Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taxify miljonäride TOP

    Eesti idufirma Taxify asutaja Markus Villig rallib Eesti jõukamate inimeste nimekirja tippu.Foto: Andras Kralla

    Kui eelmisel aastal Taxify omanikud Äripäeva rikaste TOPi ei jõudnud, siis sel aastal on Markus Villig suure tõenäosusega Eesti jõukamate inimeste nimekirjas lausa esiviisikus. See teeb temast selle aasta kiireima vara kasvataja.

    Veelgi enam – värsketest andmetest selgub, et Taxify-Daimleri tehinguga kasvatasid oma vara väärtust miljonite eurode võrra kümned inimesed. Pärast seda, kui Saksa autokontsern Daimler investeeris sel kevadel Taxifysse ligikaudu 150 miljonit eurot, kasvas viimase väärtus miljardi dollarini ehk ligikaudu 860 miljoni euroni. Selgus, et suure rahakaasamisega muutus ka ettevõtte aktsionäride ring üpriski laiaks – koos eraisikute ja ettevõtetega on osanikke nüüd kokku 25.
    „Tore on näha, et Eesti edukate ettevõtjate tabeli tipus on üha rohkem tehnoloogia valdkonna tegijaid. See inspireerib uusi tulijaid ja näitab, et tegu ei ole juhuslike õnnestumistega,“ kommenteeris uudist rikaste TOPi jõudmisest Taxify üks omanikest Martin Villig. Tema enda osaluse väärtus Taxifys on üle 72 miljoni euro, mis paigutab temagi riigi jõukamate inimeste nimekirja esimesse poolde.

    Investorid ei hinda ettevõtte väärtust möödunud aasta finantstulemuste põhjal, vaid vaatavad tulevikku.

    Martin Villig
    Taxify kaasasutaja
    Martini venna Markuse vara küündib üle 203 miljoni euro, mis paigutab ta tõenäoliselt viie rikkaima eestlase sekka. Markus Villig kommenteeris, et teiste ettevõtete vara väärtust on tihti raske arvutada, kuna see sõltub sellest, kui palju infot avaldatakse. „Eeldasime, et suurusjärgus kuskil nimekirjas võime olla, aga kus täpselt, seda ei osanud arvata,“ ütles ta. Eelmise aasta rikaste TOPis oleks Markus Villig 203 miljoni euroga saanud puidugraanuleid tootva Graanul Investi omaniku Raul Kirjaneni ja Transferwise’i ühe omaniku Kristo Käärmanni järel kolmanda koha. Selle aasta lõplik rikaste TOP ilmub oktoobri alguses.
    Investor arvestab tulevikuga
    Mis on see, mis tõstab Taxify väärtuse nii kõrgeks? Eelmise aasta lõpetas ettevõte 18 miljoni euro suuruse käibega ja lausa 11 miljoni suuruse kahjumiga. „Meie sektoris ja start-up-ettevõtete puhul, mis ei kasva mitte 5–10% aastas, vaid 10–20% kuus, ei hinda investorid ettevõtte väärtust möödunud aasta finantstulemuste põhjal, vaid vaatavad tulevikku,“ selgitas Martin Villig. Seetõttu seisnebki tema sõnul Taxify väärtus investorite ja omanike jaoks ettevõtte pikaajalises kasvupotentsiaalis. „Kui täna kuuluvad maailma suurimate ettevõtete hulka Facebook ja Google, kes teenivad tulu reklaamivaldkonnas, siis transpordivaldkonna turg on reklaamiturust rohkem kui kümme korda suurem,“ ütles ta.
    Villig lisas, et Taxify hiljutine investeerimisring on ka esmakordne nii suur investeering otse Eesti tehnoloogiaettevõttesse, mille peakorter asub Eestis. „See on väga oluline pretsedent ja loodame, et aitab tulevikus teisigi ettevõtteid, kes muidu kaaluksid oma peakorteri viimist investoritele tuttavamasse õigusruumi Londonis või USAs,“ lisas ta.
    Palju uusi miljonäre
    Taxify väärtuse tõus sel kevadel täitis miljonite eurode võrra kümnete inimeste rahakotti. Nende seas on näiteks investor Transferwise’i üks omanikest Taavet Hinrikus, kes on juba mitu aastat figureerinud Äripäeva rikaste TOPi esiotsas. Kui mullu oli Hinrikuse vara väärtus 193,6 miljonit eurot, siis Taxifyga kasvatas ta oma vara veel pea 5 miljoni euro eest. Taxifysse investeeris ta ettevõtte Notorius OÜ kaudu. Samuti leiab Taxify osanike nimekirjast näiteks kinnisvaraettevõtjast miljonäri Kaido Jõelehe nime, kes oli eelmise aasta rikaste TOPis 25. kohal
    25omanikku on Taxifyl.
    Taxify rahakaasamine tegi miljonäri ka ettevõtte kaasasutajast ja tehnoloogiajuhist Oliver Leisalust, kes on Markus Villigi järel suurim eestlasest Taxify aktsionär. Tema vara väärtus jääb vaid pisut alla 100 miljoni euro.
    Leisalu on Taxify osanik läbi oma Lätis registreeritud ettevõtte Grest Technologies SIA. Samuti kuulub talle veel ka ettevõte Inditel Meedia OÜ, mis pakub veebilahendusi ja programmeerimisteenuseid ja ka kinnisvara üürile. Eelmisel aastal oli ettevõtte müügitulu 67 000 eurot ja kasum üle 43 000.
    Taxify töötajatest pani hiljutise rahakaasamise jooksul ettevõttesse raha ka ettevõtte arendustiimi juht Rain Johanson. Kokku ületab tema vara väärtus nüüd 20 miljoni euro piiri. Johanson on Taxify osanik kahe ettevõtte kaudu: kinnisvara üürimisega tegeleva ettevõtte Deeptech OÜ ja valdusfirma Dtech OÜ. Kinnisvarafirma on tegutsenud aastast 2016 ja eelmise aasta lõpetas ettevõte 122 000 euro suuruse kasumiga. Valdusfirma Dtech OÜ on veel värske, alles kaheksa kuu vanune ettevõte.
    Teiste osanike seas on ka investoreid näiteks Singapurist ja Hongkongist. Vaata kõiki Taxify osanikke ja nende vara väärtust allolevast tabelist. Ettevõtte nime peale vajutades näed, mis riiki ettevõte registreeritud on või kes on lõplikud kasusaajad.

    Peadpööritav kasv

    Märtsis kirjutas Äripäev, et Taxify turuväärtus tõusis üle miljardi dollari, kui investorite ringi lisandus Mercedeseid tootev Saksa ettevõte Daimler. Taxify kaasas kevade lõpus investeeringutena 175 miljonit dollarit, millega murdis end globaalselt edukate idufirmade ehk niinimetatud ükssarvikute hulka. Varem on Eestis samasuguse tähiseni jõudnud TransferWise.
    Saksa autotootja Daimler AG hakkas eelmisel aastal omandama sõidujagamise idufirmasid ja nende osalusi. Nüüd jõudsid nad Taxifyni, kuhu panustasid koos teiste investoritega kokku 175 miljonit dollarit. Taxify juht ja asutaja Markus Villig ütles mais Äripäevale, et huvi tõttu valdkonna vastu lähenes Daimler neile ise.
    Selle aasta märtsis kuulutati vennad Villigud Eesti aasta ettevõtjateks.
    Kümnendat korda tunnustas audiitorfirma EY Eesti silmapaistvaid ettevõtjaid.Sel aastal pärjati auhinnaga vennad Martin (vasakul) ja Markus Villig.Foto: Andras Kralla
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.