• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 12.12.18, 08:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Edelaraudtee hoiatab Pärnu lõigu üles võtmise eest

Edelaraudtee on neile kuuluva Lelle–Pärnu lõigu pärast nõutu – kas peaks ootama riiklikku tellimust, et raudteed mööda saaks hakata vedama materjali Rail Balticu (RB) ehituseks või tuleb rööpad-liiprid üles korjata, kirjutab Eesti Päevaleht.
Edelaraudtee rongid läksid kasutusest välja varem kui rööpad, aga nüüd on Lelle–Pärnu lõigu kord.
  • Edelaraudtee rongid läksid kasutusest välja varem kui rööpad, aga nüüd on Lelle–Pärnu lõigu kord.
  • Foto: Postimees/Scanpix
Edelaraudtee juht Rain Kaarjas usub, et Lelle–Pärnu lõiku saab kaubavedudeks siiski edukalt kasutada, eelkõige Rail Balticule (RB) ehitusmaterjali tarnimiseks.
„Muidugi on tee seisukord halb ja remontida tuleks vähemalt nii palju, et see kaubavedudele RB ehituse ajal vastu peaks. Aga me ei saa enne oma raha selle alla panna, kui me ei tea, kas riik meile veod tagab," viitab ta, et asi peab toimuma vorst-vorsti-vastu-tehinguna.
Viimane rong sõitis Pärnusse laupäeval
Viimane rong sõitis Pärnusse laupäeval. Pikka fotoreportaaži selle kohta saab lugeda SIIT.
Rail Balticu projekti koordinaator Kristjan Kaunissaare tõdeb, et Edelaraudtee ootab Rail Balticu panust seisukorra parandamisse, aga head lahendust ei ole: RB ehituseks mõeldud rahaga ei tohi 1520 mm rööpmelaiusega (ja siseriiklikku) raudteed parandada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Teeme koos tehnilise järelevalve ametiga (TJA) analüüsi, et saada täpselt aru, millises seisukorras kõnealune lõik on ja kui suur on selle rahaline vajadus (kas või ajutiseks) kordategemiseks nii, et RB ehitusmaterjalid saaksid veetud," ütles ta.
Loe pikemalt Eesti Päevalehest

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele