• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 19.10.20, 09:59

SEB: september tõi kaasa tarbimise jahenemise

Kui augusti andmeid vaadates sai SEB eraklientide kaardimaksete statistika põhjal rääkida taastumise märkidest, siis septembri trendid muutusid. Eraklientide kaardikasutuse mahud on sügise alguses kukkunud aasta tagustest näitajatest madalamale ning kui liita erakliendi andmete juurde ka äriklientide kaardikasutamise statistika, ulatub kukkumine aastate võrdluses ligi 3 protsendini.
SEB panga peahoone
  • SEB panga peahoone
  • Foto: Andras Kralla
„Kui suvekuud süstisid tarbijatesse ostuoptimismi, siis september koos viiruse teise lainega on toonud tagasi tarbimisettevaatlikkuse. Võrreldes suvega näitasid kukkumist väljas söömise valdkond, transpordivaldkond on endiselt ligi 10% languses ning ka turismivaldkonna seis on endiselt nukker – vahepeal pisut kosunud kulutused näitasid taas üle 60-protsendilist kukkumist. Kusjuures sügise saabumisega on pihta saanud ka sise- ja lähiturism. Näiteks ainult septembrikuuga, kuhu jäi ka nn «Balti reisimulli» lõhkemine, vähenesid eestlaste kulutused Lätis ligi 60% ning lõunanaabrid tarbisid meie juures 40% vähem kui veel kuu aega varem,“ kommenteeris septembri tulemusi SEB Balti kliendianalüüsi ja andmeteaduse juht Lennart Kitt.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.06.25, 09:00
Varjatud tehnoloogiakulud: miks maksavad odavad telefonid ettevõtetele miljoneid
Tõhususe ja pikaajalise kasvu poole püüdlevad organisatsioonid seisavad üha sagedamini silmitsi esmapilgul tehnilise, ent tegelikult strateegilise probleemiga – valed mobiiliseadmete valikud võivad märkimisväärselt vähendada ettevõtte tootlikkust ning kasvatada kulusid.

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele