Müügiprofid ei pea kartma, keskpärastel on keerukas ja nigelad on juba ammu koondatud

Ekke Lainsalu 21. mai 2009, 15:39

Inimesi koondatakse, firmad tõmbavad kulusid kokku ja müügimahud vähenevad. Kui turvaliselt saavad tunda end praegu müügimehed ja -naised? Kas nad peaksid tundma hirmu?

Vestlesin viimati ühe hea tuttava ja potentsiaalse kliendiga, kes on eduka kindlustusmaaklerfirma omanik. Jutuajamise käigus kerkis esile tänane tüüpteema: kui rasked ajad on müügitöös ees ootamas?

Minu küsimusele, mis ta arvab tänasest olukorrast, vastas ta: "Kuule, Ekke, tegelikult ei ole olukord nii hull. Asi ei ole palju hullemaks läinud. Kinnisvara ja ehitus on omad põhilised laksud kätte saanud 2007 lõpust juba. Samas ei võta inimesed enam tarbimislaene peale: enne oli nii, et pesumasin ja reisid võeti kõik Ego kaardiga, lahmiti suvaliselt. Täna mõtlevad inimesed ratsionaalselt. Situatsioon on ju tegelikult nii nagu vaatad. On loomulikult üht kui teist, paljudel on raske samas- inimesed toimetavad ja pole keegi püssi niiväga põõsasse visanud. Tegusad inimesed tegutsevad edasi ja otud halavad".

"Nojaa... Aga müügipersonali koondatakse. Mida need inimesed peaksid tegema ja kui turvaliselt võib end tunda üks müügiinimene täna üldse?"

"Koondatakse need inimesed, keda on võimalik asendada. Hea inimene tekitab lisaväärtust nii ehk naa. Keegi ei hakka ju koondama oma ettevõttest müügiinimest, kes müüb väga hästi. Selge see, et buumi ajal palgati näiteks kauplustesse juurde suvalisi inimesi- peaasi, et oleks keegi, kes kaupa kätte annab. Täna aga on olukord hoopis teine. Täna tuleb müüa. Need, kes ei suuda, liituvadki töötutega või vahetavad eriala, aga see ongi ju normaalne."

"Aga kui paljudes valdkondades ei ole enam turgu. Näiteks automüügis. Mida siis see müügimees peaks siis tegema?" küsisin ta jutu peale mõtlikult.

"Mida ta peaks tegema? Kuule, siiamaani on nii, et kui lähed mõnda automüügisalongi, siis ei viitsi müügimees sulle teregi öelda. Millest me üldse räägime! Kui palju on häid automüügimehi? Mina tean ainult mõnda nende sadade seast, keda olen näinud. Tegija müügimees leiab töö alati. Kui muud ei leia, tulgu mulle tööle. Mul saavad head vennad üle 30 000 bruto, kuid see pole mingi lagi!"

Püüdsin oponeerida: "Aga müüa on ju ikkagi palju raskem ja paljud ei pea tänases olukorras vastu".

Ta vastas iroonilise naeru saatel: „Loomulikult on. Kus siis niiväga kerge on? Kauba kätteandmise aeg on möödas. Täna tuleb inimesele toodet rohkem vajalikuks rääkida kui enne. Eneseharimisega tuleb tegeleda, mitte nädalalõpus end täis kaanida. Müügimehe roll ongi leida turgu sealt, kus seda ei ole- siin ma kasutasin sinu sõnu. Ja nii see on - tegemist on loodusliku valikuga. Kes täna lisaväärtust ei too, kukub mängust välja. Aga ma toonitan sulle veel- tegijad müügimehed on minu firmasse alati oodatud! Oskad sa äkki kedagi soovitada?“

Mõtlesin hetke- ja ega ei plahvatanud küll. Tõesti, tegijad on oma kohal ja ei ole sageli huvitatud valdkonna vahetamisest – või siis on juba ise uue väljundi leidnud. Müügiprofid saavad hakkama ka rasketel aegadel, keskpärastel on keerukas ja nigelad on juba ammu koondatud.

Tundub, et täna peame me mõtlema üha rohkem sellele, kuidas muuta enda kompetentsi hindamatuks. Kui rääkida müügist, siis nädalas kasvõi tund aega müügi teemal lugemine muudab sind aasta pärast asendamatuks profiks. Nii et resümee võiks olla selline- panusta endasse, tõsta oma teadmistetaset ja sa ei pea tuleviku pärast muret tundma, kuna head müügiprofid on igale firmale väärtuseks.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 19:14
Otsi:

Ava täpsem otsing