Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Teeme vabakaubandusleppe USA ja Hiinaga

    Henn PõldveeFoto: Erakogu

    Et rohkem kaubavooge Eestit läbiks, tuleb sõlmida vabakaubanduspiirkonnad USA ja Hiinaga ning selleks anda rendile osa Eesti territooriumist, kirjutab pensionär Henn Põldvee.

    Järgnev mõttekäik lähtub neljast asjaolust:
    1) Venemaa on Eestiga piirileppe sõlmimiseks täielikult valmis;
    2) Leedu nõuab, et Rail Baltica trass läbib Vilniust;
    3) USA ja Euroopa Liidu vabakaubandusleping võib suurendada kaubavahetust kahekordseks;
    4) Hiina tahab suurendada lähiaastatel kaubavahetust Euroopaga kahekordseks.
    USA ja Hiinaga vabakaubanduslepingu sõlmimiseks tuleks neile rentida pikemaks ajaks osa Eesti territooriumist mere äärde sadama võimalustega alad. Selleks sobiks väga hästi sõlmitava piirilepinguga Venemaale loovutatav ala. 1939. aasta Eesti Vabariigi territooriumi ja praeguse territooriumi vahe on 2322 km2. Täpselt paras kahe vabakaubanduspiirkonna rajamiseks (Hongkong 1092 km2, Singapur 710 km2). Lepingu võiks sõlmida 70 aastaks, sest täpselt nii kaua on see territoorium olnud „rendil” Venemaa käes.
    Sõlmitav piirileping praegusel kujul ei ole kahe võrdväärse demokraatliku riigi vahel sõlmitav piirileping. See on Venemaa dikteeritud alistumisleping, sest Eesti loovutab Venemaale 2322 km2 maismaad ja 1000 km2 merd midagi vastu saamata.
    Vabakaubanduspiirkonnad võime leida Ida-Virumaalt, kus sadama võimalused ning raudtee juba olemas. Sinna piirkonda tuleb rajada ka Euroopa laiusega raudtee harud. Seepärast oleks mõttekas Rail Balticu kulgemine trassil Tallinn-Tapa-Tartu-Valga. Tapalt vabakaubanduspiirkonda rajaksid raudteeharud juba USA ja Hiina investorid, nii ka lennuväljad ning süvasadamad. Ei ole kuulnud Rail Balticu tasuvuse ja koormatuse kohta kuigi veenvaid argumente. Kui aga saaksime sel trassil kulgema ka USA ja Hiina kaubad, ja miks ka mitte Venemaa omad, oleks koormatus suur ja väga kasumlik. Lisaksin siia ka Skandinaavia kauba kulgemise võimalused ehk Soome tunneli.
    Artikkel ilmub Tallinna Kaubamaja, Danske Banki, Telia, ACE Logisticsi, Combimilli ning Äripäeva arvamuskonkursi Edukas Eesti raames.
  • Hetkel kuum
Suur analüüs: maailmamajanduse jõujoonte murrangus pole Euroopa seis kiita
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi tee avalikust häbipostist töövõiduni: süda jättis löögi vahele
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Raadiohommikus: miljard Pärnusse, uut moodi Tallinn ja tippjuhi nipid
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.