• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 828,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,31
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 828,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,31
  • 21.08.18, 10:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maersk seab kursi Arktikale

Maailma suurim konteinervedude firma Maersk Line saadab sel nädalal Põhja-Jäämere kaudu esimese laeva Euroopasse, laevatee võiks olla alternatiiv Suessi kanalile, kirjutab Financial Times.
Taani Maersk saadab esimese laeva Põhja-Jäämerele
  • Taani Maersk saadab esimese laeva Põhja-Jäämerele
  • Foto: Reuters/Scanpix
Peterburi peaks Maerski uusim kõrge jääklassiga laev jõudma septembri alguses. Kirdeväila meretee Vladivostoki ja Norra vahel on nädal või paar lühem kui traditsiooniline meretee läbi Suessi kanali, kuid oluliselt kallim, laevatatav vaid osal ajal aastast ning see möödub väga hõredalt asustatud aladest.
Maerski kinnitusel on tegemist proovireisiga, et testida konteinervedude võimalikkust Kirdeväilas ning koguda selle meretee kohta infot. „Praegu ei paku Kirdeväila meretee ärilist alternatiivi meie praegustele kaubateedele, mis põhinevad klientide nõudlusel, kauplemistrendidel ja tiheda asustusega aladel,“ ütles laevafirma esindaja Briti ärilehele.
Venemaa suurim erakätes gaasitootja Novatek saatis juulis esimese vedelgaasitankeri piki Kirdeväila Hiinasse, ettevõtte juht Leonid Mihelson kuulutas selle reisiga avatuks uue „kaubateede ajastu“. Samuti on Kirdeväilal sõite katsetanud Hiina laevafirma Cosco.

Artikkel jätkub pärast reklaami

High North News kirjutab, et Cosco ja Novateki tegevus ongi Maerski huvi Kirdeväila vastu suurendanud: kuigi see meretee ei ole praegu äriliselt mõistlik, ei taha Taani Maersk sellelt turult kõrvale jääda. Samas ei ole teada ka näiteks see, kui palju Coscole reisid maksma lähevad või kui suur osa ettevõtmisest on Hiina valitsuse initsiatiiv.
Venta Maersk on 3600 konteineriga kõrge jääklassiga laev, mis suudab High North Newsi vahendusel trotsida ühe meetri paksust lahtist jääd. Selle esimesel Kirdeväila reisil on peamiseks lastiks külmutatud kala.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele