• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 500−0,01%6 197,39
  • DOW 30−0,13%44 436,46
  • Nasdaq 0,22%20 247,27
  • FTSE 100−0,41%8 749,48
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,74
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 500−0,01%6 197,39
  • DOW 30−0,13%44 436,46
  • Nasdaq 0,22%20 247,27
  • FTSE 100−0,41%8 749,48
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,74
  • 29.01.19, 10:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SEB: kliendid kulutasid 30% rohkem alkoholile

SEB 2018. aasta kliendibaasi analüüs näitas, et umbes 30% võrra on kasvanud eestlaste kulutused kiirtoitlustusele ja sama palju alkoholile. Ligi 20% kasvu näitasid kulutused automaattanklakettides ning majutusasutustes, teatas pank.
Eelmisel aastal suurenes märgatavalt kulu alkoholile, selgub SEB Eesti klientide kaarditehingute analüüsist.
  • Eelmisel aastal suurenes märgatavalt kulu alkoholile, selgub SEB Eesti klientide kaarditehingute analüüsist.
  • Foto: Scanpix
SEB andmete järgi on kogumahus eestlaste kaardimaksetehingud kaupade ja teenuste eest aastaga tublisti kasvanud. Kahanemist ei toimunud üheski suuremas kaubagrupis, küll aga kasvasid vähem ehitusmaterjalide ja elektroonikakaupade ostumahud, samuti ka kruiisilaevandusega seotud teenuste ostud.
SEB juhatuse liikme Ainar Leppäneni sõnul on kütused ja alkohol kaks kaubagruppi, mille hinda aktsiisitõus kergitas, seetõttu on kulude kasv nendes kaubagruppides üsna loogiline. "Kuna palgatöötaja vaatevinklist on majanduse olukord pikemat aega väga hea olnud (meil on olnud kõrge tööhõive ja kiire palgakasv), siis pole üllatav, et inimesed kulutasid rohkem ka vaba aja sisustamisele, harrastustele ja meelelahutusele, nagu väljas söömine ja reisimine. Ka alanud aastal me suurt tarbimise langust ei oota," selgitas Leppänen pressiteates.
Eestlaste kulutused toidule ja laiatarbekaupadele on aastaga keskmiselt kasvanud umbes 8% võrra. 13% kasvu näitasid ööklubide ja baaride müügimahud, riietest kasvasid enim kulutused naiste riietele (+14%).

Artikkel jätkub pärast reklaami

Andmed on võetud SEB kliendibaasi 2018. aasta kliendibaasiuuringust, mis põhineb SEB Eesti deebet- ja krediitkaardivaldajate tehtud tehingutel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele