Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Dolce & Gabbana pani reklaamiga mööda
Dolce & Gabbana pood Pekingis.Foto: AFP/Scanpix
Itaalia moekaubamaja Dolce & Gabbana reklaamvideo sattus Hiinas rassismisüüdistuste alla, nii et kampaania osaks kavandatud moeetendus tuli ära jätta, kirjutab BBC.
D&G reklaamikampaania ”DG Loves China” ebaõnnestus täielikult. Moemaja eile sotsiaalmeediasse paisatud kolmes videos üritab Hiina modell söögipulkadega Itaalia klassikalisi toite süüa. Ühes videos torgib hiinlasest modell pitsat söögipulkadega viisil, mida hiinlased peavad väidetavalt söögilauas eriti ebaviisakaks, kirjutas leht.
Hiina sotsiaalmeedias peeti videoid rassistlikuks, nii et need eemaldati vähem kui 24 tunni pärast Hiina sotsiaalmeediakanalist Weibo, kuigi Instagramis sai neid ka hiljem vaadata.
Hiina luksuskaubatrende jälgiva väljaande Jing Daily hinnangul oli videote toon ja maitse suur möödalask. Väljaande teatel kritiseeriti kampaaniat selle eest, et see madaldas Hiina sajanditevanust kultuuri ja kujutas Hiina naist stereotüüpses ja isegi rassistlikul viisil.
D&G on kampaania pärast vabandanud, kampaania üheks osaks olnud moe-show jäeti ära.
Hiina veebipoed on D&G kaupu müügist maha võtnud. Riigi kaks suuremat veebipoodi Taobao ja JD.com pole asja ametlikult kommenteerinud, aga kui nende veebilehele minna, siis D&G kaupu sealt täna ei leidnud, kirjutas Kauppalehti. Bloombergi teatel eemaldas veebikaubamaja Yangmatou müügist 58 000 D&G toodet, andes teada, et kõige olulisem on kodumaa.
D&G pole esimene moemaja, mis on Hiinas raskustesse sattunud. Eelmisel aastal korraldati Victoria’s Secreti moeshow Shanghais ilma peaesineja Gigi Hadidita. Eemalejäämise põhjust ei avaldatud, aga vaid mõni nädal varem oli Hadid sattunud rassismisüüdistuste alla, kui pani endast Facebooki üles pildi, kus ta üritas järele teha Buddha pea kuju moodi silmi.