Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna–Helsingi tunnel sel sajandil ei valmi

    Kuna Tallinna ja Helsingi vaheline tunnel ei ole majanduslikult tasuv, siis see suure tõenäosusega lähema saja aasta jooksul valmis ei saa, kirjutab Soome suurima majanduslehe Kauppalehti uudistejuht Juhana Rossi.

    Juhana RossiFoto: Kauppalehti
    Kirjanik George Bernard Shaw' (1856–1950) hinnangul on maailmas kahte liiki inimesi. On neid, kes näevad asju juhtumas ja mõtlevad: "Miks?" Ja siis on inimesi, kes unistavad asjadest, mida veel ei ole, ja küsivad: "Miks mitte?"
    Ettevõtja Peter Vesterbacka kuulub kindlasti nende teiste hulka. Esmaspäeval teatas Vesterbacka ja Kustaa Valtoneni konsortsium Finest Bay Area Development, et on leidnud 100 miljoni euro suuruse rahastuse Tallinna–Helsingi tunneli ehituse edendamiseks.
    Pealehakkamist Vesterbackal jätkub, kuid kas tunneli ehitamiseks jätkub ka majanduslikku loogikat?
    Ei jätku. Nii arvas näiteks Euroopa Liidu Euroopa Komisjoni liikuvuse ja transpordi peadirektoraadi direktor Herald Ruijters oma eelmisel talvel antud intervjuus. Ruijtersi sõnul on juba praegu Tallinna ja Helsingi vahel toimivad laevaühendused. "Tunnel ei looks uut ühendust ega parandaks oluliselt juba olemasolevat ühendust linnade vahel," leidis Ruijters.
    Tallinna ja Helsingi vahelise tunneli majanduslikku mõttekust kaaluti ka eelmise aasta veebruaris avaldatud riigiasutuste korraldatud FinEst Linki lõpparuandes. Aruande kohaselt maksaks projekt ligikaudu 16 miljardit eurot. Kasu ja kulu suhe oleks 0,45, mis tähendab, et projekti maksumus ületab selle majanduslikku kasu.
    Avaliku sektori FinEst Link ja Vesterbacka Finest Bay Area Development on küll erinevad ja iseseisvad projektid, kuid on raske ette kujutada, et neile ei kehtiks samad majanduslikud faktid. Ja need faktid ei toeta tunneli ehitamist, kui FinEst Linki projekti lõpparuande järeldusi uskuda.
    Reaalsus kammitseb seega tunneli ehitamisindu ja tõenäoliselt saab majanduslik tegelikkus sellele lõpuks saatuslikuks.
    Võlu ei kao
    Siiski on lihtne mõista, miks tunnel inimesi erutab: see tugevdaks Tallinna ja Helsingi vahelisi sidemeid ning parandaks majanduse ja tööhõive kasvu tingimusi Eestis ja Soomes. Lisaks veel suure projekti glamuur.
    Tunneli võlu seetõttu vaevalt kunagi kaob, ja mis sellest. Esimesest visioonist kuni lõpliku ehituseni kulubki selliste projektide puhul palju aega. Inglismaa ja Prantsusmaa vahelisest tunnelist hakati rääkima juba aastal 1802. Valmis sai see pea 200 aastat hiljem, 1994. aastal.
    Võib-olla realiseerub ka Tallinna ja Helsingi vaheline tunnel millalgi 22. sajandil ning siis leiavad ka Vesterbacka ja teised visionäärid väärilise koha ajaloos.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Microsofti kasum ületas prognoose
Microsoft sai oma käibe ja kasumiga analüütikute prognoosidest jagu, pannes järelturul aktsia kerkima.
Microsoft sai oma käibe ja kasumiga analüütikute prognoosidest jagu, pannes järelturul aktsia kerkima.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.