• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,37%39 664,95
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,37%39 664,95
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 18.09.18, 12:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaja Kallas lubas tasuta bussisõidu kaotada

Reformierakonna võimuletuleku korral ei oleks tasuta bussisõidul pikka pidu, lubas erakonna esimees Kaja Kallas intervjuus, mis pani kiirelt tasuta bussisõidu kaitsjad Keskerakonnas aktiveeruma.
Kaja Kallase juhitud Reformierakond lubas tasuta bussiliikluse kaotada
  • Kaja Kallase juhitud Reformierakond lubas tasuta bussiliikluse kaotada
  • Foto: Raul Mee
"See on täiesti mõttetu raha raiskamine. Kui võtta ette uuringud, siis nende protsent, kelle mured tasuta sõit lahendab, on väga väike. Pigem on probleem selles, et inimesed ei saa neile vajalikul ajal neile vajalikku kohta ja pärast tagasi. Nüüd on see tänu riigi tasutud transpordile veel hullemaks läinud – piletit ette osta ei saa ja keegi ei või teada, kas ta ikka bussi mahub," ütles Kallas intervjuus Tartu Postimehele, mida võib lugeda pikemalt siit.
Majandus- ja taristuminister Kadri Simson lubas seepeale, et kuni Keskerakond on võimul, jääb tasuta ühistransport alles. "„Tasuta ühistranspordi esimesed kuud on tõestanud, et sõidu hind on inimestele väga suure tähtsusega. Näiteks augustis kasvas sõitjate hulk keskeltläbi 33 protsenti. Iga päev 25 kilomeetri kaugusel tööl käiv inimene võidab sellest ligi 800 eurot aastas. Meie eesmärk on ühistranspordisüsteemi arendada, mitte seisu halvemaks muuta ning algatusi tagasi pöörata. Senikaua, kuni Keskerakond on võimul, jääb tasuta ühistransport alles,“ lubas ta.
Ka Tallinna linnapea Taavi Aas tõrjus Kallase kriitikat ning tõi välja Viljandimaal 56 protsenti ja Valgamaal 46 protsenti tõusnud ühistranspordi kasutamise. "Tasuta ühistranspordi kriitikud väitsid, et selliseid inimesi pole olemas, aga nad eksisid,“ ütles ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Aasa sõnul aitab tasuta ühistransport kaasa tööjõu liikuvusele ja on hästi sihitud regionaalne toetusvahend. „Bussiga sõidavad enamasti just madalapalgalised, noored, eakad. 30 kilomeetri kauguselt maakonnakeskusesse tööle käiv inimene võidab aasta jooksul 700–800 eurot.“

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele