• OMX Baltic−0,33%292,8
  • OMX Riga−0,57%910,82
  • OMX Tallinn−0,15%1 961,27
  • OMX Vilnius−0,5%1 227,68
  • S&P 500−0,1%6 600,35
  • DOW 300,57%46 018,32
  • Nasdaq −0,33%22 261,33
  • FTSE 1000,14%9 208,37
  • Nikkei 225−0,25%44 790,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%99,23
  • OMX Baltic−0,33%292,8
  • OMX Riga−0,57%910,82
  • OMX Tallinn−0,15%1 961,27
  • OMX Vilnius−0,5%1 227,68
  • S&P 500−0,1%6 600,35
  • DOW 300,57%46 018,32
  • Nasdaq −0,33%22 261,33
  • FTSE 1000,14%9 208,37
  • Nikkei 225−0,25%44 790,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%99,23
  • 19.10.20, 09:59

SEB: september tõi kaasa tarbimise jahenemise

Kui augusti andmeid vaadates sai SEB eraklientide kaardimaksete statistika põhjal rääkida taastumise märkidest, siis septembri trendid muutusid. Eraklientide kaardikasutuse mahud on sügise alguses kukkunud aasta tagustest näitajatest madalamale ning kui liita erakliendi andmete juurde ka äriklientide kaardikasutamise statistika, ulatub kukkumine aastate võrdluses ligi 3 protsendini.
SEB panga peahoone
  • SEB panga peahoone
  • Foto: Andras Kralla
„Kui suvekuud süstisid tarbijatesse ostuoptimismi, siis september koos viiruse teise lainega on toonud tagasi tarbimisettevaatlikkuse. Võrreldes suvega näitasid kukkumist väljas söömise valdkond, transpordivaldkond on endiselt ligi 10% languses ning ka turismivaldkonna seis on endiselt nukker – vahepeal pisut kosunud kulutused näitasid taas üle 60-protsendilist kukkumist. Kusjuures sügise saabumisega on pihta saanud ka sise- ja lähiturism. Näiteks ainult septembrikuuga, kuhu jäi ka nn «Balti reisimulli» lõhkemine, vähenesid eestlaste kulutused Lätis ligi 60% ning lõunanaabrid tarbisid meie juures 40% vähem kui veel kuu aega varem,“ kommenteeris septembri tulemusi SEB Balti kliendianalüüsi ja andmeteaduse juht Lennart Kitt.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.09.25, 11:55
Kuidas üks leping võib päästa miljonite eurode suurusest kahjumist?
Krediidikindlustus aitab ettevõtetel oma müüki kasvatada kuni 30%, sest annab võimaluse maandada makseriske ja võtta ette julgeid ekspordiprojekte.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele