• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Teekasutusmaks karistab autovedajaid

    Einar VallbaumFoto: Arno Mikkor

    Kui riik plaainb üle 3,5tonnistelt autodelt teekasutusmaksu koguda, tuleb see hiljem vedajatele tagastada, kirjutab Eesti Autovedajate Assotsiatsiooni president, riigikogu liige Einar Vallbaum (IRL).

    Maksumuudatused, kütuseaktsiiside tõstmine ja naftaturul toimuv hindade kõikumine toovad kaasa segadust, teadmatust ja raskendavad äriliste otsuste langetamist. Iseäranis keerulises seisus on transpordisektor, sealhulgas autovedajad.
    Valitsuse otsuse kohaselt rakendatakse 2018. aastaks enam kui 3,5 tonni kaaluvatele veoautodele teekasutusmaks. Sarnaselt mitme teise Euroopa Liidu riigiga tuleks enamik selliselt kogutud maksurahast tagastada Eesti vedajatele. Seda selleks, et taristu kasutamise eest maksaksid võrdselt nii Eesti kui ka välisriikide vedajad, vastasel korral peaksid Eesti vedajad maksma taristu kasutamise eest topeltmaksu – Eestis ja võõrsil.
    Välisveokite kontroll piiri ääres
    Teekasutusmaksu rakendamisel on oluline tagada ka tõhus ja pidev järelevalve välisriikide sõidukite üle. Rikkujatele määratud trahvid tuleks sisse nõuda kohapeal, kuna välisriikide vedajad ei jäta kasutamata võimalust neid mitte maksta.
    Järelevalveks on otstarbekas kasutada automaatset numbrituvastuse tehnoloogiat ning sealjuures piisaks kaamerate paigutamisest maanteede äärde vahetult piiriületuspunktide lähistel. Ka patrullide põhirõhk tuleb suunata piiride lähedal sisenevatele veokitele. See on kümneid kordi odavam kui kavandatav numbrivahetuse süsteem summas 56 miljonit eurot, millele lisanduks aastane hoolduskulu 6,1 miljoni eurot.
    Maksustada kõik veoautod
    Halbadest valikutest vähem halb on maksustada kõik veoautod, kaasa arvatud alla 3,5tonnise täismassiga veoautod ehk nn N1 kategooria kaubikud. Seda on teinud ka Leedu.
    Eesti liiklusregistris on arvel umbes 100 000 veoautot, kuid nendest üle 3,5tonnise täismassiga tasulisi autovedusid tegevaid veoautosid on vaid 15% ehk 15 000. Väiksemate sõidukite soodustamine on viinud selleni, et nende sõidukite arv on viimastel aastatel oluliselt kasvanud ja seda eriti rahvusvahelistel vedudel, mistõttu on Euroopas päevakorras isegi alla 3,5tonnise täismassiga sõidukitele tegevusloa nõude kehtestamine. Kuigi kergemate sõidukite mõju teekattele on väiksem, on nende arvukust arvestades mõju nii keskkonnale kui ka liiklusummikutele siiski märkimisväärne. Loomulikult sõltuks teedemaks teede koormisest, mis diferentseeriks tariifid, seades kergemad veokid väiksema koormise tõttu eelisseisu.  
    Diislikütuse aktsiisimäärade võrdlemisel peaksime aluseks võtma just Läti, Leedu ja Poola maksumäärad, kuna konkureerime ennekõike just nende riikide vedajatega. Kahe viimase aasta maksutõus on viinud meie kütuse hinna nii kõrgeks, et rahvusvahelised vedajad on lõpetanud Eestis tankimise. Läti riigikassasse laekus tulu diislikütuse aktsiisilt eelmisel aastal planeeritust enam kui 20%. Kõrge aktsiisi tulemusena ostavad Eestis kütust ja maksavad kohalikku kõrget kütuseaktsiisi ainult Eesti riigi sisesed vedajad ning see kajastub hindade tõusus lõpptarbijale. Kütuseaktsiisi tõus tuleks tagasi keerata.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
USA aktsiate pika mõõnaperioodi lõpetas rallinädal
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Sunly juht ametnikele: otsustage ja kaitske otsuseid ka kohtus, aga lõpetage venitamine
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Venemaa autovedajad virelevad siseturul
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.