• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 21.06.25, 15:05

Tunnustatud teaduspõhine algatus kinnitas kiirmoekettide kliimaeesmärgid. “Kõlab üsna kahtlaselt.”

Rahvusvaheliselt tunnustatud teaduspõhine organisatsioon SBTi kiitis heaks kiirmoebrändide Shein ja H&M kliimaeesmärgid. Jätkusuutlikuks nende tegevust teadlase sõnul siiski pidada ei saa.
Shein lisab eri allikate järgi oma e-poodi 6000 kuni 10 000 uut asja päevas. “Eos ei ole see kuidagi kestlik,” ütleb Tallinna Ülikooli keskkonnakorralduse dotsent Piret Vacht. Foto: Reuters/Scanpix
  • Shein lisab eri allikate järgi oma e-poodi 6000 kuni 10 000 uut asja päevas. “Eos ei ole see kuidagi kestlik,” ütleb Tallinna Ülikooli keskkonnakorralduse dotsent Piret Vacht. Foto: Reuters/Scanpix
Rahvusvaheliselt usaldatud teaduspõhiste kliimaeesmärkide algatus (Science Based Targets initative ehk SBTi) on kinnitanud nii Sheini kui H&Mi kliimaeesmärgid ja -tegevuskava.
See tähendab, et ettevõtete sihid peaksid olema piisavad, et hoida globaalset soojenemist alla katastroofilise piiri ja saavutada 2050. aastaks kliimaneutraalsus, lähtudes eelkõige Pariisi kokkuleppest.
SBTi vaatab ainult kasvuhoonegaaside kogust, jättes kõrvale teised keskkonna- ja sotsiaalsed probleemid, näiteks ületootmise, inimõiguste rikkumise, veetarbimise, prügihunnikud ja kehvad materjalid.
Kiirmood põhjustab 8–10% emissioonidest ja 20% veereostusest maailmas.
Tallinna Ülikooli keskkonnakorralduse dotsent Piret Vacht selgitas Kestlikkusuudistele, et kiirmoekettide ärimudel põhineb lühikese elueaga toodetel, mida kiirelt ja emotsiooni ajendil osta. Näiteks lisab Shein eri allikate järgi oma e-poodi 6000 kuni 10 000 uut asja päevas. “Eos ei ole see kuidagi kestlik,” nentis Vacht.

Seotud lood

Saated
  • 20.06.25, 14:35
Kestlikkus eristab homset turuliidrit keskpärasusest
ESG teemad on paljude Eesti ettevõtete jaoks justkui Exceli tabel – vajalik, aga keeruline, tüütu ja sageli arusaamatu. Miks mõned ettevõtted suudavad kestlikkuse edukalt juhtimisse integreerida ja jõuda kuldtasemeni, samas kui teised jäävad paigale tammuma?
  • ST
Sisuturundus
  • 12.06.25, 13:06
Margus Muld: põllundus võib kestlikkuses selja sirgu lüüa
„Põllumajandust kritiseeritakse, et see on suur saastaja ning sellepärast tahtsime teada saada, kui halvad siis tegelikult oleme,“ räägib saates Eesti suurima kodumaisel kapitalil tegutseva põllundusettevõtte Agrone Grupi juhatuse liige Margus Muld.
Arvamused
  • 18.05.25, 12:27
Jätkusuutlikkuse juht: teistmoodi mõtlejad on ettevõtte tugevus ja rikkus – tõesti on
Selle asemel, et töötajate erinevusi karta või üritada neid ühtlustada, on edukad organisatsioonid õppinud neid erinevusi strateegiliselt ära kasutama, kirjutab Elisa jätkusuutlikkuse juht Aigi Kukk.
  • ST
Sisuturundus
  • 15.05.25, 14:53
Kestlikkus aitab Pauligil järgmised 150 aastat äris olla
„Kui ettevõtte soov on tulevikus äri edasi ajada, ja vähesed ettevõtted on üles seatud vaid paariks aastaks, siis jätkusuutlikkusega lihtsalt peab tegelema,“ rõhutab Paulig Grupi turunduse valdkonna juht Mariell Toiger.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.06.25, 15:43
Kogemuslugu: kuidas ettevõte kaotas palgavaidlused ja sai konkurentsieelise
Kui ettevõtte juht peab iga nädal mitu tundi kulutama töötajatega palgavaidluste lahendamisele, on midagi põhimõtteliselt valesti. Just sellises olukorras leidis end üks Eesti metallitööstusettevõte – kuni otsustati teha põhjalik digipööre.

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 26 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele