Rolls-Royce meeldib noortele

Rolls-Royce Wraith Goodwoodi autofestivalil.  Foto: Rolls-Royce
Andres Haabu • 6. juuli 2017
Jaga lugu:

Keskmine Rolls-Royce'i ostja on kümme aastat noorem kui teiste luksusmarkide klient, kirjutab Bloomberg.

Rolls-Royce Goodwoodi autofestivalil.  Foto: Rolls-Royce

Rolls-Royce ei tundu eriliselt krapsaka margina, 111 aastat vana institutsioon ehitab ju aeglases tempos pool miljonit dollarit maksvaid autosid. Nende kolm tonni kaaluva Phantom sedaani ehitamiseks kulub näiteks üle 800 tunni firma Goodwoodis asuvate meistrite tööd, misjärel noobel sõiduk omaniku leiab.

Ilmselt tulevad uudisena firma juhi Torsen Müller-Ötvöse sõnad, et autod leiavad omale üllatavalt noored omanikud. “Näeme kiire varakasvuga kliendigrupi keskmise vanuse kiirenevat alanemist,” ütleb Müller-Ötvös. “See on fantastiline, see tõesti on nii.”

Rolls-Royce'i kliendi keskmine vanus on 45 aastat, vaid seitse aastat tagasi oli see number 56. Rollsi ostja on noorem ka keskmisest luksusmasina soetanud 50aastasest ostjast.

Kelley Blue Booki andmetele tuginedes selgub, et Buick läheb tavaliselt kaubaks 59aastasele, Cadillaci ostja on tavaliselt 52, Mercedese soetab 51 ja BMW 50aastane autojuht.

Rolls Royce'i peamise konkurendi Bentley ostja keskmine vanus oli 2014. aastal 56,2 aastat, nüüd on see number ilmselt väiksem.

Rolls-Royce Goodwoodi autofestivalil.  Foto: Rolls-Royce

Miks on ühe autovalmistaja jaoks noor ostja oluline? Kõigepealt kaitseb noorus olukorra eest, kus kliendibaas ära sureb. Vanemad kliendid on margitruud, aga klientide vananedes hakkab müüginumber vähenema. Pealegi, kui sinu autodega sõidavad pensionärid, hakkab kogu maailm automarki nendega seostama. See pole tulevikule mõeldes parim stsenaarium.

“Kui sinu tooted meeldivad vaid vanematele ostjatele, siis kliendibaas ei laiene,” ütles IHS Automotive vanemanalüütik Stephanie Brinley. Noored peaks vähemasti unistama sinu autodest, sest kui nad saavad 45–50aastaseks ja võivad masinat viimaks endale lubada, tuled sa neile taas meelde.

Autoostjate noorenemise põhjus on nende rikastumise viis, ütles Müller-Ötvös. Kui enne oli tavapärane vanematelt päritud varandus, siis nüüd ilmuvad välja noored, kes on oma rikkuse teeninud ise.

“See pole enam päritud raha,” ütles Mülle-Ötvös. “Väga noored kliendid on enamasti raha ise teeninud, näiteks kinnisvaras, inseneerias, ITs või meelelahutuses.”

Rolls-Royce Dawn Black Badge reklaamfotol.  Foto: Rolls-Royce

Toimuv on lootustandev, sest eksperdid on viimastel aastatel ette näinud hoopis automüüginumbrite langust noorte hulgas. Arvati, et moodsaid noori ei huvita asjade omamine, tähtsam on hoopis juurdepääs. Lisaks näis seda ideed toetavat Uberi ja Airbnb edu.

Värskeimad uuringud on näidanud vastupidist. Toetudes J.D. Power & Associatesi uuringule võib väita, et noorte osa uute autode ostjate hulgas on kasvanud 18 protsendilt 2010. aastal 27 protsendile aastal 2014. Aastaks 2020 moodustavad nad USA autoostjatest juba 40 protsenti.

Hiinas on ostjad veel nooremad. Keskmine uue auto soetaja vanus on seal 34 eluaastat. 38 protsenti uute luksusautode ostjatest on seal alla 40 aasta vanad.

Rolls-Royce ei istu käed rüpes, vaid laiendab mudelivalikut. Väljas on uus Wraith'i kupee ja üha laieneb valik nn musta märki kandvaid autosid, mis on mõeldud peamiselt noortele ameeriklastele.

Jaga lugu:
Hetkel kuum