Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Estonian Air raputab võlgu maha

    Marta JaaksonFoto: Andras Kralla

    Eesti riik paistab Estonian Airiga toimetades silma nutikusega, kuidas riigis riiki petta, leiab ajakirjanik Marta Jaakson.

    Riik lõi Estonian Airi kõrvale uued lennuettevõtted, sest riigifirma on hädas ja saadud riigiabi võib osutuda ebaseaduslikuks. Kui tegemist oleks eraettevõttega, oleks maksuamet kohe kahtlevalt ettevõtja ukse taga: lennukid ja töötajad, tegutsemiskohtki on ju samad. Lihtsalt võlad ehk firma kohustused jäetakse maha. Maksuameti seisukoht, muide, on järgmine: oluline on tuvastada funktsioneeriva üksuse, terviku üleminek, mis säilitab oma identiteedi ja võimaldab jätkata majanduslikku pea- või kõrvaltegevust.  
    Kehv eeskuju
    Majandus- ja kommunikatsiooniminister esitab seda geniaalse lahendusena, märkides, et ei uued lennufirmad pole mitte Estonian Airi tütred, vaid pigem vennad. Mulle paistab pigem, et rahvuslik lennufirma kasutab tankistide sisse töötatud skeemi jätta kohustused maha ning viia vara ja tegevus üle uue keha alla. Maha jäetava keha pakutav teenindus on sealjuures kehv. Tõenäoliselt tunneb igaüks kedagi, kes on tunde Estonian Airi lennukit kuskil võõral maal oodanud.
    Majandusminister Kristen Michali sõnul ei võtagi uued lennuettevõtted Estonian Airi tegevust üle. Kas tõesti? Kui lennukid just mööda maad või vett inimesi transportima ei hakka, siis on see hädine vale oma skeemi ilustamiseks. Täpselt aasta tagasi saime teada, et Tallinki mehed ostavad rahvusliku lennufirma, kui riigiabi seaduslikuks tunnistatakse. Nüüd loodud „lisakehad“ tunduvad olevat loodud pigem selleks, et Infortaril oleks mugav tegutseda.
    Kui soovime eetilist ärikultuuri, siis peame riigilt nõudma head eeskuju.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: Saksa majandussurutis ei jäta Eestit puutumata
Euroala mootoriks ristitud Saksamaa majandus on hakanud puterdama. Sealsed hädad mõjutavad negatiivselt ka Eesti eksportijate väljavaadet, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor nädala kommentaaris.
Euroala mootoriks ristitud Saksamaa majandus on hakanud puterdama. Sealsed hädad mõjutavad negatiivselt ka Eesti eksportijate väljavaadet, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor nädala kommentaaris.
Modera näeb uuel salapärasel lepingul edukat jätku
Automüügi kliendihaldusplatvorm Modera teatas üleeile börsiteates, et sõlmis ligi 1 miljoni eurose lepingu rahvusvahelise autotootjaga, kelle nime konfidentsiaalsuse tõttu ei avaldatud.
Automüügi kliendihaldusplatvorm Modera teatas üleeile börsiteates, et sõlmis ligi 1 miljoni eurose lepingu rahvusvahelise autotootjaga, kelle nime konfidentsiaalsuse tõttu ei avaldatud.
Reaalajas börsiinfo
Jaanus Vihand uuest juhikohast: minu jaoks võrdub A. le Coq Tarmo Noobiga
Veerand sajandit A. Le Coqi õlletehast vedanud Tarmo Noopilt võtab 1. septembrist teatepulga üle Jaanus Vihand, kes avas Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis ametivahetuse tagamaid.
Veerand sajandit A. Le Coqi õlletehast vedanud Tarmo Noopilt võtab 1. septembrist teatepulga üle Jaanus Vihand, kes avas Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis ametivahetuse tagamaid.
Vene kodanike sisenemist Eestisse piiratakse juba tuleval nädalal
Eile kiitis valitsus heaks sanktsiooni, millega piiratakse Venemaa kodanikele Eesti viisade väljastamist. Nüüd on teada, et Vene kodanikud ei saa üle piiri alates 18. augustist.
Eile kiitis valitsus heaks sanktsiooni, millega piiratakse Venemaa kodanikele Eesti viisade väljastamist. Nüüd on teada, et Vene kodanikud ei saa üle piiri alates 18. augustist.
Hälvikparkijatest tüdinenud nõuavad liiklusseaduse muutust
Linlased, kes on häiritud renditõukerataste lohakast parkimisest, mis takistab kaasliiklejaid ja tekitab tänavatel ohtlikke olukordi, on asunud koguma allkirju liiklusseaduse muudatuseks, et kaoses korda luua.
Linlased, kes on häiritud renditõukerataste lohakast parkimisest, mis takistab kaasliiklejaid ja tekitab tänavatel ohtlikke olukordi, on asunud koguma allkirju liiklusseaduse muudatuseks, et kaoses korda luua.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.