Äripäev • 29. jaanuar • 1 min
Jaga lugu:

SEB: kliendid kulutasid 30% rohkem alkoholile

Eelmisel aastal suurenes märgatavalt kulu alkoholile, selgub SEB Eesti klientide kaarditehingute analüüsist.  Foto: Mailiis Ollino, Scanpix

SEB 2018. aasta kliendibaasi analüüs näitas, et umbes 30% võrra on kasvanud eestlaste kulutused kiirtoitlustusele ja sama palju alkoholile. Ligi 20% kasvu näitasid kulutused automaattanklakettides ning majutusasutustes, teatas pank.

SEB andmete järgi on kogumahus eestlaste kaardimaksetehingud kaupade ja teenuste eest aastaga tublisti kasvanud. Kahanemist ei toimunud üheski suuremas kaubagrupis, küll aga kasvasid vähem ehitusmaterjalide ja elektroonikakaupade ostumahud, samuti ka kruiisilaevandusega seotud teenuste ostud.

SEB juhatuse liikme Ainar Leppäneni sõnul on kütused ja alkohol kaks kaubagruppi, mille hinda aktsiisitõus kergitas, seetõttu on kulude kasv nendes kaubagruppides üsna loogiline. "Kuna palgatöötaja vaatevinklist on majanduse olukord pikemat aega väga hea olnud (meil on olnud kõrge tööhõive ja kiire palgakasv), siis pole üllatav, et inimesed kulutasid rohkem ka vaba aja sisustamisele, harrastustele ja meelelahutusele, nagu väljas söömine ja reisimine. Ka alanud aastal me suurt tarbimise langust ei oota," selgitas Leppänen pressiteates.

Eestlaste kulutused toidule ja laiatarbekaupadele on aastaga keskmiselt kasvanud umbes 8% võrra. 13% kasvu näitasid ööklubide ja baaride müügimahud, riietest kasvasid enim kulutused naiste riietele (+14%).

Andmed on võetud SEB kliendibaasi 2018. aasta kliendibaasiuuringust, mis põhineb SEB Eesti deebet- ja krediitkaardivaldajate tehtud tehingutel.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt