Maksu- ja tolliameti teenuseid saab taas kasutada ka arvuti tagant lahkumataFoto: Mihkel Maripuu, Postimees/Scanpix
Maksu- ja tolliameti (MTA) infosüsteemide katkestus on lõppenud, mitmepäevase seisaku põhjuseks oli e-maksuameti/e-tolli (e-MTA) teenuste uuendamine.
Ameti teenuste osakonna juhataja Triin Raaperi sõnul said katkestuse käigus uuendatud autentimise ja pääsuõiguste teenused, mis muudab MTA avalike teenuste kasutamise inimesele mugavamaks ja turvalisemaks.
3. mail alguse saanud pausi järel saab e-MTAsse autentida viiel viisil: ID-kaardi, mobiil-ID ja internetipanga kaudu ning uuendusena Smart-ID, eIDAS-ega.
Teenuseid arendas MTA koostöös Rahandusministeeriumi Infotehnoloogiakeskuse, Cybernetica, Nortali ja Icefire´iga. Nelja 2017. aastal sõlmitud e-maksuameti/e-tolli arendamise lepingu maht on 2,6 miljonit eurot.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.