• OMX Baltic0,02%292,03
  • OMX Riga−0,09%910,84
  • OMX Tallinn0,13%1 896,59
  • OMX Vilnius−0,03%1 261,33
  • S&P 5000,79%6 791,69
  • DOW 301,01%47 207,12
  • Nasdaq 1,15%23 204,87
  • FTSE 1000,7%9 645,62
  • Nikkei 2251,35%49 299,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,14
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • OMX Baltic0,02%292,03
  • OMX Riga−0,09%910,84
  • OMX Tallinn0,13%1 896,59
  • OMX Vilnius−0,03%1 261,33
  • S&P 5000,79%6 791,69
  • DOW 301,01%47 207,12
  • Nasdaq 1,15%23 204,87
  • FTSE 1000,7%9 645,62
  • Nikkei 2251,35%49 299,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,14
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • 19.10.20, 09:59
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SEB: september tõi kaasa tarbimise jahenemise

Kui augusti andmeid vaadates sai SEB eraklientide kaardimaksete statistika põhjal rääkida taastumise märkidest, siis septembri trendid muutusid. Eraklientide kaardikasutuse mahud on sügise alguses kukkunud aasta tagustest näitajatest madalamale ning kui liita erakliendi andmete juurde ka äriklientide kaardikasutamise statistika, ulatub kukkumine aastate võrdluses ligi 3 protsendini.
SEB panga peahoone
  • SEB panga peahoone
  • Foto: Andras Kralla
„Kui suvekuud süstisid tarbijatesse ostuoptimismi, siis september koos viiruse teise lainega on toonud tagasi tarbimisettevaatlikkuse. Võrreldes suvega näitasid kukkumist väljas söömise valdkond, transpordivaldkond on endiselt ligi 10% languses ning ka turismivaldkonna seis on endiselt nukker – vahepeal pisut kosunud kulutused näitasid taas üle 60-protsendilist kukkumist. Kusjuures sügise saabumisega on pihta saanud ka sise- ja lähiturism. Näiteks ainult septembrikuuga, kuhu jäi ka nn «Balti reisimulli» lõhkemine, vähenesid eestlaste kulutused Lätis ligi 60% ning lõunanaabrid tarbisid meie juures 40% vähem kui veel kuu aega varem,“ kommenteeris septembri tulemusi SEB Balti kliendianalüüsi ja andmeteaduse juht Lennart Kitt.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 22.10.25, 11:00
Hansabi juht: efektiivsus ei ole enam konkurentsieelis, vaid ellujäämine
Tehnoloogia roll kaubanduses pole kunagi olnud olulisem, sest see aitab säästa tööjõukulu, vähendada kaubakadu ning kujundada kliendikogemust keset kiireid muutusi, rääkis Hansabi tegevjuht Kristo Timberg. Tema sõnul ei seisne eduka kaupmehe valem ainult seadmetes, vaid võimes kohandada protsesse ja mõtteviisi.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele