• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 24.10.08, 13:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tule apaatiast välja ja võta üle konkurentide kliendid

Majanduslangusest rääkimine on muutunud omamoodi trendiks müügiinimeste seas. Alati on hea kehvade tulemuste korral süü kellegi kaela veeretada - ja antud on selleks suurepäraseks võimaluseks majanduslangus.
Üks probleemidest, mis kaasneb majanduskeskkonna kehvenemisega, on see, et müügitiimid hakkavad suhtuma oma klientidesse eelarvamusega. Nad eeldavad ette, et klientide eelarved on kokku kuivanud, et kliendid nagunii ei osta ja et nende tooted on pakkumiseks liiga kallid. Selle kinnituseks hakkavad nad igal pool märkama artikleid, lugusid, kommentaare, statistikaid ja kuulujutte majanduse kollapsist. Kõik see paralüseerib (aju)tegevust, tekitab jõuetut apaatiat, passiivsust ja mittemüüvust. Tuleb tuttav ette äkki iseendagi peal? „ Kõik läheb aina hullemaks, mis nüüd küll saab?...“
Edule orienteeritud mõtteviis ei tähenda reaalsuse ignoreerimist. Me ei pea silmi sulgema, kuid peame aru saama, et majanduslanguses tahavad ettevõtted töötada parimate tarnijatega. Milliste tarnijatega? Sellistega, kellele nad saavad loota, kes on nende käeulatuses ja kes on valmis andma maksimumi, et neid aidata. Ei tasu unustada, et ka konkurentidel on täpselt samad probleemid ja nad tegutsevad samas keskkonnas kus sina. Majandusdarwinismis surevad keskpärased ja jõuetud välja ning selles peitubki sinu võimalus. Kliendid tahavad osta parimate müügiproffide käest. Kui konkurendid siplevad probleemides, siis selles peitubki sinu võimalus: paremate müügitehnikate abil üle võtta nende kliendid, pakkuda paremat teenust ja teha nende jaoks rohkem. Kuna järgnevad aastad ei tõota tulla head, siis tuleb olla olukorda ennetav: müüa rohkem ja targemini, teha asju teisiti kui teevad konkurendid, osaleda messidel, suhelda klientidega ka peale ametliku tööpäeva lõppu, kasutada oma suhtevõrku, olle parem close`ja ja treenida oma muid müügioskusi. Põhiline-tuleb tugevdada oma põhitegevust, mis toob raha. Selleks on müümine.
Paljud mõtlevad ilmselt: „Aga mida ma müün kui olukord on nii lootusetu, kuskil raha pole ja asjad lähevad aina hullemaks?“ No olgu, sel juhul paki asjad kohe kokku ja hakka pankrotihalduri poole sammuma või mine pane ülemusele A4 lauale. Ei taha? Sel juhul mõtle parem sellele, et suure tõenäosusega vaevlevad ka konkurentide müügitiimid sama jõuetu apaatia käes- ja selles ongi sinu võimalus. Võta üle nende kliendid, turuosa ja tugevda oma positsioone. Kui teised on nõrgad ja ei suuda müüa, siis pead sina olema tugevam ja suutma müüa paremini. Millal sa viimati mõne müügialase nipi õppisid või end sellel alal teadlikult harisid? Ei meenu? Kui nii, siis alusta kohe täna. Otsi ideid, kuidas konkurentide kliente endale saada ja sa naudid majanduslangust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele