2 november 2016
Jaga lugu:

Teda otsitakse tikutulega taga

Kristjan Seema
Kristjan Seema  Foto: Helena Evert, Tele2 Eesti personalidirektor

Hea müügimees on praegu Eestis kõige tagaotsitum spetsialist, kelle leidmiseks ja hoidmiseks tuleb enim pingutada, kirjutab Tele2 turundus- ja müügidirektor Kristjan Seema.

Müügimehe töö ei tundu Eestis üleliia prestiižne. Seda võib mõista, sest uus kuu algab müügimehele ikka taas nullist ning müügieesmärgi saavutamine sõltub paljudest teguritest, mis ei olene kõik isiklikust panusest. Kuu jooksul tuleb lugematul kordadel kuulda vastust „ei“, näiteks telefonimüügispetsialist võib kuus saada koguni 1000 eitavat vastust, millest igaüks alandab millimeetri võrra töömotivatsiooni.

Samas on müügivaldkonna tipud ühed kõige paremini tasustatud spetsialistid. Ent kümnest müügiinimesest eristuvad praegu vaid üks või kaks tippmüüja tunnustega.

Õige häälestatus on eesmärkide saavutamise ja enesearengu seisukohast äärmiselt oluline igal alal. Valmidus pingutada nii, et selg higine, ning pühendada oma vabast ajast lisatunnid eneseharimisele ja -analüüsile võivad viia müügialal tippu.

Kristjan Seema

Kümnest müügiinimesest eristuvad praegu vaid üks või kaks tippmüüja tunnustega.

Kuidas jõuda tipptegijani?

Müügitöö võib ettevõtte, toote või teenuse spetsiifikast erineda palju ning sellest tulenevalt varieeruvad ka töötajalt nõutavad oskused.

Tööandjana on meil ühed ootused inimesele, kes alustab telefonimüügispetsialistina, ning müügijuhile, kes loob projektipõhiselt sidelahendusi rahvusvahelistele suurkorporatsioonidele. Kui esimeselt ootame optimistlikku meelt, julgust, head suhtlemisoskust ning kohusetunnet, siis teisel positsioonil mängivad võtmerolli tehniline haridus, töökogemus, loominguline mõtlemine, võõrkeelte, projektijuhtimise ja läbirääkimisoskus. Kui sellele lisanduvad head psühholoogi omadused – oskus kuulata ja oma mõtteid sõnastada, numbritega sorav ümberkäimine, kella tundmine ja kõige tipuks rõõmsameelne ellusuhtumine –, siis ongi tipp olemas.

Kõrgema taseme müügiinimesi on võimalik samm-sammult ja kannatlikult kasvatada, pakkudes neile väljakutseid, tegutsemisvabadust ja head tasu. Teine võimalus on märgata mujal töötavaid talente, keda õnnestub hea õnne korral enda juurde üle meelitada.

Tänapäeval ei vali tööandja töötajat, vaid aina enam valib hea spetsialist tööandjat. Kui ettevõte ei suuda märgata selle müügiinimese arengusoovi ning pakkuda talle uusi tippe, mida vallutada, siis jääb talent pidevalt avatuks uutele võimalustele. Ja tööandja peab neist ilma jäädes taas alustama oma müügiinimeste kasvatamist madalaimalt tasandilt.

Ärgem suhtugem müügitöösse kui ajutisse valikusse või madalatasemelisse töösse, ei ühiskondlikul ega isiklikul tasandil. Müügitöö avab Eestis rohkelt karjäärivõimaluste uksi ja viib hea sissetulekuni, kui sellega pühendunult tegeleda. Tööandjail aga soovitan järjest rohkem pöörata tähelepanu just müügiinimeste arengusse ja rahulollu – pall on meie väravas.

Autor: Kristjan Seema

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt