Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    "Ühe firma julgen öelda, kes kindlasti ümbrikupalka ei maksa"

    Rain Transpordi juhataja Toomas Raua sõnul on ümbrikupalk nende sektoris viimastel aastatel üha levinud.Foto: Raul Mee

    Rain Transpordi juhataja Toomas Raud ütles Äripäeva raadio hommikprogrammis ühe transpordifirma nime, kes kohe kindlasti sentigi ümbrikupalka ei maksa – Est-Trans. „Aga rohkem nimesid ma ei julge öelda,“ lisas ta.

    Raud nõustus, et ümbrikupalgad on nende sektoris probleem, sest need annavad vusserdajatele konkurentsieelise. Kui võrrelda kaheaastast perioodi, siis on pilt tema sõnul kehvemaks läinud. „Ma olen seda meelt, et näpuviibutamisega, nagu maksuamet teeb, me seda olukorda ei paranda.“
    Missugused on need maksukäärid? „Laialt levinud praktika on see, et pool mustalt ja pool ametlikult. Meie firmas keskmiselt on tuhat eurot neto, mõned mehed saavad rohkem, mõned saavad vähem, aga keskmine on tuhat neto,“ rääkis Raud. Ta nõustus, et ümbrikupalga saajate raha on vähemalt poole väiksem.
    Raud ütles, et siin peaks riik kasutusele võtma kardinaalsemad meetmed. Ta pakub välja, et riik võiks kehtestada miinimumtöötasu ja seda nii sise- kui ka välisvedajatele ja seda tuleks ka kontrollida. „Kui ma ütlen tuhat eurot bruto, siis see on väga tagasihoidlikult öeldud, aga võiks kuskilt pihta hakata,“ ütles ta.
    Kuula intervjuud Toomas Rauaga alates 20:50.
    Raua sõnul võidavad hankeid väga palju firmad, kus on selgelt näha, et makstakse ümbrikupalka. „Kui me ütleme hanke korraldajale, et kas te olete uurinud firma tausta, siis öeldakse meile, et see on turuhind. Ja kui me küsime, millised firmad on selle turuhinna kujundanud, no siis naeratatakse lahkelt. Ei panda nagu tähelegi, et see hind on saadud tänu sellele, et maksud on maksmata.“
    Raud ütles, et ühe aruande järgi maksab üle tuhande euro kuskil 14 protsenti autovedajatest. „Kui te ütlete mulle, et öelge üks firma, kes ei maksa ümbrikupalka sentigi... Ega ma ei julge öelda. Võib-olla positiivse näitena Est-Trans, kes on tugev firma. Aga rohkem nimesid ma ei julge öelda,“ rääkis Raud.
    Tööjõu osa hankest on Raua sõnul kasvanud. Kui mõni aasta tagasi oli see kuskil 33 protsenti, siis nüüd 40 ja rohkem protsenti.
    Ümbrikupalkade kasvu ühe põhjusena nimetab Raud suurt palgarallit ja teisena seda, et ka väga paljud rahvusvahelised vedajad on hakanud ümbrikupalka maksma. „Tahaks nimesid öelda, aga ei ole eetiline, osa on meie konkurendid,“ ütles Raud.
    Raud ütles, et ta saab ka maksuametist aru - ümbrikupalga maksmise tõendamine on väga keeruline ja ajamahukas. “Ja kui on seal kahe autoga ettevõtja, raisatakse meeletu aeg ja pärast pole sealt miskit võtta maksudeks."
    Enda ettevõtte kohta ütles Raud, et Rain Transpordil läheb praegu hästi. „Me tegime tõeliselt suure inventuuri oma firma sees. Koostööpartneritega, kellega me ei jõudnud hinnastamises kokkuleppele, oleme koostöö lõpetanud ja praegu tundub, et see samm on väga õige olnud,“ rääkis ta. Kes on väga hinda surunud, need on ettevõte kõrvale jätnud ja osutab teenust neile, kes on nõus maksma. „Meil on väga soliidsed firmad nagu Coca-Cola, Eesti Pandipakend. Midagi ei ole teha, teevad need firmad tööd, kes oskavad odava raha eest teha, nii lihtne see ongi.“
    2017. aastal oli Rain Transpordi käive 6,7 miljonit eurot ja ettevõtte ärikasum oli ligi 100 000 euroga miinuses.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Pangad ootavad allkirja: BaltCapist varastatud miljonitele koidab kokkulepe
Eesti pankade pensionifondid tahavad lähinädalatel BaltCapiga varastatud kümnete miljonite hüvitamises kokkuleppele jõuda.
Eesti pankade pensionifondid tahavad lähinädalatel BaltCapiga varastatud kümnete miljonite hüvitamises kokkuleppele jõuda.