Jaekaubandusettevõtete müügitulu vahenes eelmisel aastal varasema aastaga võrreldes püsivhindades 8% ja oli kokku 10,5 miljardit eurot, teatas statistikaamet.
Tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes vähenes müügitulu võrreldes 2022. aasta detsembriga 8%.
Foto: Andres Haabu
Jaekaubandusettevõtete müügitulu vähenemine jätkus ka aasta viimasel kuul. Detsembris oli müügitulu 967 miljonit eurot, mis võrreldes 2022. aasta sama kuuga kahanes 5%.
Pandeemia viis riidemüügi internetti, kuid tarbijate naasmine füüsilistesse kauplustesse on seadnud Briti e-kaubanduse pioneerid tõsiste raskuste ette.
Kaubanduses tegutsejate sõnul on muutustega kohanemine nende jaoks rutiin ja kuigi keerulisem majandusolukord ja käibemaksu tõus jahutavad talvel inimeste ostuhimu, loodavad nad aasta teisel poolel kasvu näha.
Kestlik elustiil ei ole juhuslike väikeste valikute jada, vaid otsus – ja oma olemuselt maatriks. See on kui tihe võrgustik, kus iga lüli – üksikisik, ettevõte või riiklik regulaator – toetab teisi ja kujundab ühist tulevikku. Kui üks lüli jääb passiivseks, nõrgeneb kogu süsteem. Kui aga kõik liiguvad samas suunas, tekib ring, mis hoiab muutuse elus ja edasi viivana.