• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • 17.05.19, 08:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Üha enam autoomanikke riskib sundkindluste küüsi langemisega

Eesti Liikluskindlustuse Fond (LKF) on tänavu nelja kuuga saatnud 24 700 meeldetuletust automaatse liikluskindlustuse rakendumise kohta. Seda on 12 protsendi võrra rohkem kui mullu samal ajal.
Eesti Liikluskindlustuse Fondi juhatuse liige Lauri Potsep soovitab sundkindlustust vältida, sest see on märksa kallim ja liiklusõnnetuse põhjustamise tuleb kanda 640 euro suurust omavastutust.
  • Eesti Liikluskindlustuse Fondi juhatuse liige Lauri Potsep soovitab sundkindlustust vältida, sest see on märksa kallim ja liiklusõnnetuse põhjustamise tuleb kanda 640 euro suurust omavastutust.
  • Foto: Andras Kralla
Kui liikluskindlustuse kohustus jääb täitmata, tekib liikluskindlustus automaatselt sundkindlustusena. LKFi juhatuse liikme Lauri Potsepa sõnul on murettekitav, et nelja kuu jooksul on ligi 25 000 autot, mopeedi, traktorit, haagist või muud sõidukit jäetud kindlustuseta.
„Vaatamata sellele, et liikluskindlustus on kohustuslik, kasvab nende inimeste hulk, kes jätavad liikluskindlustuse lepingu sõlmimata. Automaatne liikluskindlustus on hetkel 12 020 sõidukil või haagisel,“ ütles Potsepp.
Tema sõnul tuleb kindlustamata sõiduki sundkindlustust vältida, sest see on tavapärasest liikluskindlustusest märksa kallim ja liiklusõnnetuse põhjustamisel tuleb kanda 640 euro suurust omavastutus. „Autoomanikud arvavad tihti, et neil on liikluskindlustus tehtud. Kontrollimisel aga selgub, et nad on unustanud seda pikendada. Ärge jätke oma auto kindlustust unarusse, vaid kontrollige seda aeg-ajalt,“ tegi Potsepp üleskutse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Liikluskindlustuse kehtivust on lihtne kontrollida LKF-i veebilehel. Samas saab näha, millal on sõidukiomanikul sundkindlustuse oht. Oma nimele registreeritud sõidukite andmeid saab näha eesti.ee portaalis. Liikluskindlustuse hindu saab võrrelda LKF-i kalkulaatoris.
Liikluskindlustus on kohustuslik vastutuskindlustus, mille alusel kindlustusselts hüvitab liiklusõnnetuses kannatanule kahju selle põhjustaja eest.
Igal liiklusregistris registreeritud mootorsõidukil peab olema kehtiv liikluskindlustuse leping, sealhulgas on sõiduautod, veoautod, bussid, mopeedid, mootorrattad, traktorid. Samuti tuleb leping sõlmida selliste sõidukite haagistele. Kindlustuslepingu sõlmimise eest vastutab sõiduki omanik või selle vastutav kasutaja.
Erandina ei pea sõidukil olema liikluskindlustust aasta jooksul pärast viimase lepingu lõppemist, kui sõidukit ei kasutata ega hoita nii, et sellega saaks põhjustada liikluskindlustuse juhtumi. Kui lepingu sõlmimise kohustust rikutakse, rakendub liikluskindlustus automaatselt kindlustamata sõiduki sundkindlustusena.
LKF on liikluskindlustuse registri pidaja, liikluskindlustuse garantiifond, Eesti rohelise kaardi büroo ja liikluskindlustuse lepinguta sõidukite sundkindlustaja. LKF hüvitab registreerimata, sundkindlustusega ja tuvastamata jäänud sõidukiga tekitatud kahju. Samuti korraldab LKF liikluskindlustuse vaidluste lahendamist liikluskindlustuse lepitusorgani kaudu.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele