Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vilets juht peab kõrgemat palka maksma

    TigeFoto: PantherMedia/Scanpix

    Töötajate lojaalsust tööandjale mõjutab enim just juhtimine ja juhtide suhtumine töötajatesse ning töö korraldus, kirjutab Brandemi juht Paavo Heil.

    Kui ettevõttel on tugeva tööandja bränd, siis on värbamine lihtsam, kandidaadid paremad kui konkurentidel, töötajate palgasurve väiksem, inimesed püsivad ettevõttes kauem. Kuid kuidas seda täpselt mõõta, kui tugev mu tööandja bränd on ja kui palju sellest konkreetset, rahalist kasu on? Juhid, kes on oma ettevõttes sellele küsimusele vastuse leidnud, on tõelise rahamasina eesotsas.
    Tippjuhist sõltub otseselt eelkõige see, milline on tööandja brändi identiteet. Identiteeti kujundab juht missiooni, visiooni ja eesmärkide sõnastamise kaudu. Töötajatele pakutavad kõvad (st materiaalselt mõõdetavad) väärtused nagu palgad, asukoht, füüsiline töökeskkond, koolituse eelarve, rahaliselt mõõdetavad hüved jms on olulised eelarvega seotud otsused, mille langetamisel osaleb tavaliselt ka ettevõtte tippjuht.
    Kui tõstad palka, siis teeb konkurent seda järgmises kvartalis samuti. Ent kui aga konkurentsieelis tuleneb ettevõtte juhtimise kvaliteedist, organisatsioonikultuurist ja värbamisvõimekusest, on konkurendil seda äärmiselt keeruline kopeerida.
    Kuidas muuta tööandja bränd kõvaks rahaks?
    Üks võimalus on arvutada välja oma töötajate asenduskulud. Organisatsioonides, kust töötajad kauem püsivad, on väiksemad töötajate asenduskulud.
    Töötajate asenduskulu jaguneb kaheks: 1) otsesed kulud, näiteks värbamisfirmade teenustasud, koolituskulud, värbaja palgakulu jne; 2) kaudsed kulud, näiteks tulemuslikkuse langus (kui palju uus töötaja on vähem tulemuslik võrreldes ettevõttest lahkunud töötajaga), töö ümberkorraldamisega seotud kulud, töötaja lahkumisele eelnenud produktiivsuse langus, strateegilise info kadumisega seotud kulud jne). Kaudsed asenduskulud moodustavad keskmiselt 2/3 kõigist asenduskuludest.
    Asenduskulude erinevuse tõttu on vähema personalivoolavusega ettevõtted tulemuslikumad. Näiteks Eestis 2017. aastal tegutsevale saja töötajaga äriteenuste ettevõttele maksab kümme protsendipunkti personalivoolavust aastas 5% tööjõukulust ehk 130 000 eurot. Tuhande töötajaga kaubandusettevõttes on personalivoolavuse vähendamine 100% peale 80% peale väärt 800 000 eurot kokkuhoidu aastas.
    Tipptegija on tulemuslikum
    Töötajate lojaalsust tööandjale mõjutab enim just juhtimine ja juhtide suhtumine töötajatesse ning tööprotsesside korraldus. Nii on parema juhtimisega ettevõtetel võimalik maksta vähem palka. Nii Eestis kui mujal riikides tehtud analüüsidele tuginevalt võib tugeva tööandja brändiga ettevõtte tööjõukulu olla kuni 20% madalam.
    Valdkonna tipptegijad on oma töös keskmistest mitmeid kordi tulemuslikumad. IT-valdkonnas kirjutab tipparendaja koodi kümme korda kiiremini kui keskmine arendaja. Samuti on tipparendaja loodud kood kvaliteetsem, mis vähendab tulevikukulusid. Tippmüügiinimese tulemuslikkuse erinevust keskmise omast on kõigil ettevõtetel väga lihtne mõõta. Ei ole mingi ime, kui teie parim müügimees toob ettevõttele üle kümne korra rohkem tehinguid kui keskmine müügiinimene. Tippajakirjaniku kirjutatud lugusid saab meedias raha eest müüa.
    Lisaväärtus, mida tipptegijad ettevõtetele loovad, on kordades suurem kui keskmike loodu. Tipptegijate värbamise ja hoidmise võimekusest sõltub lisaks jooksvatele rahavoogudele ka ettevõtte pikaajaline konkurentsieelis ja jätkusuutlikkus.
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.