Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kohitsetud reklaamiturg kaotab rahakaid tellijaid

    Indrek Viiderfeld näeb, et praegune reklaamimaastik on jäänud tublisti vaesemaks.Foto: Julia-Maria Linna

    Tabasco OÜ omanik ja juht Indrek Viiderfeld ning AGE Reklaami üks osanikest, praegune loovjuht Kaarel Grepp on seda meelt, et reklaamiagentuuride töö sisu on varasemate aegadega võrreldes tublisti muutunud. Pigem võiks reklaamiagentuuri asemel öelda loovagentuur, sest tegeletakse kõige loovaga.

    Kaarel Grepp ütles, et juba ammu ei tegele nad ainult reklaami väljamõtlemisega. Pigem ollakse ettevõttele toeks tootearenduse-, pakendi-, turundusreklaami strateegia väljatöötamisel. On aidatud selliseid asju välja mõelda, mida kliendid poleks ise osanud küsida.
    Eesti mõistes pikima ajalooga reklaamiagentuuri loovjuht Grepp ütles, et kestma jäämise võtmesõna on eelkõige olnud inimesed. Tihti on tulnud erinevaid projekte töösse võtta just sellepärast, et inimestele rakendust leida ja põnevaid väljakutseid pakkuda. "Samas meeldib mulle rohkem luua kui inimesi juhtida," põhjendas Grepp kahe ja poole aastast juhipositsiooni vahetamist loovjuhi ameti vastu.
    Supp lahjeneb
    Indrek Viiderfeld on veendunud, et kui praegust reklaamimaastikku vaadata, siis on üldpilt tublisti vaesemaks jäänud. Ära on jäänud laiemat kõlapinda tekitanud alkoholitootjate ja pankade reklaamid ning alles on jäänud vähesed tooteartiklid, mis pilku püüavad.
    "Ma pole ammu enam näinud reklaami, mis oleks tekitanud vau-tunnet," on Grepp kriitiline liigse reguleerimise vastu. "Häid reklaame näed reklaamikonkursi nimekirju vaadates, kuid ajalehte sirvides see olukord pole muutunud. Pidev valdkondade vähenemine, millele reklaame tohib teha, mõjutab pärssivalt. Vanasti alkoholi reklaamid võitsid veerandi või viiendiku konkursside auhindadest, nüüd võib öelda, et supp läheb aina lahjemaks, mida enam sa seda piirad," selgitas Viiderfeld muutusi.
    Ka ühiskond ise on paljuski muutunud sellest ajast saadik, mida teatakse kui reklaamiagentuuride kuldaega. Veel polnud erinevaid regulatsioone välja töötatud. Grepp on nõus väitega, et tol ajal tehti hoopis teistsuguseid nalju. Samas on ammu möödas see aeg, kus näitlejad ja kirjanikud olid copywriter'id (reklaamikirjutajad – toim).
    Uus põlvkond on reklaamiagentuuridesse tööle tulnud ja enamik pole Kunstiakadeemia taustaga, nagu võiks arvata. "Pigem on nad noored, kellel paar aastat välismaal elamist seljataga. Nad on andekad, aga ka püsimatud, neid on keeruline köita. Täna on üks mõte peas, homme teine," rääkis Grepp personali liikumisest.
    Reklaamiraha liigub mujale
    Trendidest rääkides toobki Grepp välja, et enamasti liigub tänapäeval reklaam pigem digisse kui teistesse kanalitesse. Reklaamiturul on raha vähemaks jäänud, kunagised tellijad, näiteks pangad ja alkoholitootjad, on pildilt suuresti taandunud.
    "Kui olid varem harjunud, et Eestis on 20 suurt klienti, kes su ideed kinni maksavad, ja sul on kindel rahapakk laual, siis on neid kliente vähemaks jäänud ja teistsugused, väiksemad tellijaid, on asemele tulnud. Need, kes võib-olla kunagi ei suuda printreklaami osta, aga digiväljaannetesse ikka jõuavad. Kui kunagi oli reklaam eksklusiivne ja kallis ning ettevõtted ei kujutanud ette, et tellid kampaania ja sul pole kogu linn outdoor ja telet täis ja seda said üksikud kliendid lubada, siis nüüd võivad kõik midagi endale lubada," võrdles Viiderfeld seisu. "Pakendit, veebilehte, mida neil nagunii vaja läheb," loetles Grepp võimalusi lisaks.
    Tegemist on kokkuvõttega Äripäeva raadios eetris olnud saatesarjast Äripäeva TOP. Saadete külalised olid sügisel ilmunud erinevates valdkonna TOPides kõrgetel kohtadel olnud ettevõtete esindajad ning saatesarja valmimist toetanud audiitorbüroo KPMG eksperdid. Saateid saab kuulata järele Äripäeva raadio kodulehelt https://raadio.aripaev.ee/.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Suure seitsmikuga on ühinemas uus tegija
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Kallis kakao paneb šokolaaditootjad hinda tõstma. Eesti ettevõtja rajab Costa Ricasse istanduse
Kakao hind tooraineturul on tõusnud kuu ajaga 40 protsenti, poole aastaga 115 protsenti, aastaga 130 protsenti ja kolme aastaga 200 protsenti. Kiire hinnatõus paneb siinsedki šokolaaditootjad uusi lahendusi otsima – näiteks rajama oma istandust Costa Ricasse.
Kakao hind tooraineturul on tõusnud kuu ajaga 40 protsenti, poole aastaga 115 protsenti, aastaga 130 protsenti ja kolme aastaga 200 protsenti. Kiire hinnatõus paneb siinsedki šokolaaditootjad uusi lahendusi otsima – näiteks rajama oma istandust Costa Ricasse.
Tallinna lennujaamas enam vedelikke ja arvutit kotist välja võtma ei pea
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.