• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • 17.03.19, 08:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kohitsetud reklaamiturg kaotab rahakaid tellijaid

Tabasco OÜ omanik ja juht Indrek Viiderfeld ning AGE Reklaami üks osanikest, praegune loovjuht Kaarel Grepp on seda meelt, et reklaamiagentuuride töö sisu on varasemate aegadega võrreldes tublisti muutunud. Pigem võiks reklaamiagentuuri asemel öelda loovagentuur, sest tegeletakse kõige loovaga.
Indrek Viiderfeld näeb, et praegune reklaamimaastik on jäänud tublisti vaesemaks.
  • Indrek Viiderfeld näeb, et praegune reklaamimaastik on jäänud tublisti vaesemaks.
  • Foto: Julia-Maria Linna
Kaarel Grepp ütles, et juba ammu ei tegele nad ainult reklaami väljamõtlemisega. Pigem ollakse ettevõttele toeks tootearenduse-, pakendi-, turundusreklaami strateegia väljatöötamisel. On aidatud selliseid asju välja mõelda, mida kliendid poleks ise osanud küsida.
Eesti mõistes pikima ajalooga reklaamiagentuuri loovjuht Grepp ütles, et kestma jäämise võtmesõna on eelkõige olnud inimesed. Tihti on tulnud erinevaid projekte töösse võtta just sellepärast, et inimestele rakendust leida ja põnevaid väljakutseid pakkuda. "Samas meeldib mulle rohkem luua kui inimesi juhtida," põhjendas Grepp kahe ja poole aastast juhipositsiooni vahetamist loovjuhi ameti vastu.
Supp lahjeneb

Artikkel jätkub pärast reklaami

Indrek Viiderfeld on veendunud, et kui praegust reklaamimaastikku vaadata, siis on üldpilt tublisti vaesemaks jäänud. Ära on jäänud laiemat kõlapinda tekitanud alkoholitootjate ja pankade reklaamid ning alles on jäänud vähesed tooteartiklid, mis pilku püüavad.
"Ma pole ammu enam näinud reklaami, mis oleks tekitanud vau-tunnet," on Grepp kriitiline liigse reguleerimise vastu. "Häid reklaame näed reklaamikonkursi nimekirju vaadates, kuid ajalehte sirvides see olukord pole muutunud. Pidev valdkondade vähenemine, millele reklaame tohib teha, mõjutab pärssivalt. Vanasti alkoholi reklaamid võitsid veerandi või viiendiku konkursside auhindadest, nüüd võib öelda, et supp läheb aina lahjemaks, mida enam sa seda piirad," selgitas Viiderfeld muutusi.
Ka ühiskond ise on paljuski muutunud sellest ajast saadik, mida teatakse kui reklaamiagentuuride kuldaega. Veel polnud erinevaid regulatsioone välja töötatud. Grepp on nõus väitega, et tol ajal tehti hoopis teistsuguseid nalju. Samas on ammu möödas see aeg, kus näitlejad ja kirjanikud olid copywriter'id (reklaamikirjutajad – toim).
Uus põlvkond on reklaamiagentuuridesse tööle tulnud ja enamik pole Kunstiakadeemia taustaga, nagu võiks arvata. "Pigem on nad noored, kellel paar aastat välismaal elamist seljataga. Nad on andekad, aga ka püsimatud, neid on keeruline köita. Täna on üks mõte peas, homme teine," rääkis Grepp personali liikumisest.
Reklaamiraha liigub mujale
Trendidest rääkides toobki Grepp välja, et enamasti liigub tänapäeval reklaam pigem digisse kui teistesse kanalitesse. Reklaamiturul on raha vähemaks jäänud, kunagised tellijad, näiteks pangad ja alkoholitootjad, on pildilt suuresti taandunud.
"Kui olid varem harjunud, et Eestis on 20 suurt klienti, kes su ideed kinni maksavad, ja sul on kindel rahapakk laual, siis on neid kliente vähemaks jäänud ja teistsugused, väiksemad tellijaid, on asemele tulnud. Need, kes võib-olla kunagi ei suuda printreklaami osta, aga digiväljaannetesse ikka jõuavad. Kui kunagi oli reklaam eksklusiivne ja kallis ning ettevõtted ei kujutanud ette, et tellid kampaania ja sul pole kogu linn outdoor ja telet täis ja seda said üksikud kliendid lubada, siis nüüd võivad kõik midagi endale lubada," võrdles Viiderfeld seisu. "Pakendit, veebilehte, mida neil nagunii vaja läheb," loetles Grepp võimalusi lisaks.
Tegemist on kokkuvõttega Äripäeva raadios eetris olnud saatesarjast Äripäeva TOP. Saadete külalised olid sügisel ilmunud erinevates valdkonna TOPides kõrgetel kohtadel olnud ettevõtete esindajad ning saatesarja valmimist toetanud audiitorbüroo KPMG eksperdid. Saateid saab kuulata järele Äripäeva raadio kodulehelt https://raadio.aripaev.ee/.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele