• OMX Baltic−0,09%301,12
  • OMX Riga−0,52%883,93
  • OMX Tallinn−0,08%2 065,35
  • OMX Vilnius0,01%1 194,62
  • S&P 500−0,84%5 982,72
  • DOW 30−0,7%42 215,8
  • Nasdaq −0,91%19 521,09
  • FTSE 1000,13%8 845,75
  • Nikkei 2250,9%38 885,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,29
  • OMX Baltic−0,09%301,12
  • OMX Riga−0,52%883,93
  • OMX Tallinn−0,08%2 065,35
  • OMX Vilnius0,01%1 194,62
  • S&P 500−0,84%5 982,72
  • DOW 30−0,7%42 215,8
  • Nasdaq −0,91%19 521,09
  • FTSE 1000,13%8 845,75
  • Nikkei 2250,9%38 885,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,29
  • 21.05.19, 16:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Julgustavalt tugev toetus Rail Balticule

Värske arvamusuuring näitab Rail Balticu raudteeühendusele kolme aasta suurimat toetust. Kaks kolmandikku inimestest ootab kiiret ühendust Euroopa suunal, veelgi rohkem on neid, kes peavad projekti Eestile kasulikuks, kirjutab Rail Baltic Estonia juht Riia Sillave.
Riia Sillave
  • Riia Sillave
  • Foto: Liis Treimann
Toetus Rail Balticule ja arusaamine selle vajalikkusest pole olnud juba aastaid nii kõrged kui praegu. See peegeldab ühelt poolt senitehtud tööd ja projekti edenemist, aga on ka omamoodi lakmuspaberiks riigikogu valimistel esiletõstetud vastandlikele sõnumitele. Toetajate peamiseks ootuseks on kiired ja mugavad ühendused, aga ka majanduse ja regioonide areng.
Samas ei taha kõrvale vaadata asjaolust, et iga neljas elanik on uue raudtee suhtes skeptiliselt meelestatud. Meil pole loomulikult eesmärgiks saavutada kontrollitud arvamusega ühiskonnale omast ebarealistlikult kõrget 99,9protsendilist toetust, küll aga lähevad meile korda nende inimeste arvamust mõjutavad tegurid. Uuringust tuli välja, et kõige kriitilisemaks küsimuseks peetakse looduskahju. Pooled mittetoetajatest oleks valmis oma arvamust muutma, kui keskkonnakahju saab minimeeritud.
Selline tagasiside on oluline, sest paneb senisest veelgi enam pingutama, aga suunab ka oma tegevusi selgemalt sõnastama, sest näiteks elektri jõul liikuv rong jätabki keskkonnale väiksema jalajälje kui diiselrong ning juba praegu on plaanis sadu leevendusmeetmeid looduse minimaalseks häirimiseks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Värsked toetusnumbrid on julgustavad, ent loomulikult ei eelda me, et Eesti inimeste toetus tulevikus ilma täiendava tõuketa iseenesest püsib või kasvab. Raudtee põhitrassi esimese objekti ehitus algab küll juba lähipäevil, aga meil on veel põhjust arutleda regionaalse rongiliikluse üle kiirel raudteel, nagu ka rääkida kõigi Eesti inimestega projekti mõjust kogukondadele, loodusele ja majandusele.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 29 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele