• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,47%39 623,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,47%39 623,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 02.08.18, 10:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rikkale rikkujale suurem trahv

Olukord Eesti liikluses on läinud nii hulluks, et valitsuse plaan siduda raskemate väärtegude trahvid inimeste sissetulekuga on kindlasti mõistlik mõte, kirjutab uudistetoimetuse praktikant Gerda Triin Hääl.
Rikkale rikkujale suurem trahv
  • Foto: Ivar Kuldver
Õudne on mõelda, et 2018. aastal on juba praeguseks liiklusõnnetustes kaotanud elu 48 inimest, mis on sama palju kui möödunud aastal kokku. Nende numbrite peale tahaks kahe käega peast kinni võtta ja karjuda: „Võtke kiirust maha, vaadake hoolikalt ringi ja sõitke ettevaatlikult!“ Aga ma ei tee seda. Sellel pole mõtet. Keegi niikuinii ei kuula mind.
Siiski tundub, et aprillikuus sai valitsusel küllalt, kui otsustati siduda raskemate väärtegude trahvid inimeste sissetulekuga - seda suurema õigluse nimel.
Üks tark mees ütles mulle, et trahvi eesmärk on meid kasvatada ning kui see teha sissetuleku-põhiseks, siis kasvatab trahv 500eurose ja 5500eurose sissetulekuga inimest võrdselt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Võrdse trahvi puhul on selge, kes valusama löögi saab. Rikas sõidab oma uhke autoga teistest mööda, saab trahvi, maksab enda jaoks tühised eurod ära ja paneb sama hooga edasi. Tagasihoidlikuma sissetulekuga inimese elule paneb aga selline summa korraliku põntsu. Peab vist tõesti leidma kuldse kesktee.
Paratamatult võtab seaduste jõustumine kaua aega. Mõtlen hirmuga, kui mitme õnnetuse jagu. Vaja oleks mingit muutust. Midagi tuleks nüüd ja kohe ette võtta.
Vrakid tee äärde
Oma naiivses maailmapildis pakun välja idee, mis töötaks silmapilkselt. Selleks tuleb saada kokkulepe kindlustusfirmade ja õnnetuses sodiks sõidetud autode omanikega. Need lömmis autod tuleb paigutada maanteedele teeserva. Valgus ka peale, et pimedas ikka eriti hästi näha oleks. Ja iga kord maanteel sõites jääb hoiatusena silma see pilbasteks sõidetud auto.
Ma kujutan ette, et sellisest romust möödudes käib igast inimesest jõnks läbi ning spidomeetri näit kukub lubatud piirkiiruse juurde. Mina näen siin win-win olukorda. Trahviraha jääb alles (selle raha eest saab palaval päeval kohe hea mitu jäätist) ning nii sina kui ka kõik teised liiklejad näete ka homset päeva.
Mida need maanteeameti reklaamid ütlesidki? „See koosolek polnud seda väärt“ ja „Sind oodatakse ööseks koju“. Oodatakse jah koju, mitte surnukuuri.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele