Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aeg minna Valgevenesse

    Kęstutis BagdonavičiusFoto: Ergo Sõõru

    Paljud Eesti ettevõtjad uurivad praegu ärivõimalusi Valgevenes, kus elab rohkem potentsiaalseid kliente kui Baltimaades kokku. Peale reguleeritud majanduse tuleb arvestada valgevenelaste erinevat ellusuhtumist, kirjutab ERGO Baltimaade juhatuse esimees Kęstutis Bagdonavičius.

    Rohkem kui üheksa miljoni elanikuga Valgevenes pakutakse peaaegu kõiki peamisi kindlustusteenuseid, kuid kindlustusturg ei ole korralikult välja kujunenud. Osaliselt on see tingitud tarbijate väiksemast kindlustusvajadusest ja ka väiksemast ostujõust. Valgevenelaste eelistused kajastuvad kõige paremini elu- ja kahjukindlustuse suhtarvus.
    Naljaga pooleks võib tõdeda, et sakslased eelistavad kindlustada pigem endid ja oma lähedasi, eestlased ja leedulased aga esmalt oma vara. Valgevenes on see erinevus veelgi drastilisem. Kui kindlustusmaksete kogusumma on selles riigis ligikaudu 547 miljonit eurot aastas (võrreldes Baltimaade kindlustusturu 1,4 miljardi eurose mahuga), kulutavad valgevenelased elukindlustusele kõigest 31 miljonit eurot ehk 3,5 eurot inimese kohta aastas. See on napp 5% kogukindlustusest. Seevastu Eestis moodustab elukindlustus ligemale veerandi (täpsemalt 23%) kindlustuse koguturust, Leedus koguni 30%.
    Elukindlustusturu arengut takistab peamiselt tarbija ebakindlus tuleviku ees. Seetõttu peetakse Valgevenes pikaajaliseks elukindlustuslepinguks juba kahe-kolmeaastaseid lepinguid, Balti riikides on aga elukindlustuslepingu keskmine kehtivusaeg kümme aastat.
    Kahjukindlustus on samuti alles lapsekingades. Kui valitakse kindlustustooteid, siis peavad valgevenelased kahtlemata suurimaks väärtuseks autot. Muu vara kindlustamiseks mõeldud kindlustus on märkimisväärselt vähepopulaarsem ja tarbijad suhtuvad neisse sageli umbusuga. Siiski on müük sageli edukam, kui sõidukikindlustuse kogupakkumine sisaldab ka muid varakindlustuse liike.
    Valgevenes kehtib inimestele ja ettevõtjatele üle kümne kohustusliku kindlustusliigi: näiteks kohustuslik liikluskindlustus, reisijatevedaja vastutuskindlustus, õnnetusjuhtumi-  ja kutsehaigusekindlustus. Neid võivad aga pakkuda üksnes riiklikud ja poolriiklikud kindlustusseltsid. Lisaks kehtib riigis hulk poolkohustuslikke kindlustusliike, mida nõuavad erinevad asutused, äriühingud või organisatsioonid. Näiteks Euroopa Liitu reisimiseks peab Valgevene kodanik ostma välisriigis kehtiva meditsiiniabikindlustuse, sest muidu ta lihtsalt viisat ei saa. Valgevene pangad nõuavad üldjuhul laenude tasumata jätmise riski kindlustamist ja mõnel juhul ka pangale panditud vara kindlustamist.
    Samas kasvab inimeste huvi tervisekindlustuse vastu, sest nii saab ligipääsu erameditsiinile, mille tase on riiklikust arstiabist kõvasti üle. Tervisekindlustuspoliisiga patsienti koheldakse Valgevenes eelistingimustel isegi riiklikes raviasutustes - ta saab parema palati, parema toidu, vastuvõtule registreerimise kord on erinev jne. Kõik see muudab tervisekindlustuse äriühingutele huvipakkuvaks töötajate motiveerimisvahendiks.
    Valgevene äriringkondades saab eristada kahte erinevat ellusuhtumist. Need ärijuhid, kes teevad koostööd välispartneritega, võtavad sageli üle ka välismaiste ettevõtete suhtumise. Nad suhtuvad eri liiki kindlustusesse suurema poolehoiuga, motiveerivad oma töötajaid, suudavad hinnata äririske jne. Ülejäänud mõtlevad samamoodi nagu erakliendid, kelle jaoks piirdub atraktiivsete kindlustusteenuste loetelu vaid sõiduki kaskokindlustusega.
    Kohanemine Valgevene tarbijatega ei ole lihtsam kui kohanemine äritegevust reguleeriva riigiaparaadiga. Turu erisused nõuavad loomingulist, kuid realistlikku lähenemist Valgevene tarbijate ostuvõimele. Kui ERGO kontsern nimetas selle riigi mitu aastat tagasi üheks oma tähtsamaks turuks, oli omandatud üsna kirev kogemus. Valgevene turult tagasitõmbumisele järgnes naasmine 2008. aastal, pidev käibe suurenemine ja kasumi kasv, mis on jätkunud siiani. See asjaolu on kinnitanud, et otsus naasta oli õige.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Järgmine eestlane viis oma frantsiisi Dubaisse
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.