• OMX Baltic−0,02269,85
  • OMX Riga0,27922,42
  • OMX Tallinn−0,081 754,52
  • OMX Vilnius0,42992,36
  • S&P 5001,195 650,75
  • DOW 301,1440 207,58
  • Nasdaq 1,3718 534,69
  • FTSE 1000,368 252,91
  • Nikkei 225−2,4541 190,68
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0095,83
  • OMX Baltic−0,02269,85
  • OMX Riga0,27922,42
  • OMX Tallinn−0,081 754,52
  • OMX Vilnius0,42992,36
  • S&P 5001,195 650,75
  • DOW 301,1440 207,58
  • Nasdaq 1,3718 534,69
  • FTSE 1000,368 252,91
  • Nikkei 225−2,4541 190,68
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0095,83
  • 24.08.23, 06:00

Sven Pertens: automaksul oleks ainult üks õigustus

Iga uue maksu kehtestamisel peab olema üheselt selge, miks seda tehakse. Automaksu puhul oleks selle ainsaks õigustuseks sihtotstarbelisus ehk riigieelarvesse laekuva lisaraha suunamine teede ehitusse ja korrashoidu, kirjutab TREV-2 Grupi juhatuse esimees Sven Pertens.
TREV-2 Grupi juhatuse esimees Sven Pertens.
  • TREV-2 Grupi juhatuse esimees Sven Pertens.
  • Foto: Liis Treimann
Kui me maksame sotsiaalmaksu, siis eeldame, et saame vastu toimiva tervishoiu- ning pensionisüsteemi, mitte riigieelarve tasakaalu. Miks nüüd mitmed otsustajad püüavad nii ennast kui teisi veenda, et automaks sobib ennekõike riigi rahanduse korrastamiseks või autoomanike keskkonnateadlikkuse tõstmiseks? Kui automaks kehtestada, siis tuleb laekuv raha suunata teehoidu – sellest võidavad nii Eesti riik, taristuehituse valdkonnas tegutsejad kui ennekõike needsamad teekasutajad. Nii need, kes autoomanikena seda maksu tasuma hakkavad kui ka jalakäijad ja ratturid. Lisaks suureneb liiklejate ohutus, mis tähendab säilivaid inimelusid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele