklinna teisel tasapinnal tee rajada, siis selle vastu oleks huvi. Aga see pole realistlik,“ arvas Kütt.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Tõnu Mertsina: ettevõtete kasvuväljavaade halveneb
Ettevõtetel on üha keerulisem suunata oma suureks paisunud kulusid edasi teistele ettevõtetele ja lõpptarbijatele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Ettevõtetel on üha keerulisem suunata oma suureks paisunud kulusid edasi teistele ettevõtetele ja lõpptarbijatele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Kristiina Saal: viis soovitust, kuidas leida meeskonda õiged inimesed
Värbamiskuulutuste põhjal pakub sageli tööd maailma ägedaim ettevõte. Selgem sõnum ning oma eripärade tundmine töötab paremini, kirjutab CVO Recruitmenti värbamispartner ja juhtgrupi liige Kristiina Saal.
Värbamiskuulutuste põhjal pakub sageli tööd maailma ägedaim ettevõte. Selgem sõnum ning oma eripärade tundmine töötab paremini, kirjutab CVO Recruitmenti värbamispartner ja juhtgrupi liige Kristiina Saal.
Balti aktsiaturg kerkis pangaaktsiate tugeva tõusu toel
Balti aktsiaindeks kerkis teisipäeval ühe protsendi võrra, kui pangaaktsiate tugev tõus viis nii Eesti kui Leedu aktsiaindeksi plusspoolele.
Balti aktsiaindeks kerkis teisipäeval ühe protsendi võrra, kui pangaaktsiate tugev tõus viis nii Eesti kui Leedu aktsiaindeksi plusspoolele.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Kas ennetada tööstressi või tegeleda tagajärgedega?
Vaimse tervise kuu on läbi, aga see ei tähenda sugugi, et vaimne tervis oleks sellega kuidagi korda saanud. Vastupidi: ees on ootamas rasked ajad – külm ja pime talv, teadmatus sõja asjus, toodete ja teenuste hinnatõusu tõttu ka majanduslikult keerulised ajad –, nii et pigem tasuks ennetavalt töötajate vaimsele tervisele rohkemgi tähelepanu pöörata.
Vaimse tervise kuu on läbi, aga see ei tähenda sugugi, et vaimne tervis oleks sellega kuidagi korda saanud. Vastupidi: ees on ootamas rasked ajad – külm ja pime talv, teadmatus sõja asjus, toodete ja teenuste hinnatõusu tõttu ka majanduslikult keerulised ajad –, nii et pigem tasuks ennetavalt töötajate vaimsele tervisele rohkemgi tähelepanu pöörata.
Milrem Robotics saadab Ukrainasse 14 robotsõidukit
Eestis loodud robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics ja Saksa kaitsetööstus Krauss-Maffei Wegmann saadavad 14 mehitamata maasõidukit THeMIS Ukrainasse.
Eestis loodud robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics ja Saksa kaitsetööstus Krauss-Maffei Wegmann saadavad 14 mehitamata maasõidukit THeMIS Ukrainasse.
Vastvalminud Opeli esindus Peetris vahetab omanikku
Bassadone Automotive Nordicule kuuluv Auto-Bon ostab Länsiauto Opeli imporditegevuse Soomes ja Baltikumis, mis tähendab, et omanikku vahetab ka äsja Peetris avatud uus Opeli esindus.
Bassadone Automotive Nordicule kuuluv Auto-Bon ostab Länsiauto Opeli imporditegevuse Soomes ja Baltikumis, mis tähendab, et omanikku vahetab ka äsja Peetris avatud uus Opeli esindus.

Olulisemad lood

Lillekasvatajast gasell katsetab kogu aeg: kui läheb nässu, siis läheb nässu
Tootsi Aiandi üks omanikke ja juht Tarvo Alvet katsetab pidevalt uute lilledega. “Mul on alati selline teatud protsent jäänud riskiks, et katsetan ära – tuleb, mis tuleb, kui läheb nässu, siis läheb nässu,” rääkis ta Äripäeva raadiosaates "Kiired ja vihased".
Tootsi Aiandi üks omanikke ja juht Tarvo Alvet katsetab pidevalt uute lilledega. “Mul on alati selline teatud protsent jäänud riskiks, et katsetan ära – tuleb, mis tuleb, kui läheb nässu, siis läheb nässu,” rääkis ta Äripäeva raadiosaates "Kiired ja vihased".

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.