• OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,61%5 815,03
  • DOW 300,97%42 863,86
  • Nasdaq 0,33%18 342,94
  • FTSE 1000,19%8 253,65
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,71
  • OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,61%5 815,03
  • DOW 300,97%42 863,86
  • Nasdaq 0,33%18 342,94
  • FTSE 1000,19%8 253,65
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,71
  • 29.01.19, 10:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SEB: kliendid kulutasid 30% rohkem alkoholile

SEB 2018. aasta kliendibaasi analüüs näitas, et umbes 30% võrra on kasvanud eestlaste kulutused kiirtoitlustusele ja sama palju alkoholile. Ligi 20% kasvu näitasid kulutused automaattanklakettides ning majutusasutustes, teatas pank.
Eelmisel aastal suurenes märgatavalt kulu alkoholile, selgub SEB Eesti klientide kaarditehingute analüüsist.
  • Eelmisel aastal suurenes märgatavalt kulu alkoholile, selgub SEB Eesti klientide kaarditehingute analüüsist. Foto: Scanpix
SEB andmete järgi on kogumahus eestlaste kaardimaksetehingud kaupade ja teenuste eest aastaga tublisti kasvanud. Kahanemist ei toimunud üheski suuremas kaubagrupis, küll aga kasvasid vähem ehitusmaterjalide ja elektroonikakaupade ostumahud, samuti ka kruiisilaevandusega seotud teenuste ostud.
SEB juhatuse liikme Ainar Leppäneni sõnul on kütused ja alkohol kaks kaubagruppi, mille hinda aktsiisitõus kergitas, seetõttu on kulude kasv nendes kaubagruppides üsna loogiline. "Kuna palgatöötaja vaatevinklist on majanduse olukord pikemat aega väga hea olnud (meil on olnud kõrge tööhõive ja kiire palgakasv), siis pole üllatav, et inimesed kulutasid rohkem ka vaba aja sisustamisele, harrastustele ja meelelahutusele, nagu väljas söömine ja reisimine. Ka alanud aastal me suurt tarbimise langust ei oota," selgitas Leppänen pressiteates.
Eestlaste kulutused toidule ja laiatarbekaupadele on aastaga keskmiselt kasvanud umbes 8% võrra. 13% kasvu näitasid ööklubide ja baaride müügimahud, riietest kasvasid enim kulutused naiste riietele (+14%).
Andmed on võetud SEB kliendibaasi 2018. aasta kliendibaasiuuringust, mis põhineb SEB Eesti deebet- ja krediitkaardivaldajate tehtud tehingutel.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 08:00
Pühademüügid on tulemas. Kuidas vähendada e-poe kulusid?
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele