Jätkusuutliku moe edendaja: raskel ajal ostke kalleid riideid
On müüt, et samast tehasest tulevaid odavad kiirmoe riided ja kallimad brändirõivaid eristab ainult logo. Igal juhul ja ajal on mõistlik valida kvaliteetseid riideid, rääkis disainer ja Eesti Kunstiakadeemia vanemteadur Reet Aus.
Disaineri ja Eesti Kunstiakadeemia vanemteadur Reet Aus rääkis, kuidas kiirmoebrändid lasevad tehastel teadlikult kehvema kvaliteediga riideid õmmelda.
Foto: Liis Treimann
Kuigi majanduslikult keerulistel aegadel võib tunduda ebamõistlik osta 200eurosed teksad, siis Ausi sõnul see nii ei ole. “Mina mõtleks täpselt vastupidi, et kui on raskemad ajad, siis sa ostad toote, mis pikemalt kestab. Küsimus on ju selles, et lõppkokkuvõttes on sul odavam osta üks kallis asi kui lõputult odavaid asju,” selgitas ta.
Rahvusvaheliselt tunnustatud teaduspõhine organisatsioon SBTi kiitis heaks kiirmoebrändide Shein ja H&M kliimaeesmärgid. Jätkusuutlikuks nende tegevust teadlase sõnul siiski pidada ei saa.
Amazoniga konkureeriva veebipoe Temu USA müüginumbrite langus annab märku, et ettevõte on pärast president Donald Trumpi tariifide tulva tähelepanu mujale suunanud.
Kiirmoeketi Zara omanikfirma Inditex teatas kolmapäeval oodatust nõrgemast esimese kvartali müügist ja ka suvehooaja algus on läinud aeglasemalt kui eelmisel aastal.
Äripäev lasi Tartu Ülikooli abiga testida kümmekonda veebipoest Temu tellitud ehet, sest mitmed uuringud näitavad, et sellistes odavates ehetes leidub sageli liigses koguses tervisele ohtlikke metalle.
Scandagra Eesti AS tegevjuhi Eigo Siimu sõnul on põllumajandusvaldkonna süda koostöö ja vastastikune usaldus. Pärast esimest kümmet kuud ametis tõdeb ta, et sektor on küll keerulises seisus, kuid just nüüd on kõige olulisem seista põllumehe kõrval ja aidata tal raskused üle elada.