Uute sõiduautode müük pööras aprillis tõusule
Maasturid on endiselt populaarne valik.Foto: Raul Mee
Mitmeid kuid languses olnud sõiduautode müük sai aprillis jälle hoo sisse ning kasvas aastatagusega võrreldes 4,5 protsenti, tarbesõidukite osas valitses aga endiselt langus.
"Kui käesoleva aasta esimestel kuudel elas uute sõiduautode turg üle languse, siis oli selle põhjuseks läinud aasta esimestel kuudel toimunud ettevõtete poolt aktiivne autode vahetamine ökonoomsemate vastu. Eelmise aasta algul toimunud suure tõusu järel aprillis turg rahunes ja seetõttu on tänavuse aprilli müük juba normaalses võrdluses ja 4,5-protsendiline tõus AMTELi prognoosidele vastav," ütles automüüjate liidu esindaja Rein Luik pressiteate vahendusel.
Nelja kuu kokkuvõttes on tänavu müüdud 8708 uut sõiduautot ja esimese kvartali tulemuste tõttu on seda 3,8 protsenti vähem kui möödunud aasta samal perioodil.
Kõige populaarsem segment olid keskmised maasturid, mille osakaal müügist moodustas 25,3 protsenti. Järgmisena osteti väiksemaid keskklassi autosid (23,5%). Uusi hübriidautosid müüdi aprillis 248 ja elektriautosid 3.
Automarkidest vallutas edetabeli tipu Toyota 428 autoga, järgnesid Škoda ja Volkswagen, vastavalt 326 ja 194 müüdud sõiduautoga. Mudelitest olid populaarseimad kaks Toyota mudelit, RAV4 ja Corolla, milliseid müüdi vastavalt 174 ja 125. Kolmandaks platseerus Škoda Octavia 113 autoga.
Tarbesõidukite turg tegi aprillis läbi 12,2% languse ja nelja kuu kokkuvõttes on tarbesõidukeid müüdud 7,7% vähem kui mullu samal perioodil. Markidest oli aprillis edukaim Citroen 92 müüdud sõidukiga, Peugeot’d ja Renault’d osteti vastavalt 53 ja 45 sõidukit.
Veokite segmendis läksid kõige paremini kaubaks Scania veokid, milliseid müüdi 37, ja teiseks kerkis Volvo 20 veokiga.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.