• OMX Baltic0,01%292,04
  • OMX Riga0,11%908,11
  • OMX Tallinn0,21%1 950,73
  • OMX Vilnius0,01%1 243,73
  • S&P 5000,01%6 715,79
  • DOW 300,51%46 758,28
  • Nasdaq −0,28%22 780,51
  • FTSE 1000,67%9 491,25
  • Nikkei 2251,85%45 769,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%96,53
  • OMX Baltic0,01%292,04
  • OMX Riga0,11%908,11
  • OMX Tallinn0,21%1 950,73
  • OMX Vilnius0,01%1 243,73
  • S&P 5000,01%6 715,79
  • DOW 300,51%46 758,28
  • Nasdaq −0,28%22 780,51
  • FTSE 1000,67%9 491,25
  • Nikkei 2251,85%45 769,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%96,53
  • 21.06.25, 15:05

Tunnustatud teaduspõhine algatus kinnitas kiirmoekettide kliimaeesmärgid. “Kõlab üsna kahtlaselt.”

Rahvusvaheliselt tunnustatud teaduspõhine organisatsioon SBTi kiitis heaks kiirmoebrändide Shein ja H&M kliimaeesmärgid. Jätkusuutlikuks nende tegevust teadlase sõnul siiski pidada ei saa.
Shein lisab eri allikate järgi oma e-poodi 6000 kuni 10 000 uut asja päevas. “Eos ei ole see kuidagi kestlik,” ütleb Tallinna Ülikooli keskkonnakorralduse dotsent Piret Vacht. Foto: Reuters/Scanpix
  • Shein lisab eri allikate järgi oma e-poodi 6000 kuni 10 000 uut asja päevas. “Eos ei ole see kuidagi kestlik,” ütleb Tallinna Ülikooli keskkonnakorralduse dotsent Piret Vacht. Foto: Reuters/Scanpix
Rahvusvaheliselt usaldatud teaduspõhiste kliimaeesmärkide algatus (Science Based Targets initative ehk SBTi) on kinnitanud nii Sheini kui H&Mi kliimaeesmärgid ja -tegevuskava.
See tähendab, et ettevõtete sihid peaksid olema piisavad, et hoida globaalset soojenemist alla katastroofilise piiri ja saavutada 2050. aastaks kliimaneutraalsus, lähtudes eelkõige Pariisi kokkuleppest.
SBTi vaatab ainult kasvuhoonegaaside kogust, jättes kõrvale teised keskkonna- ja sotsiaalsed probleemid, näiteks ületootmise, inimõiguste rikkumise, veetarbimise, prügihunnikud ja kehvad materjalid.
Kiirmood põhjustab 8–10% emissioonidest ja 20% veereostusest maailmas.
Tallinna Ülikooli keskkonnakorralduse dotsent Piret Vacht selgitas Kestlikkusuudistele, et kiirmoekettide ärimudel põhineb lühikese elueaga toodetel, mida kiirelt ja emotsiooni ajendil osta. Näiteks lisab Shein eri allikate järgi oma e-poodi 6000 kuni 10 000 uut asja päevas. “Eos ei ole see kuidagi kestlik,” nentis Vacht.

Seotud lood

Saated
  • 20.06.25, 14:35
Kestlikkus eristab homset turuliidrit keskpärasusest
ESG teemad on paljude Eesti ettevõtete jaoks justkui Exceli tabel – vajalik, aga keeruline, tüütu ja sageli arusaamatu. Miks mõned ettevõtted suudavad kestlikkuse edukalt juhtimisse integreerida ja jõuda kuldtasemeni, samas kui teised jäävad paigale tammuma?
  • ST
Sisuturundus
  • 12.06.25, 13:06
Margus Muld: põllundus võib kestlikkuses selja sirgu lüüa
„Põllumajandust kritiseeritakse, et see on suur saastaja ning sellepärast tahtsime teada saada, kui halvad siis tegelikult oleme,“ räägib saates Eesti suurima kodumaisel kapitalil tegutseva põllundusettevõtte Agrone Grupi juhatuse liige Margus Muld.
Arvamused
  • 18.05.25, 12:27
Jätkusuutlikkuse juht: teistmoodi mõtlejad on ettevõtte tugevus ja rikkus – tõesti on
Selle asemel, et töötajate erinevusi karta või üritada neid ühtlustada, on edukad organisatsioonid õppinud neid erinevusi strateegiliselt ära kasutama, kirjutab Elisa jätkusuutlikkuse juht Aigi Kukk.
  • ST
Sisuturundus
  • 15.05.25, 14:53
Kestlikkus aitab Pauligil järgmised 150 aastat äris olla
„Kui ettevõtte soov on tulevikus äri edasi ajada, ja vähesed ettevõtted on üles seatud vaid paariks aastaks, siis jätkusuutlikkusega lihtsalt peab tegelema,“ rõhutab Paulig Grupi turunduse valdkonna juht Mariell Toiger.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 15:07
6 kuud. 0 protsenti. Placet Järelmaks suurendab e-poodide müüki ja toob rahulolevaid kliente
Ärikeskkonnas, kus kulud kasvavad ja ostujõud on surve all, peab iga ettevõtja otsima viise teha oma tooted ja teenused kliendile kättesaadavamaks. Kuidas seda teha? Placet Järelmaks pakub erakordset lahendust: igal e-poel on nüüd võimalik pakkuda oma klientidele võimalust tasuda kauba või teenuse eest kuni kuue kuu jooksul ja seda täiesti 0% lisakuluga!

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele