Äripäev • 29 märts 2019

Jaekaubanduses suurim tõusja rõivaste müük

Statistikaameti andmetel suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu 2019. aasta veebruaris eelmise aasta veebruariga võrreldes püsivhindades 5%, teatas statistikaamet.

Enim suurenes müügitulu tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes, kus müük suurenes aastaga 13%.   Foto: Andres Haabu

Tänavu veebruaris oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 527,5 miljonit eurot. Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2018. aasta veebruariga võrreldes 6%. Müügitulu suurenes viiel ja vähenes ühel tegevusalal. Ühel tegevusalal jäi müük eelmise aasta tasemele.

Enim suurenes müügitulu tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes, kus müük suurenes aastaga 13%. Müügitulu suurenes ka majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (10%), muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) (9%), teistes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ning nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga (6%), ning kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) (6%).

Müügitulu vähenes eelmise aasta veebruariga võrreldes posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes. Apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes jäi müügitulu eelmise aasta veebruariga samale tasemele.

Toidukaupade kaupluste müügitulu suurenes eelmise aasta veebruariga võrreldes 3% ning mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu 8%.

Võrreldes jaanuariga vähenes veebruaris jaekaubandusettevõtete müügitulu 6%. Hooajaliselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes aga müügitulu eelmise kuuga võrreldes 1%.

Hetkel kuum