Nissan tegi oma kõrgema keskklassi elektriautost ägeda-võimsa-kiire versiooni, aga hoidis pidurite pealt kokku.

- Välimuse põhjal võiks arvata, et Nissan Ariya Nismo on üdini musklis elektriline pereauto. Tegelikult on sel mitmeid pehmemaid kohti.
- Foto: Karl-Eduard Salumäe
Ilmselt te teate, et Jaapani üks suuremaid autotootjaid Nissan sipleb sügavas finantsmudas. Niisiis vajab ettevõte hädasti mudelit, mis läheb kaubaks nagu soe rosinatega sai, seejuures jääkohvi marginaaliga.
See auto siin ei ole selline. Ent see pole ka see, mis pealtnäha paistab.
„Pakendil“ seisab nimi Nissan Ariya Nismo. Ariya on Nissani moekas elektriline krossover jõukamale keskklassile, Nismo aga Nissani mootorispordi ja tuuningu divisjon.
Minevikus on Nismo üllitanud oma versiooni nii esimese põlvkonna Juke’ist kui ka juba algses seades superautosid tuuseldanud GT-R’ist. Esimesena mainitut müüdi Eestiski, kuid hulk aastaid ei pakutud Nismo-Nissaneid terves Euroopas. Nismotatud Ariyaga tehti comeback, ühtlasi on see esimene elektri-Nismo.
Nismo sinakashall tunnusvärv (ainus värv valikus), spoileriring, 20tollised Enkei valuveljed, Michelin Pilot Sport EV rehvid, vormel-E stiilis tagumine udutuli ning muidugi kõik need Nismo kirjad ja punased aktsendid – välimuse põhjal võiks arvata, et Ariya Nismo konkureerib
epohhi loonud Hyundai Ioniq 5 N-iga.
Tegelikult ei konkureeri. Nissan ise rõhutab, et loeb Ariya Nismo rivaalideks hoopis Volkswagen ID.4/ID.5 GTXi ja
Škoda Enyaq RSi, teisisõnu oluliselt leebemalt spordistatud elektrilisi pereautosid. Hindki on vastav: 64 000 eurot Ioniq 5 N-i 80 000 euro asemel.
Vähemtõsine sportlikkus on okei. Ainult et lähemal uurimisel mõjub Ariya Nismo umbes nagu… koondamiste ajal korraldatud suvepäevad.
Pidureid! Andke mulle pidureid!
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Renault 5 on silmapaistev auto ainuüksi oma disaini pärast, aga see on alles algus.
Hyundai elektrilise pereauto atleetlikul versioonid on „mootorihääl“ ja „käigud“ ning oh sa poiss, kui palju need juurde annavad.
Eesti populaarseim uus elektriauto kohtus teritatud kriitikameelega ajakirjanikega. Kumb võitis?
Kui (üli)kiired elektrilised pereautod on Kia EV6 GT moodi, siis heakene küll.
Logistika võib olla e‑kaubanduse suurim peavalu või hoopis võti kiireks kasvuks. Veebipoodidele logistikalahendusi pakkuva Tempoposti asutajad Carl-Robert Reidolf ja Ron Donald on loonud lahenduse, mis aitab e‑poodidel lihtsasti ja kuluefektiivselt laieneda Eestist üle kogu maailma.