Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rikkale rikkujale suurem trahv

    Olukord Eesti liikluses on läinud nii hulluks, et valitsuse plaan siduda raskemate väärtegude trahvid inimeste sissetulekuga on kindlasti mõistlik mõte, kirjutab uudistetoimetuse praktikant Gerda Triin Hääl.

    Foto: Ivar Kuldver
    Õudne on mõelda, et 2018. aastal on juba praeguseks liiklusõnnetustes kaotanud elu 48 inimest, mis on sama palju kui möödunud aastal kokku. Nende numbrite peale tahaks kahe käega peast kinni võtta ja karjuda: „Võtke kiirust maha, vaadake hoolikalt ringi ja sõitke ettevaatlikult!“ Aga ma ei tee seda. Sellel pole mõtet. Keegi niikuinii ei kuula mind.
    Siiski tundub, et aprillikuus sai valitsusel küllalt, kui otsustati siduda raskemate väärtegude trahvid inimeste sissetulekuga - seda suurema õigluse nimel.
    Üks tark mees ütles mulle, et trahvi eesmärk on meid kasvatada ning kui see teha sissetuleku-põhiseks, siis kasvatab trahv 500eurose ja 5500eurose sissetulekuga inimest võrdselt.
    Võrdse trahvi puhul on selge, kes valusama löögi saab. Rikas sõidab oma uhke autoga teistest mööda, saab trahvi, maksab enda jaoks tühised eurod ära ja paneb sama hooga edasi. Tagasihoidlikuma sissetulekuga inimese elule paneb aga selline summa korraliku põntsu. Peab vist tõesti leidma kuldse kesktee.
    Paratamatult võtab seaduste jõustumine kaua aega. Mõtlen hirmuga, kui mitme õnnetuse jagu. Vaja oleks mingit muutust. Midagi tuleks nüüd ja kohe ette võtta.
    Vrakid tee äärde
    Oma naiivses maailmapildis pakun välja idee, mis töötaks silmapilkselt. Selleks tuleb saada kokkulepe kindlustusfirmade ja õnnetuses sodiks sõidetud autode omanikega. Need lömmis autod tuleb paigutada maanteedele teeserva. Valgus ka peale, et pimedas ikka eriti hästi näha oleks. Ja iga kord maanteel sõites jääb hoiatusena silma see pilbasteks sõidetud auto.
    Ma kujutan ette, et sellisest romust möödudes käib igast inimesest jõnks läbi ning spidomeetri näit kukub lubatud piirkiiruse juurde. Mina näen siin win-win olukorda. Trahviraha jääb alles (selle raha eest saab palaval päeval kohe hea mitu jäätist) ning nii sina kui ka kõik teised liiklejad näete ka homset päeva.
    Mida need maanteeameti reklaamid ütlesidki? „See koosolek polnud seda väärt“ ja „Sind oodatakse ööseks koju“. Oodatakse jah koju, mitte surnukuuri.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.