Jaga lugu:

Taxifysse investeerinud taksofirma pakub sõiduandmete põhjal kindlustust

Taksoturul hätta jäänud Didi otsib uusi võimalusi kasutaja andmete ära kasutamiseks.  Foto: EPA/Scanpix

Hiina taksoteenuse platvorm Didi Chuxing otsustas muuta kasutajate ja sõitude kohta kogunenud andmed allikaks, mille alusel hakata pakkuma kindlustusteenust ja hindama võimalike klientide kindlustusriske.

Eestis Taxifysse investeerinud Didi teenuste hulka lisandus kolmapäevast Didi Finance ja see sisaldab sõidukikindlustuse, eraisiku laenude ja ühisrahastatud tervishoiukindlustuse pakkumisi. Firma teatas, et loodab kogutud kasutajaandmete abil hakata tuletama kasutajate sissetulekut, tuginedes sellele, kus kasutajad elavad või tööl käivad, kirjutas Financial Times.

Finantsteenuste avamisega astub Didi Hiina turul konkurentsi vanemate platvormidega nagu Alibaba Ant Financial ja Tencenti WeSure ja WeBank.

Shanghai ärikooli professor Chen Lin ütles Suurbritannia ärilehele, et autokindlustus peaks Didi jaoks olema lihtne ala, kuhu laieneda, aga iseküsimus on, kas sellega ka kasumisse suudetakse jääda. "Esimene küsimus, mis tekib, on see, kas Didi laienes uude tegevusse selleks, et katta oma kaotusi sõidujagamisturul," lisas ta.

Reuters märkis, et ka Alibaba toetatud ettevõtted on liikunud just taksovahendusärisse. Eriti pärast seda, kui Didil tuli pärast sõitjate ohutusega seotud skandaale vähendada sõitjate arvu. Lisaks käskisid Pekingi ja Shanghai linnavalitsused 2017. aastal Didil kasutada ainult kohalikest elanikest sõitjaid. Financial Timesi andmetel on Didi küll neist keeldudest osaliselt mööda hiilinud. Alates käesolevast aastast peavad Didi sõitjad läbima ka kohustusliku eksami.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas