Tartu Ülikooli vilistlaste teadustööst välja kasvanud GaltTec on ainus Eesti ettevõte, mis pääses NATO kaitseinnovatsioonikiirendisse DIANA.

- Seesama metallkarp peaks asendama suuri sisepõlemismootoreid, näiteks kaitsejõudude relvastusse kuuluvates droonides. Pildil GaltTeci tehnoloogiajuht Laura Elise Arvisto ja tegevjuht Glen Kelp.
- Foto: Jassu Hertsmann
Milremi eestvedaja Kuldar Väärsi lausus möödunud aastal kullafondi läinud sõnad, mille järgi on finantsasutuste silmis kaitsetööstusesse raha paigutamine kui hasartmängudesse või prostitutsiooni investeerimine. Teisisõnu on Euroopas suur mure: ehkki kontinent seisab viimase kolme kümnendi suurima sõjaohu ees, ei taha keegi eriti anda raha tööstusele, mis peaks Vene karu eest kaitsma.
Selle aasta alguses käivitus aga ametlikult NATO innovatsioonikiirendi DIANA, mis käsikäes alliansi innovatsioonifondiga peaks aitama seda probleemi vähemalt osaliselt lahendada. Aasta alguses läks käima esimesena just Tallinnas asuv kiirendi, mis on esialgu üks viiest omataolisest.
“Konkurents oli väga tihe, üle 1300 avalduse seast valiti 44 ettevõtet,” selgitas Eesti kiirendi ja Tehnopoli Startup Inkubaatori juht Kadri Tammai. Eesti osa neist 44 ettevõttest on 9 tiimi, kellest üks on Tartust pärit GaltTec.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tallinna tuleb NATO innovatsioonikiirendi DIANA peakorteri haru. Koos innovatsioonifondi NIF abiga terendab ka Eesti ettevõtetele miljardi euro paksusest potist priske võimendus.
Aasta 2024 peamine mure Eestis on majandus, majandus ja veel kord majandus; riik andku laenugarantiisid tehnoloogiariskidega innovaatilisele ettevõtlusele, kirjutab ettevõtja ja teadlane Andi Hektor.
Tuleks kanda hoolt, et pidevalt kasvavad riigikaitsekulud investeeritaks suures ulatuses innovatsiooni, rääkis Äripäeva raadio hommikuprogrammis füüsik ja iduettevõtja Andi Hektor. Samas on militaarinvesteeringud endiselt tabu teema.
Nagu õnnetus, ei hüüa ka avarii tulles. Enamasti tuleb sellistel juhtudel appi kindlustusselts ning remont teostatakse liiklus- või kaskokindlustuse alusel. Töökoda valitakse sageli kliendi soovil, kuid alati tuleb arvestada kindlustusandja soovitustega – see võimaldab võrrelda remondikalkulatsioone ning tagab kvaliteedi ja usaldusväärsuse. Soovitatud partnerid on läbinud kontrolli, mistõttu on kindlustusandja valik sageli parim. Seevastu töökodasid, mis on sattunud „musta nimekirja“ ebaausate või ebaprofessionaalsete töövõtete tõttu, ei ole võimalik valida ega soovitada.