Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti kaupmeeste kasutamata võimalus

    E-kaubandus areneb Eestis kiiresti, kuid üha globaliseeruvas maailmas on mitmeid võimalusi, mis on seni kaupmeeste poolt alakasutatud, kirjutab Omniva juhatuse liige Ansi Arumeel.

    Laagri Maksimarketi pakiautomaatide juuresFoto: Meeli Küttim
    Igal nädalal tehakse Eestis äridele kümneid veebipoode, kuid suurte kaubandusplatvormide suunal, mis laienevad väga kiiresti, on aktiivsus pigem madal.
    Kuigi väiksed ja keskmised e-kauplused ei kao lähiajal kuhugi, ka neil on oma koht turul olemas, muutuvad järjest võimsamaks jõuks globaalsed kaubandusplatvormid. Võitlus, kes neist platvormidest suudab ennast kehtestada globaalse kaubandusstandardina – platvormina, mida kõik teavad ja kasutavad – on alanud ning sellega peab kohanema nii rahvuslik postiettevõte kui siinsed kaupmehed. Mida varem, seda parem.
    Täna võistlevad turuosa jagamise nimel omavahel ameeriklaste Amazon ja Ebay ning hiinlaste Alibaba Grupp (Alibaba, AliExpress, Taobao, Tmall). Siia nimekirja on lisandumas ka internetihiid Google, kes investeeris äsja 500 miljonit Hiina ühte suuremasse e-kaubanduse platvormi JD.com.
    Soovivad kogu ahelat
    Kui siiani on need kaubandusgigandid pakkunud vaid ostukeskkonda, siis üha rohkem võib märgata, et platvormid soovivad hallata kogu väärtusahelat, sealhulgas logistikat. See aga muudab nad veelgi võimsamaks ja konkurentsivõimelisemaks jõuks kaubanduses. Globaalseid tervikahela lahendusi ehitatakse selleks, et võimalikult efektiivselt lühemat teed pidi ühendada tootja või kaupmees ja tarbija. Kogu selles ahelas on kesksel kohal tarbija vajadused ja terviklik ostukogemus.
    Amazon on USA’s ehitanud välja laiahaardelise pakiautomaatide võrgustiku – automaate paigaldatakse juba ka kortermajadesse. Kiireks teeninduseks on neil nii oma lennukipark kui võimsad automatiseeritud laod. Viimase uudise kohaselt alustati Prantsusmaal koos sealse raudtee-ettevõttega pakiautomaatide võrgustiku rajamist, mis muudab kindlasti murelikuks vana Euroopa suured postiettevõtted, kes automatiseerimisega pole ise liialt tegelenud.
    Alibaba omanik, maailma üks rikkamaid inimesi Jack Ma ütles hiljuti, et kõik kaubad, mis Ali-platvormidelt ostetakse, peavad jõudma igasse maailma punkti 72 tunniga. „Ma investeerin kogu oma raha sellesse, et see juhtuks. Ja kui jääb puudu, teen kõik, et raha juurde saada,“ ütles ta tänavu mais Alibaba korraldatud Cainiao Global Smart Logistics Summitil, kuhu ka Omniva oli kutsutud.
    72 tunniga igale poole
    Ja need pole vaid sõnad. Alibaba logistikaharu Cainiao tegi hiljuti strateegilise kokkuleppe Brüsselis asuva Liege’i lennujaamaga, mis saab nende Euroopa sõlmpunktiks. Sarnane kokkulepe on tehtud ka Lähis-Idas saudide Emirates lennufirma ja Dubai lennujaamaga ning veel kolme suure sõlmlennujaamaga maailma erinevais paigus. Hiljuti omandas Hiina lennundusvaldkonna suurkorporatsioon HNA enamusosaluse Frankfurt-Hahni lennujaamas. Need kokkulepped ja tehingud näitavad, et kaubandusplatvormid üritavad üha rohkem kontrollida kogu tarneahelat, mis on logistikaettevõtetele suureks väljakutseks aga ka võimaluseks.
    Kuidas see kõik mõjutab Eestit ja siinsete kaupmeeste ärisid? Aus vastus on, et väga palju. Ühelt poolt kindlasti konkureerivad need platvormid kohaliku kaubandusega, kuid samas avavad need Eesti äridele ja tootjatele võimalusi müüa oma kaupa üle kogu maailma ja tarnida see kiiresti klientideni. Kuigi mõned ettevõtjad on selle võimaluse juba avastanud – alles hiljuti märkasin töökuulutust, kus kaupmees otsis Amazoni kaupluse pidajat –, on üldine teadlikus Eestis veel madal.
    Eestil on head eeldused
    Tootmisettevõtetest võib Amazonis edukaks pidada tekstiiliettevõtet Wendre. Nende aktiivsem tegevus Amazoni suunal algas 2017. aastal. Esimese kahe kuuga suutis Wendre kaubandusplatvormil müüa 1141 toodet ja teenis pea 55 000 eurot käivet. See näitab, et Amazonis on võimalik kohe alguses edukalt alustada. Samuti on mitmed Eesti kaupmehed tegemas väga tulusat ära Hiina kaupade vahendamisega Amazoni platvormil.
    Miks mitte leida viise, kuidas kohalikud kaupmehed saaksid edukalt näiteks Ali või JD.com platvormidel kaupa Hiinasse müüa. Hiina-suunalises pakiäris oleme juba täna tugevad ja omame häid kontakte.
    Eestis on pakiautomaatide tihedus elaniku kohta maailma parim. Sellist võrgustiku mujal maailmas, eeskätt Euroopas, sageli ei kohta ning see teeb kaubandushiidudele Omniva tarnekanaliks valiku võrdlemisi loogiliseks ja lihtsaks. Oleme juba täna valmis suurtele kaubandusplatvormidele välja pakkuma oma võrgustikku ja infrastruktuuri.
    Usume, et tänu suurtele kaubandusplatvormidele on võimalus Eesti kaupmeestel ja tootjatel saavutada oluline arenguhüpe.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Baltic Horizoni kolm probleemi, mis mind fondi juures häirivad
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.