• OMX Baltic−0,33%292,8
  • OMX Riga−0,57%910,82
  • OMX Tallinn−0,15%1 961,27
  • OMX Vilnius−0,5%1 227,68
  • S&P 500−0,1%6 600,35
  • DOW 300,57%46 018,32
  • Nasdaq −0,33%22 261,33
  • FTSE 1000,14%9 208,37
  • Nikkei 2251,09%45 277,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%99,28
  • OMX Baltic−0,33%292,8
  • OMX Riga−0,57%910,82
  • OMX Tallinn−0,15%1 961,27
  • OMX Vilnius−0,5%1 227,68
  • S&P 500−0,1%6 600,35
  • DOW 300,57%46 018,32
  • Nasdaq −0,33%22 261,33
  • FTSE 1000,14%9 208,37
  • Nikkei 2251,09%45 277,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%99,28
  • 26.11.15, 06:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soome astub LNG-ajastusse

Soomes kujuneb lähiaastatel kompleksne ja konkurentsivõimeline veeldatud maagaasi ehk LNG-taristu, kirjutab Skangasi turundus- ja müügijuht Tommy Mattila.
Skangasi turundus- ja müügijuht Tommy Mattila.
  • Skangasi turundus- ja müügijuht Tommy Mattila.
  • Foto: Erakogu
Soome astub tõeliselt LNG-ajastusse 2016. aastal, kui läänerannikul Poris valmib 30 000kuupmeetrine LNG-terminal. Põhja-Soomes Tornios valmib 2018. aastal 50 000kuupmeetrine LNG-terminal. Need projektid mõjuvad märkimisväärselt tööhõivele.
LNG tõttu on maagaasi konkurentsivõimelise hinnaga keskkonnaeelised kättesaadavad senisest suuremale hulgale tarbijatele, sest LNG tarnimine ei sõltu gaasivõrgust. Soomes ongi LNG nõudlus kõige suurem väljaspool gaasivõrku asuvates piirkondades ja veonduses, kus see on konkurentsivõimeline alternatiiv naftapõhistele kütustele nii laevade kui ka raskeveokite jaoks.
Selged eelised

Artikkel jätkub pärast reklaami

LNG kasutamisel vähenevad süsinikdioksiidi heitkogused raske kütteõliga võrreldes ligi 25 protsenti. LNG ei sisalda väävlit ega raskmetalle ja selle põlemisel ei teki kahjulikke peenosakesi. Jaotusvõrgustik ja kasutamiskohad sobivad ümberehitamist vajamata ka taastuvale biogaasile. Näiteks LNG jõul liikuv laev või veoauto võib kohe üle minna veeldatud biogaasi ehk LBG kasutamisele.
Nõudlus puhaste kütuste järele kasvab hoogsalt, sest heitenormid muutuvad järjest ambitsioonikamaks. LNG väävlivabadus ja vähene heide teeb sellest ahvatleva alternatiivi ülemaailmsel keskkonnahoidliku tehnoloogia (cleantech) turul, mis pakub nutikatele energialahendustele uusi võimalusi.
Autor: Tommy Mattila

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele