HSBC panga ärikliendid saavad nüüdsest uusi kontosid avada enese pildistamisega (selfie), mis võimaldab isikut tuvastada, vahendab CNBC.
Mobiilirakendus kasutab näotuvastuseks mõeldud tarkvara. Klient teeb endast pildi ja seda võrreldakse ID-fotoga. Üles laetud fotoks võib sobida näiteks juhiloa või passi pilt.
Värske teenusega tahetakse kiirendada uute kontode loomist. Lisaks sellele loodetakse, et kliendid avavad kontosid senisest enam internetis.
Pank teatas, et praeguseks avab konto internetis üle 50 protsendi uutest äriklientidest. Veel 2013. aastal oli vastav protsent 10.
„Isikutuvastuse protsessi kiirendamisega säästavad kliendid aega ja saavad kontosid kiiremini avada,“ ütles HSBC kommertspanganduse innovatsiooni juht Richard Davies.
„Me arvame, et selfie tegemisest saab meetod, mida meie kliendid eelistama hakkavad. Lõpuks ei peagi kliendid pangakontorit külastama,“ lisas ta.
Ka teised pangad on kasutanud turvalisuse parandamiseks biomeetrilist tehnoloogiat. Tehnoloogia kätkeb endas lisaks näotuvastusele veel sõrmejälgede skanneerimist ja südamerütmi mõõtmist.
Biomeetrilist tehnoloogiat plaanivad kasutada ka näiteks MasterCard ja Bank of Montreal.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.