• OMX Baltic−0,21%296,58
  • OMX Riga1,45%916,69
  • OMX Tallinn−0,96%2 016,79
  • OMX Vilnius−0,02%1 217,69
  • S&P 500−0,08%6 444,82
  • DOW 30−0,05%44 923,59
  • Nasdaq −0,13%21 595,44
  • FTSE 1000,21%9 157,74
  • Nikkei 2250,77%43 714,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,91
  • OMX Baltic−0,21%296,58
  • OMX Riga1,45%916,69
  • OMX Tallinn−0,96%2 016,79
  • OMX Vilnius−0,02%1 217,69
  • S&P 500−0,08%6 444,82
  • DOW 30−0,05%44 923,59
  • Nasdaq −0,13%21 595,44
  • FTSE 1000,21%9 157,74
  • Nikkei 2250,77%43 714,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,91
  • 18.08.25, 18:00

Auto|Piloot. Nissan Ariya Nismo – purakas katku ajal

Nissan tegi oma kõrgema keskklassi elektriautost ägeda-võimsa-kiire versiooni, aga hoidis pidurite pealt kokku.
Välimuse põhjal võiks arvata, et Nissan Ariya Nismo on üdini musklis elektriline pereauto. Tegelikult on sel mitmeid pehmemaid kohti.
  • Välimuse põhjal võiks arvata, et Nissan Ariya Nismo on üdini musklis elektriline pereauto. Tegelikult on sel mitmeid pehmemaid kohti.
  • Foto: Karl-Eduard Salumäe
Ilmselt te teate, et Jaapani üks suuremaid autotootjaid Nissan sipleb sügavas finantsmudas. Niisiis vajab ettevõte hädasti mudelit, mis läheb kaubaks nagu soe rosinatega sai, seejuures jääkohvi marginaaliga.
See auto siin ei ole selline. Ent see pole ka see, mis pealtnäha paistab.
„Pakendil“ seisab nimi Nissan Ariya Nismo. Ariya on Nissani moekas elektriline krossover jõukamale keskklassile, Nismo aga Nissani mootorispordi ja tuuningu divisjon.
Minevikus on Nismo üllitanud oma versiooni nii esimese põlvkonna Juke’ist kui ka juba algses seades superautosid tuuseldanud GT-R’ist. Esimesena mainitut müüdi Eestiski, kuid hulk aastaid ei pakutud Nismo-Nissaneid terves Euroopas. Nismotatud Ariyaga tehti comeback, ühtlasi on see esimene elektri-Nismo.
Nismo sinakashall tunnusvärv (ainus värv valikus), spoileriring, 20tollised Enkei valuveljed, Michelin Pilot Sport EV rehvid, vormel-E stiilis tagumine udutuli ning muidugi kõik need Nismo kirjad ja punased aktsendid – välimuse põhjal võiks arvata, et Ariya Nismo konkureerib epohhi loonud Hyundai Ioniq 5 N-iga.
Tegelikult ei konkureeri. Nissan ise rõhutab, et loeb Ariya Nismo rivaalideks hoopis Volkswagen ID.4/ID.5 GTXi ja Škoda Enyaq RSi, teisisõnu oluliselt leebemalt spordistatud elektrilisi pereautosid. Hindki on vastav: 64 000 eurot Ioniq 5 N-i 80 000 euro asemel.
Vähemtõsine sportlikkus on okei. Ainult et lähemal uurimisel mõjub Ariya Nismo umbes nagu… koondamiste ajal korraldatud suvepäevad.
Pidureid! Andke mulle pidureid!

Seotud lood

Uudised
  • 28.07.25, 06:00
Auto|Piloot. Väike elektri-Renault on viimaste aegade kõige tähelepanuväärsem uus auto
Renault 5 on silmapaistev auto ainuüksi oma disaini pärast, aga see on alles algus.
Uudised
  • 22.09.24, 10:00
Piloodi päevik, osa 2 | Hyundai Ioniq 5 N näitab, mismoodi sportlikku elektriautot teha
Hyundai elektrilise pereauto atleetlikul versioonid on „mootorihääl“ ja „käigud“ ning oh sa poiss, kui palju need juurde annavad.
Uudised
  • 03.06.23, 11:05
Äripäeva elektriautosportlaste nädal Škoda Enyaqiga – sõita on lahe, laadida …
Eesti populaarseim uus elektriauto kohtus teritatud kriitikameelega ajakirjanikega. Kumb võitis?
Uudised
  • 22.05.23, 19:00
Auto|Piloot. Kia EV6 GT – kiirendus on pöörane, aga mitte peamine
Kui (üli)kiired elektrilised pereautod on Kia EV6 GT moodi, siis heakene küll.
  • ST
Sisuturundus
  • 18.08.25, 11:47
Oluliselt väiksem tarnekulu viib Eesti e‑poed kiiremini välismaa turule
Logistika võib olla e‑kaubanduse suurim peavalu või hoopis võti kiireks kasvuks. Veebipoodidele logistikalahendusi pakkuva Tempoposti asutajad Carl-Robert Reidolf ja Ron Donald on loonud lahenduse, mis aitab e‑poodidel lihtsasti ja kuluefektiivselt laieneda Eestist üle kogu maailma.

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 29 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele